מי האמן הישראלי שיקבל פרס יוקרתי מ-MTV?

MTV תחלק פרס יוקרתי בישראל, חגיגה של יצירה ישראלית-אתיופית וגם: הסרט על הDJ'S האיראנים שסיכנו את חייהם וקראו תיגר על המשטר המוסלמי • כל ההמלצות לבילוי

פרסי ה-Satellite של MTV
פרסי ה Satellite של Mtv | צילום: יחצ
נתן גושן
נתן גושן | צילום: יובל אראל

סאטלייט


אירוע: חלוקת פרס ה-Satellite של MTV לאמן ישראלי


מתי: 15.12

איפה: מוזיאון תל-אביב

 

לראשונה תחלק רשת הטלוויזיה MTV את פרס ה- Satelliteלאמן ישראלי. MTV תעשה זאת ב- Technoart Conference, הכנס הבינלאומי הראשון לטכנולוגיה ויצירה שיתקיים החל מה-13 בדצמבר במוזיאון תל אביב.

המועמדים לקבל את הפרס בטקס המיוחד הם הזמר נתן גושן, להקת "לולה מארש", ההרכב האלקטרוני גארדן סיטי מובמנט, ושלישיית A-WA. הזוכה בפרס ייבחר על ידי ועדה מיוחדת של רשת MTV שתקבע מי מבין ארבעת המועמדים עשה את פריצת הדרך המשמעותית שלו בחו"ל במהלך השנה האחרונה וזכה להצלחה.

נתן גושן מועמד לפרס בזכות החתמתו השנה בלייבל המוזיקה של חברת הבת של "סוני רקורדס", ובזכות הצלחת הרימיקס לשיר Thinking about it שזכה למעל 50 מיליון השמעות בכל רחבי אירופה.

"לולה מארש" מועמדים בזכות ההצלחה הפנומנאלית שלהם שבאה לידי ביטוי בכל מקום ברחבי אירופה וגם בארצות הברית. הם עשו זאת בזכות חמישה שירים סך הכול שהקליטו עד היום ושזכו לתהודה רחבה.

"גארדן סיטי מובמנט" מועמדים לפרס בזכות פריצתם לחו"ל והשתתפותם בפסטיבלי מוזיקה שונים כהרכב אינדי שיוצר מוזיקה אלקטרונית מקורית.

שלישיית הבנות A-WA המקליטה מוזיקה תימנית עתיקה זכתה להצלחה בזכות השיר "חביב ליבי" שזכה לצפייה בכל רחבי אירופה אך גם במדינות ערביות רבות.

אירוע נוסף שתקיים רשת MTV יהיה משחק טריוויה מוזיקלי שבו יתחרו שורה של עורכים מוזיקליים, שדרנים, מבקרי מוזיקה ועיתונאים, ובו ייקבע מיהו באמת המומחה הגדול ביותר בברנז'ת המוזיקה. שני האירועים יתקיימו ביומו האחרון של הכנס, ביום חמישי ה-15 בדצמבר.

Technoart Conference יתקיים בין ה-13 ל-15 בדצמבר במוזיאון תל אביב. בכנס ייטלו חלק אלפי משתתפים מיותר ממאה חברות טכנולוגיות, וירצו בו אנשי תוכן נבחרים בתעשייה מישראל ומחו"ל.

 

 

ד

ג'יי סי סמיתץ'


הופעה: ג'יי סי סמית' חוזר לישראל

מתי: 15.12-17.12
איפה: סניפי רשת הפאבים "מייק'ס פלייס", שעה 22:00

אמן הבלוז מגיע לארץ לסיבוב הופעות שני ברשת מייקס פלייס עם להקת סובו.
סמית' נודע בזכות הזכיה בפרס עיתוני מטרו בשנת 2012 ל"להקה המקורית/מקומית הטובה ביותר" של עמק הסיליקון, ו ב-2006 בפרס "להקת השנה" של קהילת הבלוז בסגנון בלוז חוף מערבי מאזור מפרץ סן פרנסיסקו.
סמית' מופיע יוצא מהכלל הידוע בזכות האנרגיה והכריזמה שלו. לפני שניגן בגיטרה, הוא היה המתופף של להקת הבלוז "Back to Bac". בשנת 2000, הוא הגיח מאחורי התופים , חמוש בגיטרת גיבסון 335.
בשנת 2001 סמנו את שחרורו של "Midnight Creeper" הראשון של סמית שהביא איתו תשומת לב בינלאומית. בשנת 2004, סמית' הוציא את "That's What I'm Talk'n ‘Bout" שהופק במשותף עם מועמד פרס גראמי ג'ואנה קונור. מטרתו המוזיקלית היא "לשמור על בלוז בחיים ולהעביר את המסר לקהל."
הסבב יתחיל בתאריך 15.12 בסניף ירושלים, ימשיך ב-16.12 באילת ויסתיים ב-17.12 בסניף הטיילת.
להזמנת מקומות/שולחנות לחצו כאן

דיקהלה

רייב איראני

 


טלוויזיה: רייב איראני - הקרנת בכורה

 

מתי: 13.12, שעה 22:00

איפה: YES דוקו ו-YES VOD

אנוּש ואַראש ניצבים בליבה של סצנת הטכנו של טהרן. אי-אפשר לפספס את התשוקה העצומה שלהם למוסיקה ולסיבוב תקליטים. אבל המדינה בה הם חיים גובה את המחיר: הם צריכים להתחמק מהמשטרה, לשקר לפקידי ממשל, להפיץ את המוסיקה שלהם בשוק השחור.

