תערוכת הפופ הענקית מגיעה לישראל

התערוכה המדהימה של אנדי וורהול, אופרת רוק חדשה וגם: אירוע קומיקס ענק בדיזינגוף סנטר • כל ההמלצות לבילוי השבוע

פיקאסו, פּאלומה, 9/1973, תצלום פולארויד סוג SX-70
פיקאסו, פּאלומה, 9/1973, תצלום פולארויד סוג Sx 70 | צילום: פיקאסו, פּאלומה, 9/1973, תצלום פולארויד סוג SX-70

תאגד


אמנות: אנדי וורהול - תצלומים מאוסף המוזיאון


מתי: 06.07.17-21.10.17

איפה: מוזיאון תל-אביב,  גלריה לצילום ע"ש דורון סבג ־ ors בע"מ הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר

 

אנדי וורהול (1928- 1987), מאמני הפופ המוכרים והמשפיעים ביותר במאה ה-20, עסק בצילום ובקולנוע במקביל לפעילותו בתחומים שונים של יצירה. משנת 1970 ועד מותו, הסתובב תמיד עם לפחות שתי מצלמות פולארויד מסוג ביג שוט (Polaroid Big Shot), תיעד באובססיביות את חייו וחשף רגעים אינטימיים של כוכבי ניו-יורק באותם ימים- מוזיקאי רוק, שחקנים ושחקניות, אמנים ודוגמניות. הסטודיו של וורהול, שכונה ה'פקטורי' (המפעל) היווה נקודת מפגש של שלל טיפוסים ניו-יורקיים צבעוניים, דמויות אקסצנטריות שמצאו את מקומן בעדשות הביג שוט. בדיוקנאות העצמיים, כמו גם במציאות, הפך וורהול לחלק מעולם הכוכבים.

מצלמת הביג שוט של וורהול, הייתה פשוטה במיוחד ואידיאלית לדיוקנאות. הפשטות שלה הוסיפה עיוות לתמונה שוורהול אהב ולא הצליח למצוא לה תחליף במצלמות אחרות. כאשר הפסיקו לייצר אותה, הוא רכש את כל היחידות שהצליח למצוא בניו יורק ואנשים שטיילו ברחבי העולם ונתקלו בדגם הזה קנו ושלחו לו. בהשתמשו בטכניקת הפולארויד הרחיק וורהול את עצמו מתהליך היצירה וגרם למכונה לעשות את העבודה של האמן. דווקא הרושם המרוחק והלא אישי של הטכנולוגיה, מאפשר מבט חדש וקרוב על המצולמים וחולק עם הצופה את האינטימיות שבמפגש הצילומי. אלפי תמונות הפולארויד שהשאיר אחריו וורהול, הן ביטוי לטשטוש הגבולות בין החיים לאמנות. באמצעות המצלמה, הוא הצליח לשנות את אופן ההתבוננות בדיוקנאות של מפורסמים ורבות מתמונות הפולארויד שצילם שימשו אותו כבסיס לאיורים, ציורים והדפסים.

 

 

בתערוכה מוצגים לראשונה מבחר תצלומי הפולרואיד ותצלומים בשחור לבן שהתקבלו במתנה מקרן אנדי וורהול לאוסף מוזיאון תל אביב לאמנות.

 

 

מחיר: במחיר כניסה למוזיאון, מחירי כניסה ניתן למצוא כאן

 


ד

דיקלה


מיוחד: "קומיקסנטר" - יריד הקומיקס המסורתי

מתי: 13.07.17-14.07.17
איפה: דיזינגוף סנטר, תל-אביב

דיזנגוף סנטר יערוך בשנה השלישית ברציפות את ה"קומיקס סנטר", יריד הקומיקס הפופולארי והמסורתי שלו שמושך מדי קיץ אלפי מבקרים. היריד, שמתקיים בשיתוף "קומיקאזה", חנות הקומיקס שהפכה למוקד עלייה לרגל, יציע מגוון רחב של אטרקציות כגון סדנאות יצירה מעשירות, אמן הקומיקס המוערך ולדיק סנדלר יחלק במתנה ציורים שיצייר במקום, הרצאות של מיטב האמנים הישראליים, דוכני מכירה מגניבים, קיר ציור פתוח לקהל, חוברות קומיקס מתנת "קומיקאזה" יחולקו למבקרים, מכירת חוברות קומיקס ופוסטרים ועוד.
המבקרים יוכלו להתעדכן ולהתחדש במוצרים שונים וייחודיים בדוכני היריד, שימכרו חוברות, פרינטים, סימניות, סיכות, ציור על נעליים, גלויות, איורים, מגנטים, ספרים, מגזינים, קבוצת יצירה, קעקועים זמניים ועוד. בין האמנים שישתתפו ניתן למצוא את אביב ציפין, גיא פוגל, גיל והחציל המעופף, דור לוין, דניאל ווליך, יהודה דביר, ניר שחרור (קרטוניש), ערן אביאני עומר 'ארטיסטה' אלמליח, פרנק אוזן ותומיקס.
*היריד פתוח לקהל הרחב ללא תשלום*

דיקהלה

קומיקסנטר
קומיקסנטר | צילום: יחצ

עדות מקומית

 


תיאטרון: Swan Lake Rock Opera - אופרת רוק חדשה


מתי: 13.07.17 - תחילת מופע 21:30

איפה: אברהם הוסטל, תל-אביב

 

מילות השירים ועלילה: מירית שם-אור | מוסיקה: פיוטר איליץ׳ צ׳ייקובסקי | עיבוד, הפקה מוזיקלית ומוזיקה נוספת: שרונה פיק

Swan Lake Rock Opera היא אופרת רוק חדשה ומקורית בשפה האנגלית, המציגה גרסא סקסית ופרועה לאגדת העם שעליה מבוססת יצירת הבלט האהובה והמוכרת אגם הברבורים.

