הבחירות לנשיאות ארה"ב מגיעות לתל-אביב, וגם סיה

סיה ובנו של בוב מארלי מגיעים לת"א, דודו טסה משיק אלבום באמפי שוני וגם: הבחירות לנשיאות ארה"ב נוחתות בסינמטק. כל ההמלצות לבילוי השבוע

סיה
סיה | צילום: צילום מסך -

כל סרטי הנשיא

כל סרטי הנשיא
כל סרטי הנשיא | צילום: יחצ

כל סרטי הנשיא

כל סרטי הנשיא


מתי: 12/08-16/09, ימי שישי בשעה 14:00

איפה: סינמטק ת"א


רגע לפני הבחירות הרות הגורל לנשיאות ארצות הברית, בזמן שעיני האמריקאים יהיו נשואות לעימותים בין טראמפ וקלינטון, נחזור בסדרה של שישה מפגשים אל הייצוג הקולנועי של מוסד הנשיאות האמריקאי. ההרצאות יציגו קטעים משלל סרטים שנעשו בנושא במשך השנים, ויראו את הפנים השונות שלו: האם האזרח (או האזרחית מספר 1) הם התקווה הגדולה של ארצות הברית ושל העולם כולו, או דווקא הסיוט הכי נוראי שלה? האם הנשיא הוא מורם מעם, או בסך הכל עוד בן אדם עם רגשות? האם ההתרחשויות בלשכה הסגלגלה מעוררות חיוך או סוחטות דמעות? בואו לסינמטק, הצביעו והשפיעו.

את המפגשים ינחו לסירוגין רון פוגל ואבנר שביט: מרצים, מבקרי קולנוע וחובבי פוליטיקה אמריקאית.

 

נושאי המפגשים:

 

הנשיא האמריקאי כפנטזיה נאיבית -

 

לאורך השנים, סרטים אמריקאים רבים הציגו את היושב בלשכה הסגלגלה או את המועמד לנשיאות בצורה רומנטית ונאיבית: כאדם אידיאלי ואידיאליסט, שבמו ימיו יכול לתקן את כל בעיותיה של המדינה. דרך סרטים כמו "דייב" ו"להיות שם", נבדוק כיצד עיצבה הוליווד את הפנטזיה הנשיאותית שלה.

 

הדרך לבית הלבן -

 

התככים, האמוציות ובעיקר האמת על מה שקורה מאחורי הקלעים של המרוץ אל התפקיד החשוב בעולם היו כמובן חומר גלם קולנועי מצוין לשלל סרטים. "משחקי השלטון", "צבעי השלטון" ואחרים ייקחו אותנו למסע לעבר הניצחון.

 

שחור והבית הלבן: גזע והנשיאות האמריקאית -

 

הרבה לפני שאובמה חולל היסטוריה, הקולנוע האמריקאי כבר הציג דמויות שחורות בלשכה הסגלגלה - תסריט שנראה אז דמיוני, אך בדיעבד התברר כמדויק. "The Man", "פגיעה היקפית" ואחרים יוכיחו לנו כי נבואות קולנועיות לעתים מגשימות את עצמן.

 

נשיא על הכוונת: התנקשויות, קנוניות והבית הלבן -

 

ההיסטוריה של הנשיאות האמריקאית שזורה בניסיונות התנקשות ובשאר קונספירציות שיצאו או לא יצאו לפועל. "לינקולן", "JFK תיק פתוח" ואחרים יגלו לנו כיצד התמודד הקולנוע עם הטיפול בהלם בעקבות זאת.

 

הנשיא האמריקאי כגיבור פעולה -

 

בלא מעט סרטים, הנשיא האמריקאי מציל את העולם במובן המילולי ביותר של המילה, כשהוא אוחז בנשק ומביס את הרעים בכוחות עצמו. עד כמה הסרטים הללו, למשל "אייר פורס 1" ו"וושינגטון על הכוונת", הם בגדר פנטזיה, ומה בדיוק הם משרתים?

הנשיא האמריקאי כמנוול -

 

גם אם לרוב הייצוג של הנשיא בקולנוע אמריקאי היה חיובי, לעתים על גבול פולחן האישיות, הרי שלא פעם נתקלנו גם בסרטים שבהם דמותו הייתה מורכבת יותר, ואף שלילית. אם זה ביצירות ביוגרפיות, למשל "ניקסון" ו"W", או כאלה בדיוניות, לדוגמה "כוח להשחית". אם דולנד טראמפ הזכיר לכם מישהו, זה כנראה את הארכי-נבלים הקולנועיים הללו.

 

מחיר: הרצאה אחת: 45 ₪, בקופה 48 ₪, מחיר כל 6 ההרצאות בהרשמה מראש : 240 ש"ח.


