מוזיקה, תערוכה ומחול: המלצות לבילוי השבוע

אביב גפן ואביתר בנאי במופע משותף בירושלים, הזדמנות אחרונה לשייקספיר ביפו וגם: תערוכת בוגרים חינמית בירושלים

אביתר בנאי ואביב גפן
אביתר בנאי ואביב גפן | צילום: יחצ

אנסמבל תמונה

Ensemble Can - Sex Project: S1 - One on One from Ensemble Can on Vimeo.

פרויקט סקס: 1S – אחד על אחד

פרויקט סקס: 1S - אחד על אחד


מתי: יום שלישי (12/07), שעה 20:00

איפה: מועדון התחת - מתחם גבירול לתרבות ואמנות, אבן גבירול 106 ת"א

 

מאת: עידו בורנשטיין ,בימוי: שלמה פלסנר
משתתפים: איציק גולן, אסתי זקהיים, טליה מנשה, יקיר פורל, אודליה סגל, רמי קאשי/ערן פרץ

משך ההצגה כ- 75 דקות

התרבות היהודית מעלימה את הגוף. המחזאות והספרות הישראלית נמנעות מעיסוק ישיר ומפורש בגוף ותשוקתו. לכאורה, מציאות חיינו רוויה במיניות והתקשורת עמוסה בייצוגים מיניים. בפועל, קיימת בושה, השתקה והסתרה של דיבור ישיר, אותנטי ונטול עכבות על מין ומיניות. "1S - אחד על אחד" הוא ניסיון להציב את הגוף במרכז הבמה ולתת לו לדבר. דווקא ברגע בו מורידים את הבגדים ונפגשים חשופים, עולים מגוון תכנים הקשורים לתפיסת העצמי, לקשר עם האחר, השפעתן של הבניות חברתיות כגון מיגדר, גזענות, אלימות, מבנים משפחתיים מסורתיים אל מול חדשים, העברה בין דורית, זהות מינית ואהבה. הפרויקט נותן פריסה רחבה של תפיסות הגוף והארוס בחברה הישראלית.

אישה שמחליטה להפסיק להסתיר את התיאבון המיני שלה, גבר שבורח מהאלימות של ילדותו אך מתחרמן ממנה במיטה, זוג הורים מותשים שלא נגעו זה בזו שבועות, ישראלית שבורחת מהמאצ'ו הישראלי לברצלונה ומגלה שמאצ'ו זה בכלל בספרדית, ועוד. פרויקט S המבוסס על ראיונות עם נשים וגברים ישראלים בני 20-65, מתחיל כאסופת מונולוגים והופך לדיאלוג קבוצתי. בהצגה 6 שחקנים המשחקים מספר דמויות במהלכו של הערב.

 

אחד השחקנים מתופף על קחון ויחד עם תיפוף על הגוף של כל המשתתפים נוצר הפסקול של הערב. השחקנים יושבים בשורה אופקית מול הקהל כאילו היו חלק ממעגל תמיכה, וכמו שאסתי זקהיים אומרת בתור אחת הדמויות: "דפקתי הופעה, איפור, בושם, יצאתי, נסעתי כמו משוגעת, ועכשיו אני כאן, מדברת, אולי זה ישחרר משהו, כי בעלי הסתפק במטבח, אבל אני נטרפת."

 

מחיר: ₪70.00

 

כרטיסים ניתן לרכוש בטלפון  054-4501506 או 054-4574174 או באתר

פסטיבל לייב במוזיאון


פסטיבל לייב במוזיאון - אביב גפן ואביתר בנאי, יהודית רביץ ושלום חנוך וברי סחרוב


איפה: גן האמנות במוזיאון ישראל, ירושלים

מתי: 11.7-14.7, שעה 21:00


אחרי שכ-10,000 איש השתתפו בקיץ שעבר בפסטיבל "LIVE במוזיאון", מוזיאון ישראל מחזיר לירושלים את ההופעות הכי מבוקשות עם התפאורה הכי יפה בארץ. יהודית רביץ תארח את שלום חנוך להופעה עם מיטב להיטיה מכל הזמנים. אביתר בנאי ואביב גפן יאחדו כוחות במופע מיוחד בביצועים משותפים לשירים המוכרים. ברי סחרוף ישיק את אלבומו החדש "ליקוטים" בהופעה יחידה באזור ירושלים. מתי כספי ומרינה מקסימיליאן בלומין יצטרפו למופע 7 פסנתרי כנף, במה אחת + יחד עם גיל שוחט, רמי קליינשטיין, שלמה גרוניך ועוד.

