סרט הדוקו המרתק על השנה שזעזעה את בית"ר ירושלים

theAngelcy בסיבוב הופעות בדרך לאלבום חדש, אירועים ליום האישה הבינלאומי וגם: הספין אוף ל"הרשימה השחורה" • כל ההמלצות לבילוי השבוע

"טהורה לעד"
"טהורה לעד" | צילום: יחצ

אפרת

אין כמו בבית


תערוכה: "אין כמו בבית"

מתי: 25.02-29.07
איפה: מוזיאון ישראל, ירושלים

מוזיאון ישראל פותח תערוכה יוצאת דופן וראשונה מסוגה בעולם המציגה 120 יצירות של אמנים פורצי דרך והופכת אותן לפריטים ביתיים. הצבת היצירות בחלל המעוצב כבית בתוך המוזיאון והמבקרים שיהפכו לבני הבית המסתובבים בין החדרים, בוחנים מה הופך מקום לבית ומה תפקידו בחיינו.

 

100 שנים לאחר שמרסל דושאן הציג משתנה הפוכה ושינה את עולם האמנות, מוזיאון ישראל הופך את היוצרות ומחזיר את החפצים הביתיים המככבים במוזיאונים ובגלריות המובילות בעולם אל מקומן "הטבעי" - אל בית שנבנה במוזיאון. לאורך המאה האחרונה יוצרים כמו אנדי וורהול, רוברט גובר, ייוֹי קוּסאמה ואמנים בולטים נוספים, השתמשו בחפצים ביתיים, הוציאו אותם ממקומם "הטבעי", והפכו אותם ליצירות אמנות שחתרו תחת החוויה היומיומית של הבית. האמנים חוללו שינוי בחפצים יומיומיים מוכרים באמצעות שינוי החומר, עיוות קנה-המידה, פירוק של חפצים או הכלאתם.

התערוכה החדשה "אין כמו בבית" מעוררת מחשבה על החפץ הביתי ועל גלגוליו, על פעולת היצירה ועל היחס בין החפץ לבין ההקשר שהוא מוצג בו. התערוכה פותחת פתח להתבונן בחפצים מזווית רעננה ובתוך כך מאירה היבטים מחיינו - תפקידים מגדריים, איסוף ואגירה ומעמדו המרכזי של הבית בעיצוב המשפחה, הזהות והזיכרון.

פומפיית הענק של האמנית הפלסטינית-בריטית ילידת לבנון, מונה חאטום, אשר הופכת לחיץ בין יריבים פוליטיים, או אולי לאזהרה מפני דיכוי בורגני ותפקידי מגדר קבועים - מעין "חומת הפרדה" גדולה תוצב ב"מטבח" שיוקם באותו חלל ביתי במוזיאון. חפצים ביתיים שמאבדים את הפונקציונליות ומעוותים את תפיסת המרחב של הצופה, יגרמו למבקרים למצוא עצמם תחת השולחן הענקי של האמן רוברט ת'ריאן, תחתיו אולי יזכרו במשחקי מחבואים מהילדות. ב"סלון", יוכלו המבקרים לשבת על ספה בהשראת דאלי, לצפות בטלוויזיות של האמן נאם ג'ון פייק ולהציץ אל "המזרקה" של דושאן שתוצב ב"שירותים". כמו בכל בית חדש בישראל - גם מקומו של הממ"ד לא נפקד והאמן בן גיתאי בונה בימים אלה מרחב מוגן ייחודי בתוך התערוכה. יצירות אלה יחד עם פרטי Ready-Made נוספים יאירו נקודות מבט חדשות על החפצים הביתיים, על תפקידם בחיינו ועל חיינו בכלל, תוך כדי ניסיון לשמור על הזהות והתפקיד הכפול שלהם כפריט ביתי וכיצירת אמנות.

את התערוכה ילווה קטלוג המעוצב בהשראת קטלוג איקאה. לעומת זאת, בקטלוג הזה במקום עיצוב שימושי, מחירים נמוכים וטקסטים אוטופיים, היצירות והמאמרים מאירים את המרחק האידאולוגי והמושגי בין הבית כפי שהוא משתקף מעיני האמנים המשתתפים ב"אין כמו בבית" לבין הצגתו "האיקאית".

 

 

פרטים מלאים וכרטיסים למוזיאון ניתן למצוא כאן

אפרת ורד

"אין כמו בבית" | צילום: יחצ

אישה מן החלומות

 


מופע: "האישה הגדולה מן החלומות" - מופע חדש במסגרת סדרת "תן למילים" של מדיטק חולון


מתי: 03.03, 12:00

איפה: מדיטק חולון


"האשה הגדולה מן החלומות" יוקדש לרגעים מכריעים בעיצוב הספרותי של הנשיות ושל המבט הנשי בתרבות העברית הישראלית: רחל המשוררת ודבורה בארון -קולות נשיים צנועים במתכוון ובהתרסה כנגד קולות גבריים. לאה גולדברג ועמליה כהנא כרמון - קולות נשיים שמסרבים לצניעות. דליה רביקוביץ' , יונה וולך ותהל פרוש - קולות נשיים ריבוניים וחזקים.

