הסרט שניבא את מתקפת הטרור בפריז מגיע לישראל

הסרט הצרפתי הנבואי שזעזע את העולם, מוקי, אתניקס ותאמר נאפר ביפו, הסטרנגלרס בישראל וגם: פסטיבל הקומדיות הצרפתיות חוזר • כל ההמלצות לבילוי השבוע

"תוצרת צרפת"
"תוצרת צרפת" | צילום: יחצ
"תוצרת צרפת" | צילום: יחצ

או לה לה


"או לה לה!" - פסטיבל הקומדיות הצרפתיות


מתי: 14.11-29.11

איפה: בתי קולנוע ברחבי הארץ


בעקבות ההצלחה בשנה שעברה פסטיבל "או לה לה!" השני יוצא לדרך עם שלל קומדיות צרפתיות והקרנות מיוחדות.

את הפסטיבל יפתח "לחזור לגור עם אמא" הסרט החדש של אריק לאבן ("בר בי קיו"). סרט הנעילה יהיה "להתאהב מעל לראש" בכיכובם של שני השחקנים שכבר הובילו קומדיות רומנטיות שהצליחו מאוד בארץ בשנה האחרונה ז'אן דוז'רדן ("הוא + היא") ווירז'יני אפירה ("נפלאות החושים").זהו סרטו האחרון של לוראן טיראר ("ניקולא הקטן").

 

שני הבמאים לאבן וטיראר יתארחו בפסטיבל ויגיעו להקרנות של סרטיהם. עוד בפסטיבל תוקרן הקומדיה הקלאסית "ההרפתקה הגדולה" (נקראת גם "האנגלים באים, האנגלים באים") עם מלך הקומדיות הצרפתיות לואי דה פינס, וגם שתי קומדיות חדשות בכיכובו של הקומיקאי האהוב ביותר בצרפת כיום דני בון "לולו" ו"קמצן". ב

 

פסטיבל תערך גם מחווה ליוצרת סולבג אנספה הבמאית של "לולו אישה עירומה" שהלכה לעולמה.

 

הפסטיבל יתקיים בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, שדרות, חולון, הרצליה, ראש פינה, בית התרבות בסביון, אולם זהר בקרית טבעון, גלובוס מקס אשדוד. הקרנות מיוחדות של מבחר מסרטי הפסטיבל יתקיימו גם בכל רשת יס פלאנט, איילון, ירושלים, חיפה, ראשון לציון ובאר שבע וכן בסינמה סיטי גלילות וקולנוע פארק ברעננה.

18 סרטים יוצגו השנה בפסטיבל - כולם בתרגום לעברית ואנגלית.

 

מחיר: 39₪


לוח ההקרנות המלא - כאן

 

כרטיסים להקרנות בסינמטק תל-אביב ניתן למצוא כאן

f

"לולו" | צילום: יחצ

יפו


"וואחד יום" - פסטיבל רב תרבותי ביפו

מתי: 19.11, 10:30-21:00
איפה: גן טולוז - עג'מי, יפו

ב-19/11 יצוין יום הסובלנות הבינלאומי בפסטיבל רב תרבותי "וואחד יום" במתחם המרכז הערבי יהודי ביפו. הפסטיבל מוקדש השנה להפחתת גילויי הגזענות במרחב הציבורי ולקידום החיים המשותפים בין ערבים ויהודים בארץ בכלל ובעיר תל-אביב - יפו בפרט.
האירוע יחל בשעות הצהריים המוקדמות עד לשעות הערב ובמהלכו יתקיימו מופעי בידור ומוזיקה לילדים, נוער ומבוגרים בערבית ובעברית וכן הפנינג משחקים וסדנאות לילדים.

פירוט המופעים:


מופעי ילדים:

עמו סבר (11:00)
שי ורועי (11:45)
פוזי מוזי (12:30)
עודד פז והפיג'מות (13:15)

מופעי נוער:
תאמר נאפר (16:30)
מוקי (17:30)

מופעי מבוגרים:
אתניקס (18:30)
איאד טנוס (19:30)

 

הכניסה חופשית

דוקאביב

הראפר הערבי-ישראלי תאמר נפאר
הראפר הערבי-ישראלי תאמר נפאר | צילום: פייסבוק

דה סטרנגלס

 


הופעה: "THE STRANGLERS" בישראל

 

מתי: 17.11.16

איפה: היכל התרבות תל-אביב

 

"THE STRANGLERS" מלהקות הרוק המצליחות והמשפיעות של שנות ה-70 מגיע לישראל.

 

להקת "THE STRANGLERS" ("החונקים") הינה להקת רוק בריטית שהוקמה בשנת 1974 בשם "The Guildford Stranglers", כלהקת פאנק ובהמשך הפכה ללהקת רוק אלטרנטיבי, החלה את דרכה בהופעות ב-The Jackpot, בר שניהל המתופף של הלהקה, ג'ט בלאק ושימשה כלהקת חימום לפאטי סמית' ול"ראמונס" בסיבובי בסיורי ההופעות שלהם בבריטניה.

שלושת האלבומים הראשונים שלהם -‘Rattus Norvegicus', ‘No More Heroes' ו-‘Black And White' הופקו במרווחים של 13 חודשים בין אחד לשני תוך שהם יוצרים להיטי סינגל כדוגמת ה-"Peaches", "Something Better Change" וכמובן "No More Heroes".

