אז איך הסרט שכל העולם מדבר עליו?

אחד הצלמים החשובים בעולם מגיע לישראל, ערב מחווה ללאונרד כהן בתל-אביב וגם: איך הסרט הכי מדובר בתקופה האחרונה? • כל ההמלצות לבילוי

"לה לה לנד"
"לה לה לנד" | צילום: יונייטד קינג, יח"צ

סיטי אוף סטארס

רוג'ר באלן


תערוכה: רוג'ר באלן - תיאטרון ההתגלויות

מתי: 22.12.16-16.01.17
איפה: גלריה זימאק, ה' באייר 69, תל-אביב
רוג'ר באלן, אחד הצלמים המוערכים והחשובים ביותר של המאה ה-21 יציג תערוכה אשר תושק בבכורה עולמית בישראל. האמן, שעבודתו מתעלה מעבר לכל המושגים המסורתיים של צילום, פרץ לתודעה ציבורית נרחבת בעקבות קליפ שביים ללהקת ״די אנטוורד" שזכה ל- 86 מיליון צפיות וזיכה את האמן בפרסים.

רוג'ר באלן (Ballen), שהקריירה שלו נפרשת על פני ארבעה עשורים, מזוהה בעיקר עם דימויים עוצמתיים פסיכולוגית ומדויקים שמתקיימים במרחב שבין ציור, רישום, מיצב וצילום. התערוכה ׳תיאטרון ההתגלויות׳, מסכמת פרויקט של שמונה שנים וכוללת עשרות צילומים, הקרנת עבודת וידאו והשקת ספר אודות הפרויקט. התערוכה המושקת בבכורה מציגה את שיאה של האסתטיקה המיוחדת של האמן, מחולקת לשבעה פרקים או "מערכות" - לוקחת את הצופים למסע בנבכי עולמו הפנימי הסודי של הטבע האנושי.

הפרויקט צולם בכלא נשים נטוש בהשראת חריטות על גבי חלונות אפלים אשר נמצאו במקום, תוך שימוש בתרסיסי צבע על זכוכית, עליו מצייר האמן או מסיר את הצבע עם חפץ חד על מנת לאפשר לאור הטבעי לחדור פנימה. התוצאות מעלות על הדעת ציורי מערות פרהיסטוריים: החללים החשוכים, חסרי הממדים של הזכוכית הם בדים שעליהם באלן חורט את מחשבותיו ואת רגשותיו. צורות פנים דמויות-מאובנים וחלקי גוף מבותרים מתקיימים באי נחת לצד ערפילי צללים דמויי-רוחות רפאים - דימויים אלה נושאים את האפשרות לזעזע, לעורר השראה, לשעשע ואפילו לשמח את הצופים.

האמן רוג׳ר באלן, חי ופועל כ-30 שנה ביוהנסבורג ועוסק בעבודותיו בתיעוד שולי החברה בדרום אפריקה. הוא הציג עשרות תערוכות יחיד במוזיאוניים ובגלריות המובילות בעולם (בין היתר במוזיאון תל אביב). יצירותיו נמצאות באוספים רבים וחשובים כגון המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (MOMA), מרכז פומפידו בפאריס, מוזיאון סטדליק באמסטרדם, מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון, גלריה גגוזיאן בניו יורק ובאוסף הפרטי של הזמר אלטון ג׳ון.

 

אוצר: ירון הרמתי


שעות פעילות: א'-ה': 09:30-20:00 שישי 09:30-15:00

תמונה באלן

צילום: יחצ

לאונרד כהן

 


מוזיקה: ...If It Be Your Will - ערב לזכרו של לאונרד כהן


מתי: 22.12.16, 21:00

איפה: אוזןבר, תל-אביב


ערב מחווה מיוחד לזכרו של המשורר, הסופר, המוזיקאי, המלחין, והזמר יהודי-קנדי האהוב - לאונרד כהן.
לאונרד כהן נפטר לאחרונה ב 7/11/2016 והשאיר מאחוריו קריירה מוסיקלית ארוכת שנים הכוללת 15 אלבומי אולפן ואין ספור יצירות מופת.

כעת, יעלו על במת האוזןבר מספר הרכבים לערב מחווה מיוחד בו יחלקו כבוד לגדול המשוררים - לאונרד כהן. באירוע יבוצעו שירים של לאונרד כהן מכל הזמנים והתקופות.