כשהם מחליטים לארגן רֵייב סודי במדבר, אנוּש נעצר, ויאושם לגבי העתיד הצפוי להם באיראן הולך וגובר.
או אז הם מקבלים שיחת טלפון ממארגן פסטיבל הטכנו הגדול ביותר בעולם, ובה הוא מזמין אותם להופיע בשווייץ.

אלא שכדי להגשים את חלומות הדי.ג'יי שלהם, שני הצעירים צריכים להחליט: האם המוסיקה שלהם, הביטוי האמנותי והחופש שווים את הקרבת המשפחה, החברים, התרבות והמולדת?

 

בימוי: סו מיורס (84 דק', שווייץ, 2016)

עדות

בת שבע


פסטיבל: פסטיבל  הולגאב ה-7 ליצירה ישראלית-אתיופית


מתי: 15.12-21.12

איפה: ירושלים


פסטיבל הולגאב ליצירה ישראלית- אתיופית יתקיים זו השנה השביעית בירושלים בין התאריכים 21-15 בדצמבר 2016, ויתפרס ברחבי העיר: תיאטרון ירושלים, בית הקונפדרציה, אולם ליאו מודל, התחנה הראשונה ירושלים וצוללת צהובה.

פסטיבל ייחודי זה, מבית היוצר של בית הקונפדרציה, מציג את היצירה הישראלית-אתיופית הפורחת בישראל, אשר מוצאת ביטוייה בתחומי המוזיקה, התיאטרון והמחול. מופעי הפסטיבל משלבים את התרבות האתיופית המסורתית עם זו העכשווית, יחד עם היצירה החדשה שנולדה בישראל ומהווה חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית.

 

בין האירועים:


מופע פתיחה: אסתר אווקה - מלכת הפופ של אתיופיה, המכונה אריתה פרנקלין האתיופית

"טספה" - מחווה לתור הזהב של המוזיקה האתיופית בשנות ה-60 וה-70- חגיגה של קצב אפריקאי מתובל בפופ, רוק וג'אז.

אנסמבל עד-יבוא (Adyabo) - במופע של עיבודים מסורתיים ומודרניים למוזיקה אתיופית שורשית מרחבי אתיופיה.

ערב המוקדש לשתי יצירות מחול בבכורה ישראלית - Armija ("צעדים") -של להקת המחול ביתא, ו- "Black Label" מאת עפרה אידל.

תיאטרון הולגאב בהצגת בכורה ל-"פליטים"
- אגדה אורבנית רלוונטית ואמיתית מאוד על לילה הזוי אחד בתל- אביב.

 

מחיר: משתנה מאירוע לאירוע

 

לרשימת האירועים המלאה, פרטים מלאים וכרטיסים לחצו כאן

אסתר אווקה
אסתר אווקה | צילום: birhan

סינמטק

 


סרט: "בגרות"


מתי: מדי יום

איפה: רשת בתי הקולנוע  "לב"


סרטו החדש של כריסטיאן מונג'יו, מי שהחל את הגל הרומני החדש עם "ארבעה חודשים, שלושה שבועות ויומיים" שזכה בפסטיבל קאן. מונג'יו חזר השנה לפסטיבל עם "בגרות", שגרף שבחים וביקורות חמות ואף זיכה אותו בפרס הבמאי הטוב ביותר.

 

רומיאו הוא רופא, והוא מגדל את בתו אליזה להיות כנה והוגנת ולשקוד על לימודיה כדי שתוכל, אחרי סיום הלימודים, לעזוב ולמצוא לעצמה עתיד טוב יותר. התוכנית שלו כמעט מצליחה, עד שיום לפני הבחינה האחרונה של אליזה מתרחשת תקרית מפתיעה, שמטלטלת את שלוותה ומאיימת על עתידה. עכשיו עומד רומיאו לפני החלטה - יש דרכים לפתור את המצב, אבל באיזה מחיר?

 

הסרט בגרות מתאר באופן קודר וריאליסטי את סיוטו הגדול של כל אב בעצם: בתו הצעירה יוצאת לעולם לא מוגנת ואין שום דבר שהוא יכול לעשות בנדון, היא כבר לא ילדה שעושה מה שאבא ואמא אומרים לה, אלא נערה בוגרת שמחליטה החלטות בשביל עצמה. הסרט עוקב בעצם אחר תהליך ההיאחזות המשולב בתהליך פרידה והרפייה בלתי נמנעת של אב מבתו. מומלץ.

 

תמונה/וידאו