מי רוצה שאלמה דישי תקריא לו סיפור?

סיבוב ההופעות של דיקלה יוצא לדרך, כוכבים מקראים סיפורים קצרים וגם: הטרגדיה הנוראית של נייב קייב מגיעה לסינמטקים • כל ההמלצות לבילוי השבוע

דיקלה
דיקלה | צילום: הילה שייר
ניק קייב
ניק קייב | צילום: יחצ AMARO

בית הספר לאומנות


תערוכה:"בית ספר לאמנות" - תערוכה לציון 70 שנה להקמת המדרשה - פקולטה לאמנויות


מתי: 01.12-30.12

איפה: מוזיאון ת"א לאומנות, ביתן הלנה רובינשטיין רחוב שד' תרס"ט 6


למשך חודש ימים יהפוך ביתן הלנה רובינשטיין לבית ספר לאמנות פתוח לציבור הרחב, עם מערכת שעות ושיעורים בהם המבקרים בתערוכה יוכלו לקחת חלק, ולהשתתף בשיעורי אמנות וסדנאות, מבחני קבלה לבית הספר, שיעורי ערבית, הרצאות פרפומטיביות בתולדות האמנות, קריאה בספריה, ישיבה בקפיטריה (הקפה על חשבון בית הספר) וגם משחקי פוקר בהפסקה.

התערוכה "בית ספר לאמנות" מציינת 70 שנה להקמתה של המדרשה לאמנות, מבתי הספר המובילים והוותיקים לאמנות בישראל. התערוכה תפעיל "בית ספר לאמנות" בחלל של ביתן הלנה רובינשטיין ותבקש לבחון מחדש את תפקידו וחשיבותו של בית הספר לאמנות (ושל המוזיאון) בראשית המאה ה-21.

באמצעות מיצבים, מיצגים, פעילויות ומפגשים ובהשתתפות אמנים רבים, כולם בוגרי ומורי המדרשה, יהפכו חללי ביתן הלנה רובינשטיין לבית ספר המורכב מ"כיתות", "חדר שקופיות", "קפיטריה", "חנות לצורכי אמנות", "ספריה" ועוד.

במקביל נבנתה מערכת שעות מיוחדת למוזיאון שבוחנת, לעתים באמצעים פרפורמטיביים- פלטפורמות לימודיות כמו "שיעור", "הרצאה", "הקרנה", "נקודת מפגש", "מבחן כניסה" או "סדנה". אלה פתוחים להשתתפות הקהל הרחב. כל זאת מתוך ניסיון לחשוב על בית ספר לאמנות כמקום שיכול להיות אתר פעיל של ייצור תרבותי ושל מודעות ביקורתית, ולא מקום השקוע בתהליך הלימוד בלבד.

במסגרות השונות ישתפו אמנים רבים, בין אם באמצעות הצגת עבודות, מרביתן חדשות, ובין אם דרך הזמנתם להעביר שיעור או פעילות במסגרת "בית הספר". האמנים שישתתפו יהיו מורים או בוגרים בולטים במדרשה, בהם: מיכל נאמן, דגנית ברסט, גבי קלזמר, רועי רוזן, אנג'לה קליין, מירי סגל, אניסה אשקר, ציבי גבע, פיליפ רנצר, בן הגרי, שחר יהלום, עינת עמיר, ראפת חטאב, נועה גרוס, דור זליכה לויף הינדה וייס, ליאור שביל ורבים אחרים.

 

התערוכה היא פרי שיתוף פעולה בין מוזיאון תל אביב למדרשה לאמנות בבית ברל. השפעתה של המדרשה על שדה האמנות היא מהעמוקות והמשמעותיות ביותר בישראל. לאורך השנים, בוגרי המדרשה הובילו את הנחלת החינוך לאמנות, עמדו בראש מוסדות תרבות ואמנות, והציגו תערוכות בגלריות ובמוזיאונים המרכזיים בארץ ובחו"ל.
התערוכה בחסות הקרן על שם מלכה וג'ייקוב גולדפרב ולנובה איטליאנה קפה 2000 בע״מ; בסיוע קבוצת קלי, אלטשולר שחם, מיטב דש, פעילים ניהול תיקי השקעות, פסגות ואורי וסרמן - מתכנת; ובתמיכת עו"ד טל בנד, גלריה גבעון, פרופ' יוסף וגאולה גורני וסטפני זלצר.