 

מועדי המופעים:

 

11.07 - יהודית רביץ תרקח את שלום חנוך בהופעה עם הרפרטואר העשיר שלה וכל השירים האהובים.

 

12.07 - אביתר בנאי ואביב גפן יגיעו לראשונה לירושלים עם המופע המשותף "יש שמיים מעלי".

 

13.07 - המופע המוסיקלי המוצלח של השנה 7 פסנתרי כנף, במה אחת + חוזר אך בגדול: גדולי הפסנתרנים הקלאסיים מארחים את מארינה מקסימיליאן, מתי כספי, רמי קלינשטיין, שלמה גרוניך, לאוניד פטשקה, עומרי מור ודניאלה לוגסי, טל סמנון, מיכאל זרצקל וויקטור סטניסלבסקי, בניצוחו ובניהולו של גיל שוחט - שקיבץ על במה אחת לא פחות מ - 7 פסנתרי כנף ואת מיטב האמנים.

 

14.07 - מופע הסיום של הפסטיבל במוזיאון ישראל יתקיים ביום חמישי 14.7 עם נסיך הרוק הישראלי ברי סחרוף במופע ההשקה לאלבום החדש "ליקוטים".

 

מחיר: 150₪

 

*כרטיס הכניסה למופעים בימי שלישי ורביעי כולל כניסה למוזיאון החל מהשעה 16:00 ומאפשר לשלב חוויה מוסיקלית ומוזיאלית יוצאת דופן.

 

כרטיסים ניתן לרכוש בטלפון  02-677-1300, בקופות או באתר המוזיאון

לייב במוזיאון תמונה

ברי סחרוף
ברי סחרוף | צילום: יחצ

בצלאל בוגרים


תערוכת בוגרים 2016 של האקדמיה בצלאל


איפה: קמפוס בצלאל, הר הצופים, ירושלים (המחלקה לארכיטקטורה תציג בבניין בצלאל ההיסטורי ברח׳ שמואל הנגיד 1, ירושלים)


מתי: 14.07-29.07, ימי א-ה 10:00-21:00, שישי 10:00-15:00

 

בוגרי קמפוס במחלקות: אמנות, צילום, אמנויות המסך, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית, עיצוב קרמי וזכוכית, צורפות ואופנה מציגים את יצירותיהם במהלך חצי השני של חודש יולי.

 

הכניסה חופשית בכל ימות התערוכה

 

בצלאל תמונה

בוגרי בצלאל
בוגרי בצלאל | צילום: יחצ

חלום ליל קיץ


"חלום ליל קיץ" - הצגה אחרונה לפני פגרת הקיץ


איפה: מחסן 2, נמל יפו

מתי: 13.07


אנסמבל אספמיה מציג אדפטציה מודרנית ומאתגרת לסיפור הקלאסי של שייקספיר. ההפקה מתרחשת בשנות האלפיים, בעולם הקרוע בין חברות דתיות המקדשות ערכים ומנהגים מלפני מאות שנים ובין עולם מערבי מודרני המשעבד את האדם לטכנולוגיה והמעניק פתרונות למצוקות נפשיות ע"י סמים ותרופות.

 

בימוי: דליה שימקו

בין המשתתפים: דניאל בוצר, איציק גולן, תומר גלרון, אסתי זקהיים, קרן חרותי, גיל יפרח, יואב כורש, אלחי לויט, עודד מנסטר, מיכל פוליצר, רפי קלמר, דימה רוס.

 

מחיר: 90₪


כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

חלום ליל קיץ תמונה

חלום ליל קיץ
חלום ליל קיץ | צילום: יחצ

בת שבע


אנסמבל בת-שבע מציגה: DOMAIN


מתי: 14.07-16.07

איפה: אולם ורדה, מרכז סוזן דלל, תל-אביב


DOMAIN הוא מופע המורכב מעבודות שעוסקות בדיאלוג עם המרחב הציבורי. האמנים הצעירים חוקרים ובוחנים מחדש את גבולות המרחב בו הם חיים, ומבקשים לממש את מה שהם מדמיינים כאפשרי. באירוע, הם מזמינים את הקהל לראות את התוצרים של החיפוש הזה שיוצגו בעבודות כוריאוגרפיות, תערוכת מיצגים ועבודות וידאו.

 

הרקדנים: "כולנו מאוד נרגשים וגאים להציג את DOMAIN. עם סיוע ותמיכה של רבים, בנינו ערב עשיר אך אינטימי שמבטא תשוקה, מיומנות ופרספקטיבות רעננות."

מחיר: 60₪ בקופות/טלפון, 55₪ באתר

 

 

בת שבע תמונה

בת שבע - Domain
בת שבע - Domain | צילום: יחצ