מילות השירים והדיאלוגים של אופרת הרוק, נכתבו על ידי הפזמונאית מירית שם-אור (מרי לו), והמוסיקה הקלאסית והאהובה שחוברה במקור עבור מופע הבלט על ידי המלחין הרוסי הנודע פיוטר איליץ צ'ייקובסקי, עובדה מחדש לשירי פופ ורוק על ידי הזמרת והמלחינה שרונה פיק, שאף הוסיפה לחנים מקוריים לחלק מהם.

כמו הבלט, גם אופרת הרוק Swan Lake Rock Opera נפתחת במסיבת רווקים, כאשר הרווק הוא לא אחר מאשר נסיך הכתר המיתולוגי זיגפריד, המכונה זיגי, חובב נשים נודע וסרבן חתונות סידרתי, שאינו מעוניין כלל וכלל להיפרד מחיי ההוללות להם הוא רגיל לטובת מוסד הנישואין. בהמשך, אופרת הרוק מציגה את היומיים הפרועים שעוברים על זיגי עד הרגע שבו הוא אמור לבקש את ידה של אחת מארבע הנסיכות הלוהטות שהגיעו לשלב הגמר בתחרות על טבעת האירוסין הנכספת ביותר בחוגי האצולה ההדוניסטים והראוותניים של אירופה בתקופת הרנסנס.
המנהל המוסיקלי של Swan Lake Rock Opera הוא אסף אברבוך - מוזיקאי, זמר ומפיק מוזיקלי מוערך (ניהל מוסיקלית את ה Voca People וכתב לאומנים ידועי שם כגון לאה שבת, צביקה פיק ועוד) שמגלם את התפקיד הראשי של נסיך זיגפריד.

על הכוריאוגרפיה אחראית שני כצמן, ועל הסטיילינג, באווירת הגלאם רוק ובהשראת האופנה הגותית ועולם הבלט הקלאסי, אחראיות שיר פלד ואנה פודרובינוק.

באופרת הרוק Swan Lake Rock Opera משתתפים 11 זמרים ושחקנים. אורך המופע: כשעה ורבע

 

 

מחיר: 70₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

 

עדות

בת שבע


מיוחד: "מישהו בבית העלמין" מופע תיאטרלי-מוזיקלי אל נבכי נפשו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק לציון 83 שנים למותו


מתי: 13.07.17, שעה 19:30

איפה: בית העלמין טרומפלדור, תל-אביב


ברוח ההצגה "מישהו בבית" המתקיימת בבית ביאליק, שזכתה לאהדת הקהל והביקורת, ממשיך תאטרון קליפה לגלם את חיים נחמן ביאליק והדמויות המשמעותיות בחייו, והפעם במופע חד פעמי הפורץ את גבולות הבית אל בית העלמין טרומפלדור. המופע כולל מכתבים אישיים ואותנטיים, שירה ונגינה, מחייה את רוחם של אשתו מאניה, אחד-העם, מאיר דיזנגוף ועוד, ומאיר את הרבדים בדמותו המורכבת והמרתקת של המשורר האיקוני.

 

 

*הכניסה חופשית*

סינמטק

 


סרט: מדינת הגמדים


מתי: במהלך חודש יולי

איפה: סינמטק תל-אביב

אחרי שהוצג בפסטיבלים רבים בארץ ובעולם, זכה לשבחים ופרסים, סרטו העלילתי הראשון של יניב ברמן "מדינת הגמדים" עולה להקרנות מסחריות. ברמן, שסרטיו "שלום פלוגה א'" ו"גם ילדים התחילו קטנים" זכו לעניין רב, מציג סרט מורכב, פילוסופי שעוסק בשאלות מוסריות. ארבעה ילדים בגילאי ביה"ס היסודי מתגוררים בשכונה של אנשי קבע. לחבורה יש מחנה סודי בשטחו של בסיס צבאי נטוש. כשפורצת מלחמה האבות נשלחים לחזית והאימהות צמודות לדיווחי החדשות. כאשר הילדים חוזרים אל המחנה שלהם, הם מגלים שני חיילים המסתתרים בשטחו.

 

בין הילדים לחיילים, בגילומם של עופר חיון ("להיות איתה", "אופוריה", "פולמו" ו"הלהקה האחרונה מלבנון") ומאור שוויצר ("גאליס", "פולמון", "חצויה" ו"פרופיל 64") מתפתחת מלחמה. הילדים מבקשים להשיב לידיהם את המחנה, בעוד החיילים מחפשים בו מקלט. הילדים, שהתחנכו על ברכיהם של אנשי הצבא, מכירים רק דרך אחת להשיג את מבוקשם, והחיילים, המעוניינים להתחבא, נקלעים לסיטואציה שבה דווקא הם הופכים לניצודים. הסרט הוצג בפסטיבלי הקולנוע של וורשה, רומא, שנגחאי, טאלין, חיפה, בנגלור, זלין, בוגוטה ועוד.

 

הסרט זכה בפרס הבמאי בטביליסי, גאורגיה. פרס הסרט הזר ופרס הבמאי בפיניקס, ארה"ב.

 

לתאריכי ההקרנות בסינמטק ולכרטיסים לחצו כאן

 

תמונה/וידאו