מופע גדול של שירים ידועים שהולחנו ושל שירים ידועים ונסתרים שלא הולחנו מעולם
סדרת המופעים "תן למילים לעשות בך" מתקיימת במדיטק חולון החל משנת 2007. כל מופע מהווה אנתולוגיה בימתית חיה על נושא מיוחד או עוסק בסופר/ת ומשורר/ת.

במופעים הייחודיים נפגשים על במה אחת שירה וספרות, שחקנים ומוסיקאים, סופרים, סופרות, משוררים ומשוררות ומציגים ביצועים מקוריים, לחנים חדשים לטקסטים ספרותיים על פי נושא המופע.

 

המשתתפים במופע: מרים טוקאן, קרני פוסטל, קרן טפרברג, עינב ג'קסון כהן, אור אדרי, דניאלה ספקטור, אסף רוט וניסים קלדרון

ניהול מוסיקלי: אסף רוט.

תערוכה מדיה

דניאלה ספקטור
דניאלה ספקטור | צילום: לירון אראל

בת שבע


מוזיקה: theAngelcy - סיבוב הופעות בדרך לאלבום חדש


מתי: 01/03-06/04

איפה: רחבי הארץ

לפני שנה, בשיא הצלחתם, כשהם ממשיכים למלא עד אפס מקום מועדונים ברחבי הארץ , מבארבי אחרי בארבי ועד אמפי שוני, החליטו חברי theAngelcy לפנות את הבמה המקומית כדי להתרכז בבניית הופעה חדשה ולהקליט שירים חדשים (זאת לצד טיסותיהם התכופות להפועות בחו"ל עקב חתימתם בלייבל חברת התקליטים סוני). הלהקה מתרגשת להודיע כי אחרי חודשים רבים של כתיבה, עריכה, עיבודים, הפקה, חזרות והקלטות - השירים החדשים מוכנים, והם ישולבו במופע לצד השירים האהובים מהאלבום הראשון Exit Inside.

 

סיבוב ההופעות, רגע לפני האלבום החדש, יכלול את המופעים הבאים:

 

ביץ' בר, קיסריה, רביעי 1/3/17 20:00

בארבי תל אביב, שישי, 3/3/17 21:30

זאפה ירושלים, מוצ"ש, 11/3/17 20:15

זאפה הרצליה, שישי (צהריים), 24/3/17 13:15
אולם רפפורט, חמישי, חיפה 30/3/17 21:00

יול, כפר סבא, חמישי, 6/4/17 22:00

 

מחיר: 80-110‏₪

 

אנג'לסי

הרשימה החשורה

 


טלוויזיה: "הרשימה השחורה: גאולה" - סדרת הספין אוף של "הרשימה השחורה"


מתי: החל מה-03.03, בשידור שבועי בסמיכות לשידור בארה"ב

איפה: סלקום TV


הכירו את צוות הפושעים הטובים ביותר בעולם - גיבורי "הרשימה השחורה: גאולה". אלא שהפעם הפושעים האלה מבקשים לקבל עוד הזדמנות. גיבורי סדרת ההמשך של הסדרה המצליחה "הרשימה השחורה" - "הרשימה השחורה: גאולה" - מחפשים לתקן את דרכיהם. בחופשם גאולה על מעשיהם השליליים בעבר, הם יוצאים למשימות בלתי אפשריות וחשובות. החבורה הזאת מוכנה לפתור בעיות שממשלות אינן מעזות להתקרב אליהן. מטרתם של גיבורי הסדרה היא לחבור יחד כדי ליצור כוח שכולו טוב ולתקן עוולות מסוכנות.

טום קין (ריאן אגולד), שגילם בדמותו הסוחפת את בעלה רב הפנים של אליזבת בון (ליז) בסדרת המקור, מככב בסדרת ההמשך. "תשכחו מכל מה שנדמה לכם שאתם יודעים עליו", אמר רד (ג'יימס ספיידר), גיבורה הכריזמטי של "הרשימה השחורה" בסדרה ההיא. גם הפעם כדאי לשמוע לו - טום קין אינו מי שחושבים שהוא. הוא סוכן מיומן שרותם את יכולותיו כדאי להועיל לעולם.