עד מהרה להקת THE STRANGLERS ביססה צליל ייחודי, תערובת סוחפת ומסחררת של קלידים פסיכדליים, באס קשוח ותיפוף דמוי ג'אז. כיום, להקת THE STRANGLERS זוכה להערצה כאחת הלהקות המרגשות, האמינות והמשפיעות ביותר שצמחו מסצנת הגל החדש בבריטניה והמוזיקה שלהם חיונית כיום כפי שהייתה בכל עת לאורך הקריירה הארוכה שלהם.

 

מחיר: 199₪-429₪

 

כרטיסים ניתן למצוא כאן

טייגר ליליז

תוצרת צרפת


סרט: תוצרת צרפת


מתי: החל מה-10.11

איפה: בתי קולנוע ברחבי הארץ

 

"תוצרת צרפת" הוא מותחן צרפתי העוסק בטרור איסלאמי. הסרט צולם בשלהי 2014  ותוכנן לצאת בינואר 2015 אך נדחה בשל הפיגועים במערכת "שרלי הבדו" ובמרכול "היפר כשר". לאחר מכן הסרט תוכנן לצאת לבתי הקולנוע בחודש נובמבר 2015 והכל כבר היה מוכן - שלטי החוצות נתלו ברחבי הערים, הפרסום במטרו היה בולט מאד, אך בלילה אחד השתנה הכל - ליל הפיגועים בפריז שזעזע את העולם כולו והפכה את הסרט לנבואי.

ניקולס בוכריף, במאי הסרט, שזהו סרטו השישי, יצר אותו בתקופה בה מלחמת הקודש של הקיצונים האיסלאמיים התנהלה בעיקר באפגניסטאן ובסוריה. הוא חשב על העלילה אחרי שצפה בפיגוע שנעשה בצרפת על ידי צעיר איסלמי ומרדף השוטרים אחריו. הוא רצה להבין טוב יותר איך מגיע בחור צעיר למצב כזה, מה המניעים שלו, מהם ערכיו שכל כך מנוגדים לערכי הרפובליקה הצרפתית שבה גדל, ואיך השתלבותו בחברה הצרפתית היא כישלון כה מחפיר?. כשהגיש בקשות תמיכה, דחו אותו בטענה שמדובר בסיפור שולי ואנקדוטי. אבל אירועי פריז לאורך השנה האחרונה הביאו להבנה שבוכריף לא מדמיין אלא בעצם וההתייחסות לסרט השתנתה מן הקצה אל הקצה.

בוכריף כבר הבין שצעירים נסחפים למלחמות האיסלאם הקיצוני, שכוכבי הרוק של אותם ג'יהאדיסטים הם מנהיגים כמו בן לאדן או מוחמד מראח.

 

"תוצרת צרפת" עוקב אחרי סאם, עיתונאי פריזאי, המנצל את מורשתו המוסלמית כדי לחדור למעגלים הג'יאהדיסטים  הקיצוניים פריז. מהר מאוד הוא מוצא את עצמו חבר בתא טרור יהאדיסטי שמקבל הוראות מארגון טרור שדורש לבצע פיגוע טרור ענק בצרפת.

 

"תוצרת צרפת" הוא לא רק מותחן אפקטיבי הוא גם סרט חשוב שמתאר בצורה נהדרת מציאות חדשה בצרפת, מציאות שהיא מלחמה, לא רק מלחמת טרור אלא מלחמה על הצעירים הצרפתיים ועתיד המדינה, מלחמה  שנכון לכרגע, צרפת מפסידה בה. העובדה שבוכריף הצליח לחזות את זה לפני צרפת עצמה מוסיפה לכך המון עניין.

 

מחיר: 39₪

 

 

פרטים נוספים וכרטיסים ניתן למצוא כאן

אמריקן האני

 


הצגה: "למקרה שלא אהיה בסביבה"

מתי: 15.11, הצגה ראשונה: 19:00, הצגה שנייה: 21:00

איפה: קאמרי 3, תל-אביב


המחזה "למקרה שלא אהיה בסביבה" נכתב על פי כתביה וחייה של יעל שמחה פזואלו ז"ל. יעל הייתה רווקה תל-אביבית חכמה ומוכשרת, אקדמאית, פסיכולוגית קלינית על סף פריצת דרך מקצועית. ויום אחד גילתה שהיא חולה בסרטן השד.

באורח פלא, הגילוי שעורר בה פחד מוות נוראי, לא דיכא אותה אלא סקרן אותה.
תוך כדי ההתמודדות עם המחלה, הכירה בן זוג, ילדה בת, כתבה, חיפשה מזור למחלתה והפכה למורה למדיטציה ולאישה שמחה ושלמה יותר.

שם ההצגה לקוח מתוך יצירה שהיא עבדה עליה, תכננה לכתוב מילון מונחים לבתה בת החמש וקראה לו ״למקרה שלא אהיה בסביבה".בהצגה היא יוצרת מתנת פרידה ייחודית לבתה. מתנה מלאת שמחה וחיים לה ולצופים הנחשפים לחייה החד פעמיים של יעל.

 

בימוי: אביגיל גרץ

שחקנית: שרון דנון

 

מחיר: 50₪ לכרטיס רגיל, 35₪ לגמלאים, חיילים וסטודנטים

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 


פסטיבל חיפה