בהשתתפות: האנשים, לוסי דובינציק, עמירם עייני, מוסרי ופרלה, אמיר גבריאל, רעות יהודאי, ענת אסתר חיטמן, מיקה הרי, מאיה רוטמן, לימור בלס, סיון עמרן.

בין השירים שיבוצעו באירוע:
Dance Me to The End, If It Be Your Will, Famous Blue Raincoat, Suzanne,
Take this walze, Joan of Arc, I'm your man, Hallelujah, Chelsea Hotel,
Everybody Knows, Going Home, Steer Your Way ועוד.

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

כהן תמונה

פסטיבל הבהוב


פסטיבל: "פסטיבל הבהוב" - פסטיבל בינלאומי לווידאו ארט, מיצבי סאונד, מוזיקה אוונגרדית, הרצאות ומעגלי שיח


מתי: 20.12-22.12

איפה: רחוב חבצלת, ירושלים

פסטיבל הבהוב הוא פסטיבל חדש לאמנות במרחב העירוני. העבודות בפסטיבל יתמודדו עם המתח שבין האדם לטבע, והוגשו על ידי יוצרים מהארץ ומהעולם.

 

אמנות:
למשך יומיים בחודש דצמבר, יהפוך רחוב חבצלת במרכז ירושלים למרחב שוטטות פעיל, המאכלס מיצבי סאונד ויצירות וידאו מהארץ ומהעולם, שיוקרנו על חזיתות הבניינים, בבתי עסק המקומיים וברחוב עצמו. העבודות יבחנו היבטים שונים של המתח שבין העיר לטבע: העיר כמקום פראי, אקזוטי, לא רציונאלי ויעמדו על מקום האדם במרחב האורבני.

הופעות:
בשלל לוקיישנים לא צפויים יתקיימו הופעות מוזיקה של הרכבים אוואנגרדיים ונסיוניים, רוקנרול חדש ופרפורמנס בלתי מתפשר.

בין המופיעים: הילה רוח ורייסקינדר ("הנוקמים 2"), אנסמבל טרור (אמיר בולצמן ואריאל ערמוני), יוסי מר-חיים, תומר ברוך, דן ווינשטיין ואודי בונן, לארס סרגל, וואקלקונטקט ועוד.
כל ערב יסתיים במסיבת 15 דקות של מיכל חביון

הרצאות ומעגלי-שיח:
בשיתוף האוניברסיטה העברית - בתי עסק ותושבים בירושלים יארחו מפגשים ודיאלוגים סביב שאלות של התחדשות עירונית ומרחב אורבני, על הטבע בעיר ועל האמנות ככלי לשינוי עירוני.

בין המרצים: ניר ברק, תמרה גת-שביט, פרופ' יגאל אראל, טל אלסטר פרופ' ערן פייטלסון (האוניברסיטה העברית), פרופ' ז'ואל זסק (אוניברסיטת מרסיי), גלית סמואל (פורום התושבים למען טבע עירוני ואיכות הסביבה), עמיר בלבן (התחנה לחקר ציפורי ירושלים).

 

הכניסה לאירועים - חינם

 

לאיבנט האירוע בפייסבוק לחצו כאן

צילום: יחצ

מוזיאון

 


תערוכות: מוזיאון ישראל חושף את עונת החורף


מתי: 22.12.16-20.04.17

איפה: מוזיאון ישראל, ירושלים


בשבוע הבא יפתחו שלוש תערוכות אשר יצטרפו לתערוכה "פרנסיסקו גויה: מדריד של יום ולילה" שזה עתה נפתחה וירוצו במהלך החורף הקרוב.

 

התערוכות שיפתחו הן:

 


"זה האיש: ישו באמנות הישראלית"/אוצר: ד"ר אמיתי מנדלסון


לאורך ההיסטוריה יהודים רבים ראו בישו דמות האחראית לחיים תחת חוקים מגבילים ורדיפות בשם הנצרות. אז מה לישו באמנות ישראלית? מוזיאון ישראל יציג תערוכה מקיפה המאירה באור מפתיע וחדש את דמותו של ישו כמקור לביטוי וליצירה באמנות היהודית והישראלית ב-150 השנים האחרונות. דרך עבודותיהם של אמנים ידועים כמו: מרק שאגאל, ראובן רובין, מנשה קדישמן, מיכל נאמן, סיגלית לנדאו ואמנים בולטים נוספים.