כרטיסים ניתן לרכוש כאן

דודו טסה בשוני


דודו טסה "הגולה" - מופע השקת אלבום

מתי: 11/08, 21:00
איפה: זאפה אמפי שוני

דודו טסה הפך בשנים האחרונות לאחד הקולות הבולטים של המוזיקה הישראלית ואחד האמנים המצליחים בארץ. שיריו מכל התקופות מושמעים ברדיו ללא הפסקה והוא זוכה לשבחי המבקרים ולאהבה נדירה של הקהל. ההופעות החיות של דודו טסה הפכו לתופעה נדירה בשמי תעשיית המוזיקה המקומית עם כמות אדירה של קהל וכמויות אדירות של אנרגיה. האלבום יוצא כשדודו בעיצומו של סיבוב הופעות אינטנסיבי בארה"ב, לרבות הופעה בפסטיבל SXSW היוקרתי.
בגיל 37 בלבד, עמוק בלב המיינסטרים הישראלי, דודו טסה שמאחוריו כבר עשה אלבומים, לא עושה לעצמו הנחות. אחרי עשרות להיטי ענק שסיפקו אלבומיו לאורך השנים "אני רץ", "לולה", "בסוף מתרגלים להכל", "איזה יום", "מעליות", "פוג אל נחל", "הלילה לא" "לא מרגיש טוב", "יש בינינו בית", "צריך" ו"עם חלומות כאלה" ,"גרמניה" ו"לשים ת'ראש"- דודו טסה הוא בהחלט אמן יוצר מהשורה הראשונה בישראל.
* המופע הוא מופע ישיבה

מחיר: 154₪
כרטיסים ניתן לרכוש כאן

טסה הגולה

תמונע


יומן - עיבוד בימתי לסיפור מאת אורלי קסטל בלום

 


מתי: 09/08-21/08, 20:00 
איפה: תיאטרון תמונע, שונצינו 8, ת"א


אור פלורסנט לבן נדלק בתא מעצר. מאחורי שולחן יושבת בחורה צעירה. כבר כמה שעות שהיא שם, עייפה, רעבה ומותשת. פרט אחרי פרט היא תנסה לשחזר את 48 השעות האחרונות, איך פרץ לה לתוך החדר ואמר שרצח את בוני, איך שרפו את הגופה שלה ואיך הכל יצא מכלל שליטה. היא לא חשבה שככה זה יגמר ולא ידעה שמכאן זה רק ילך וידרדר.

 

זהו סיפור על אהבה, זו שמעבירה אותנו על דעתנו. על הקנאה שמשחיטה כל חלקה טובה ועל אישה אחת שהלכה רחוק מדי אחרי הגבר שלה. "יומן" היא טרגדיה של אישה שניצחה את מה שהרס אותה בכוח היחיד שהכירה, אלימות וקנאה.

 

משך ההצגה: 50 דקות

מחיר: 40-60₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש בטלפון 03-5611211 או באתר

תמונע

יומן
יומן | צילום: יחצ

סיה


סיה בישראל


איפה: פארק הירקון, ת"א

מתי: 11/08, 20:00


אחת המוזיקאיות הכי מצליחות כיום בעולם, סיה, מגיעה לישראל להופעה אחת.

סיה פרצה לתודעה שכתבה והקליטה את הלהיט "Titanium" שהופק ע"י דיוויד גואטה ואף הופיעה באלבומו. השיר זכה להצלחה בכל העולם.

שירה המצליחה ביותר, "Chandelier" יצא ב2014 ועמד בראש המצעדים ברחבי העולם. בישראל השיר אף זכה בתואר שיר השנה במצעד הבינלאומי של גלגל"צ. אלבומה השביעי- "This is Acting" יצא בינואר האחרון וממנו שוחררו עד כה שני סינגלים: "Alive" ו"Cheap Thrills".

במהלך הקריירה סיה שיתפה פעולה עם מגוון אומנים בינהם: אמינם, פלו ריידה, אפרוג'ק ודיוויד גואטה.

 

מחיר: 344-804₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

 

סיה

ג'וליאן

 


ג'וליאן מארלי בישראל


איפה: בארבי ת"א

מתי: 09/08, 20:30

 

ג'וליאן מארלי, אמן הרגאיי ובנו של האגדה בוב מארלי, מגיע לישראל להופעה שתיערך בבארבי בל אביב. כרטיסים מארלי יגיע עם להקתו The Uprising, ומדובר בביקור הראשון שלו בארץ.

 

ג'וליאן נולד באנגליה בשנת 1975 והעביר את ילדותו באזורים הכפריים ביחד עם אמו לוסי פאונדר (Lucy Pounder). עוד בהיותו ילד הוא התגלה ככישרון מוזיקלי עולה ולמד בעצמו לנגן בכלים רבים, ביניהם גיטרה, תופים, בס וקלידים.

 

את שנותיו המעצבות העביר בחיק משפחתו המוזיקלית בג'מייקה, שם התחנך על ברכיהם של אחיו הגדולים ושאר אמנים ומפיקים מצליחים כמו אסטון בארט (המוכר בכינוי "פאמילי מאן"), מנהיג להקת "הוויילרז" של אביו.

לאחר שעבר לג'מייקה ב-1993 חבר ג'וליאן לכמה מאחיו וביחד הם החלו בשיתוף פעולה שלימים הוביל להקמת הלייבל המשפחתי "Ghetto Youths", בו הקליטו האחים את רוב יצירותיהם.

מאז הקמת הלייבל הספיק ג'וליאן להוציא 3 אלבומים שהאחרון בהם, "Awake", היה מועמד לפרס גראמי בקטגוריית "אלבום הרגאיי הטוב ביותר".

מתוך האלבום החדש והמוצלח, השיר 'Boom Draw' שקורא ללגליזציה של הקנאביס בעולם כולו הפך ללהיט וזכה ליותר מ-13 מיליון צפיות ביוטיוב.

 

לצד עשייתו המוזיקלית באולפן יצא ג'וליאן לעשרות סיבובי הופעות בחו"ל, הקים אירועי התרמה וצדקה מסביב לגלובוס ושקד רבות על הפצת בשורת הראסטפארי, האהבה והשלום בכל מקום אליו הגיע.

 

מחיר: 175₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

ג'וליאן