 

 

שעות פתיחה :

יום ב - 10:00-19:00
יום ג- 10:00-21:00
יום ד - 10:00-19:00
יום ה - 10:00-22:00
יום ו - 10:00-14:00
יום שבת - 10:00-18:00

 


*הכניסה חופשית

ד

"בית ספר לאמנות" | צילום: יחצ AMARO

דיקלה


דיקלה: סיבוב ההופעות "סיפור אופטימי" - מופע פתיחה

מתי: 01.12
איפה: היכל התרבות ת"א

עם יציאת אלבומה החדש הזמרת והיוצרת דיקלה מביאה את סיפור אופטימי לבמה במופע חדש חוצה קהלים, סגנונות, מקצבים ורגש. סיבוב ההופעות יפתח ב 1.12.16 בהיכל התרבות בת"א ומשם ימשיך להיכלי התרבות ברחבי הארץ.
דיקלה היא ללא ספק אחת מהקולות הייחודיים והאיכותיים במוזיקה הישראלית כיום. אלבום המופת שלה "ואם פרידה", עליו קיבלה את פרס אקו"ם, כלל שירים שריגשו בזה אחר זה, חשף את דיקלה לקהלים חדשים ובעקבותיו הגיעו מופעי סולד אאוט מדן ועד אילת. עם יציאת האלבום החדש נראה שהסיפור האופטימי של דיקלה ממשיך עם ביקורות מהללות, תואר שלישי ברציפות כ"זמרת השנה" של רשת ג', אינספור השמעות ברדיו לסינגלים מתוכו - הוא כותב לי מאמי שלווה בקליפ, אל תלך, ו - בדידותי הנהדרת (מישהו אוהב אותי) שלווה אף הוא בקליפ, וציפייה רבה למופע החדש.
עם הרכב של שישה נגנים, בניהולו האמנותי של אורי אבני, דיקלה מביאה לבמה תמהיל מהפנט של שירי האלבום החדש לצד ביצועים חמים וחדשים לשיריה הגדולים. בין השירים: הוא כותב לי מאמי, ואם פרידה, שבע בערב, אל תלך, Here Comes The Rain Again, בסמה, תראי, בוקר טוב, יהיה לנו טוב, אין עוד אהבה כזאת ואחרים.

כרטיסים ופרטים נוספים אפשר למצוא כאן

דיקהלה

קצר קוצח

 


מופע: "קצר וקולח" -  אמנים מקריאים סיפורים קצרים

מתי: 28.11, 21:00

איפה: מרכז עינב לתרבות, ת"א


"קצר וקולח" היא סדרת מופעים חדשה, אשר במסגרתה יעלו אחת לחודש שלושה שחקנים, סופרים, זמרים או קריינים על במה אחת - ויקריאו בפני הקהל שלושה סיפורים, קצרים ועכשוויים, שעוסקים כולם בנושא משותף. הקונספט מבוסס על הפורמט הניו יורקי המצליח Selected Shorts, שמופיע מזה כשלושים שנים על במות ברודווי, ואירח לאורך השנים את מיטב הכותבים והשחקנים האמריקניים.

ערב ראשון בסדרה: שלושה סיפורים בנושא - תשוקה

בני בשן, אלמה דישי ומיכאל אלוני


הקריין בני בשן יכיר לנו סיפור של אתגר קרת שמעולם לא ראה אור בספרים; השחקנית אלמה דישי תצלול אתנו אל סיפור קצר מאת שהרה בלאו, ומיכאל אלוני יקריא סיפור קצר מאת אודי מירון.