עוד בסדרה החדשה, שהיא מותחן ריגול מרובה פיתולים עלילתיים, נמצאת סוזן סקוטי הארדגרייב (פמקה ג'נסן, סדרת סרטי "אקס מן"): המנהלת אפופת הסוד של "הלקון אייגיס", חברה שהיא בעצם צבא פרטי עם סוכנים משלה. היא אסטרטגית מבריקה, שאנשיה עושים את העבודה שהאף-בי-איי אינו מסוגל לעשות. מתיאס סלומון, גם הוא מאותה רשימה ידועה, משלים את החבורה. הוא פועל יחד עם קין והארדגרייב לתיקון העולם ולתיקון בכלל.

"הרשימה השחורה: גאולה" היא אמנם סדרת המשך אך כמובן עומדת בפני עצמה. אין צורך להכיר את סדרת המקור או לצפות בה כדי לצלול לתוך החדשה. מי שמכורים ל"הרשימה השחורה", שנמצאת בעיצומה של העונה הרביעית, ויש רבים כאלה, זאת סדרה ששברה שיאי צפייה עם עלייתה, שהוכתרה כ"ממש נהדרת" על ידי "סן פרנסיסקו כרוניקל" וכבעלת "נוסחה מנצחת" על ידי "ההוליווד ריפורטר", ייהנו מפרקים שבהם יהיו אירועים שיתלכדו בין סדרת האם לבת. ואם כבר מזכירים קשרי הורים-ילדים, הרי שגם בסדרת ההמשך, כמו ב"הרשימה השחורה", ישנה מערכת יחסים של הורה וילד שהיא מרכזית לאירועים ומניעה את העלילה.

יוצרי הסדרה החדשה, כמו הקודמת, ג'ון בוקנקאמפ וג'ון אייזנדארת, הסבירו בראיון לקראת עלייתה, שהסדרה החדשה היא "חלק מהדי-אן-אי של הסדרה הקודמת... אבל היא שונה בטון שלה. היא ז'אנר שונה לחלוטין. 'הרשימה השחורה' היא סדרת משטרה, זאת סדרת ריגול... ולכן היא בעל חיים שונה לחלוטין. הסיפורים שאנחנו מספרים שונים, המקומות שאנחנו הולכים אליהם שונים, והאופן שנתפוס את הרעים ייעשה בדרך סיפורית שונה ביותר".

תמונה/וידאו

טהורה לעד

 


סרט: "טהורה לעד"


מתי ואיפה: : החל מה-01.03 בסינמטקים ברחבי הארץ וחינם ב-YES VOD

 

סרט הדוקו המדובר של מאיה זינשטיין העוקב אחרי אחת השנים המרתקות והקשות במועדון הפאר בית"ר ירושלים.

 

בית"ר ירושלים, היא הרבה יותר מקבוצת כדורגל בישראל. מעבר להיותה הקבוצה הבכירה בבירה ואייקון ספורטיבי, בית"ר היא קבוצת כדורגל אידאלוגית של המחנה הלאומי וכך גם של הפלגים הקיצוניים בו. ככזו, בית"ר היא הקבוצה היחידה בליגת העל שמעולם לא החתימה שחקן ערבי.

בתחילת עונת הכדורגל 2012/2013 טיפסה הקבוצה לצמרת ליגת העל, אלא שאז הודיע בעל הקבוצה, האוליגרך הרוסי־ישראלי ארקדי גאידמק, על צירוף שני שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה מה שהצית את הקמפיין הגזעני ביותר שנראה בתולדות הכדורגל המקומי, שריסק את הקבוצה, על המגרש ומחוצה לו שהמטרה ברורה - לנקות את בית"ר מהשחקנים החדשים ולהשאירה "טהורה".

 

יוצרת הסרט, מאיה זינשטיין מביימת כאן יצירה מסוגננת עם סיפור מרתק. הבחירה של מאיה לשים במרכז דווקא את איציק קורנפיין, מי שהיה לסמל בבית"ר והפך לאויב של הקהל הצהוב ואריאל הרוש, מי שהעז להגן על אותם שחקנים צ'צנים בפומבי והפך לשנוא האוהדים עוזרת לסרט לקבל נפח דרמטי עצום שהופך את הסרט למרתק לאורך כל 85 הדקות שלו.

 

"טהורה לעד" הוא סרט חובה לא רק לחובבי ספורט, שיקבלו הצצה והוכחה אמיתית לכך שהכוח של האוהדים במועדון גדול לעיתים ממה שנדמה לנו אלא גם הצצה לפוליטיקה המקומית הכל-כך מורכבת וההשפעה שלה על כל חלקה טובה בחיינו, גם על מגרש הכדורגל.

 

כרטיסים להקרנות בסינמטק ת"א ניתן למצוא כאן, כרטיסים להקרנות בירושלים כאן

 

 

להוסיף

טריילר לסרט ניתן למצוא כאן

"טהורה לעד" | צילום: יחצ