 

 

 

"להעביר את הזמן בחולות" ו-"ילידי הארץ"/אוצר: ד"ר נעם גל

מ"הפנתרים השחורים" ועד סוגיית הפליטים האפריקאים בישראל, מוזיאון ישראל יציג שתי תערוכות צילום העוסקות באחד הנושאים הבוערים בעולם - הגירה. תערוכתו של רון עמיר תציג את נושא סוגיית הפליטים האפריקאים, בעוד תערוכתו של יעקב שופר תעסוק ב"פנתרים השחורים". המפגש בין התערוכות הינו מפגש של שני אמנים חברתיים חשובים כאשר אחד נחשב לאבי הצילום החברתי בישראל והשני כמייצג את הצילום החברתי העכשווי. התערוכות, המוצגות זו לצד זו, מאפשרות למבקר לראות את התפתחות הצילום החברתי בישראל ואת מרכזיותה של חוויית המהגר בתוך סוג כזה של צילום.

 

"צל הצבע"/אוצרות: ריטה קרסטינג ואורלי רבי


לראשונה יפגשו בתערוכה אחת ארבעה אמנים אשר עבודותיהם פרצו דרך באמנות המופשטת של המאה העשרים. האמנים: אוטו פרוינדליך, לן לאי, ליז'יה קלארק ובלינקי פלרמו הינם בעלי השפעה ניכרת על האמנות העכשווית, על אף שהם פחות ידועים לציבור הרחב ונראה שאין קשר ביניהם. התערוכה מהווה מפגש מחודש ואחר עם האמנות המופשטת ומחולקת לארבעה חללים המאפשרים לבחון כל אמן בנפרד אך גם לראות כיצד היצירות יחדיו מספרות את סיפורה של האמנות המופשטת במאה העשרים.

 

 

 

 


תמונה מוזיאון ישראל

"זה האיש: ישו באמנות הישראלית" | צילום: יחצ

לה לה לנד


סרט: "לה לה לנד"


מתי: כל יום

איפה: בתי הקולנוע ברחבי הארץ

 

אז מה זה הסרט הזה שכולם מדברים עליו? התשובה היא "לה לה לנד", מיוזיקל בכיכובם של ריאן גוסלינג ("דרייב") ואמה סטון ("ספיידרמן המופלא"). את הסרט ביים דמיאן שאזל, שביים ב-2014 את "וויפלאש" המצוין וכבר עכשיו אפשר לסמן אותו כפייבוריט מובהק לעונת הפרסים הבאה אלינו לטובה

 

סיפור אהבה מוזיקלי בין פסנתרן ג'אז קשה יום (גוסלינג), שמסרב לתת לג'אז למות וחולם לפתוח מועדון ג'אז לבין שחקנית מתחילה (סטון) בלוס אנג'לס של ימינו שלא מפסיקה לקבל סירובים. סרט על האושר והכאב שאנו חווים במהלך המסע להגשמת חלומותינו.

 

האהבה של שניים לאומנות והאכזבה מעולם הקולונע והמוזיקה שהופכים למסחריים יותר ויותר הופכת לאהבה בין השניים שבסופו של דבר שניהם נאלצים להתמודד עם הבחירות המקצועיות שלהם וההשלכות שלהם על האהבה שלהם.

 

אז קודם כל נאמר שכן, ההיפ סביב הסרט מוצדק.

 

מדובר בסרט מתוק, צבעוני ומלא קסם שמבויים בצורה מבריקה ומצולם בצורה כל-כך מושלמת. יכול השירה של סטון ובמיוחד של גוסלינג לא מדהימות, אבל הקסם האישי של כל אחד מהם והכימיה מצוינת של השניים מחפים על כך. השירים כאמור, נהדרים גם הן ויהיה קשה להמר נגד הסרט הנהדר הזה בטקס האוסקר הקרוב.

 

בשנה כל-כך מדכאת בכל-כך הרבה מובנים טוב שמגיע סרט כזה, עם כל המוזיקה הנהדרת שלו ועם האהבה האדירה לקולנוע, ונותן צבע לדבר הנוראי הזה שנקרא 2016.

רוצו לראות.

 

 

 

טריילר לה לה לנד