עריכה: רותי זוארץ | הפקה: אמיר אשר

 

מחיר: 50₪


כרטיסים ניתן למצוא כאן

טייגר ליליז

לורד אוף דה דאנס


מחול:  Michael Flatly's Lord of the dance

מתי: 28.11-17,12

איפה: רחבי הארץ


 

המופע "לורד אוף דה דאנס" שיוצג בישראל הוא מופע חדש לכל אוהבי הזאנר ומציג את הדיוק והריגושים של המופע המקורי, בשילוב מוסיקה חדשה ועדכנית, טכנולוגיוית מתקדמות להקרנת הולוגרמות, וכן תלבושות חדשות וכוריאוגרפיה חדשה. המופע החדש משלב את מיטב המסורת של הלהקה המצליחה בכל הזמנים במחול עם ריקודים חדשים ומרגשים, בהשתתפות 30 רקדנים צעירים מהמוכשרים ביותר בעולם, אשר מפרשים בצעדי ריקוד מופלאים את אחת האגדות המפורסמות ביותר של אירלנד, בכוריאוגרפיה והבימוי של מייקל פלאטלי מייסד הלהקה.

לאור הדרישה הגדולה למופע בישראל החליטו המפיקים לראשונה לצאת לסבב הופעות בכל ישראל, המופע יציג ב16 ערים ברחבי הארץ!

להקת LORD OF THE DANCE החלה את דרכה בשנת 1996, בהובלתו של מייקל פלאטלי, היוצר, הכוריאוגרף והמפיק של המופע. פלאטלי הינו רקדן, כוריאוגרף, חלילן, סופר ומנחה טלוויזיה, ויוצר הופעות המחול "ריברדאנס", "לורד אוף דה דאנס", "פיט אוף פליימז" ו"סלטיק טייגר".עם הסגנון הייחודי שלו הפך פלאטלי לשם נרדף למחול האירי ולדמות מרכזית בעולם המחול והתרבות.

 


מחירים: היכל התרבות בתל אביב, בחיפה ובירושלים, מ - 174 ₪ עד 454 ₪. בשאר רחבי הארץ - 279 ₪.

 

כרטיסים ופרטים נוספים ניתן למצוא כאן

 

סינמטק

 


סרט: "עוד פעם עם רגש" (ניק קייב)

מתי: ת"א: 01.12, 21:00, ירושלים: 05.12, 21:00


איפה: סינמטק ת"א,  סינמטק ירושלים


בואו לקחת חלק באירוע קולנועי עולמי בבימויו של אנדרו דומיניק ("ההתנקשות בג'סי ג'יימס בידי רוברט פורד הפחדן"). לאור התגובות הנלהבות בהקרנה של 8/9 הסרט יוקרן בבתי הקולנוע ברחבי העולם פעם נוספת ב-1 בדצמבר 2016.

 

"עוד פעם אחת עם רגש" אמור היה להיות סרט הופעה, אך הוא הפך למשהו הרבה יותר משמעותי לאחר שדומיניק צלל לתוך הנסיבות הטרגיות שהובילו לכתיבה ולהקלטה של האלבום. הסרט משלב בין קטעי הופעה בה מבצעים ניק קייב והזרעים הרעים את שירי האלבום, לבין קטעי ראיונות וצילומים שקיים דומיניק, כשניק קייב מלווה את הסרט בקריינות ובמחשבות מאולתרות. בשחור לבן ובצבע, בדו ובתלת-מימד, התוצאה היא תיעוד גולמי, שביר ואמיתי של אמן המנסה לגשש את דרכו באפלה.

 

 

מחירים:

 

ת"א: 45₪, 10₪ למנויים, ניתן לרכוש כאן

ירושלים: 45₪, חינם למנויים, ניתן לרכוש כאן

 

 


פסטיבל חיפה