"קידאם": המופע שיגרום לכם להפוך לשעתיים וחצי לאזרחי השמש

עם נציגים מלמעלה מ-20 מדינות, שמחזירים את הכבוד למושג "אמנות" ומביאים לקדמת הבמה שרירים ותנועות שלא ידעתם על קיומם, המופע "קידאם" של Cirque Du Soleil יעשה הכל כדי לנתק אתכם מהמציאות לשעתיים וחצי

סירק דה סוליי, קידם
סירק דה סוליי, קידם | צילום: אורית פניני
סירק דה סוליי, קידם
סירק דה סוליי, קידם | צילום: אורית פניני

ברוכים הבאים לקידאם, "עובר אורח" בתרגום מאוד סימולטני מלטינית. העולם הדמיוני של זואי, המופע בן 19 השנים של "קרקס השמש". כאשר תגיעו לכאן, תזהו את האולם בעיקר כמשהו שפעם קראו לו "יד אליהו" והיום הוא מכונה על שם חברת פיננסים, בו מתקבצת במשך רוב ימי חמישי של רבבת אנשים בצהוב למפגן כוח ספורטיבי-לאומי, תוך צעקות מזדמנות על פולשים זרים, פלאשים אינסופיים בסלולרי והמון, המון רעש. אז שוב חמישי בערב ושוב שמונה וחצי, אבל הפעם האורות כבים. סמארטפון לא צלצל, פלאש לא הבזיק, מוכר פופקורן לא צעק, "ישראלי מכוער" לא שם רגליים על הבחור שבכסא לפניו. שקט.

 

אין ברירה. אנחנו לא רגילים לדברים כאלה. "Cirque du Soleil" זו אמנות שמכריחה אתכם להתנתק מעולם המושגים המאוד-לא-אמנותי אליו התרגלנו בחודשים האחרונים, לטובת שואו טהור. על הבמה עולה קורי סילבסטר האמריקני בתרגיל הגלגל הגרמני, אלסנדרה גונזאלס האיטלקיה רוקדת עם ארדה דיוניסיו האוסטרי ומפנה את הבמה לטוטו קסטינייראס הארגנטינאי, באסקה אנחבאטאר המונגולית מתאזנת על יד אחת ואחריה קארול ואלים הברזילאית ופרנסואה גראוול הקנדי נתלים מחבל, נוריהיסה טאגוצ'י היפני קופץ בחבל עם קאטה באנהגי ההונגריה. חוסר הזהות הזה על 25 דגליו השונים (נכון ל-2013) יוצר את מה שייקרא - וסליחה על הקלישאה המתבקשת אבל הם התחילו - "משפחה אחת גדולה".

 

ובמשפחה הזו, האקרובטיקה עוברת בגנטיקה. הליצנים והפנטומימאים מוסיפים את סיפור המסגרת, מספקים אמירות אוניברסליות על ניכור בורגני ובריחה מהמציאות. טוטו הווירטואוז יעלה אנשים מהקהל לבמה (יושבי השורות הראשונות, צפו פגיעה) ויתעלל בהם באופן מהנה במיוחד, וויי ליאנג לין יפתיע אתכם במה שאפשר לעשות עם יו-יו סיני, וג'ולי קמרון הג'ינג'ית מסקוטלנד, תגרום לכם להסתכל אחרת על משי אדום.

 

האקרובטים המדהימים יחשפו בפניכם שרירים שלא ידעתם שקיימים למישהו בבטן, יצחקו על כוח המשיכה, ייתלו זה על קרסולו של זה בגובה של חמישה מטר או יאזנו 50 קילו של גוף אנושי על חוליה אחת בעמוד השדרה. הנשימה נעצרת, המבט מתמקד, תחושת הזמן מתעמעמת.

 

סירק דה סוליי, קידם
סירק דה סוליי, קידם | צילום: אורית פניני

הקרקס, יספרו המארגנים, התאהב בישראל ב-2012 והחליט לחזור אליה פעם בשלוש שנים. הפעם מדובר בשבועיים של הופעות, עם 4,000 מקומות לכל הופעה. אבל בכניסה, פרט לבדיקות הבטחוניות שיבקשו ממכם להשאיר בחוץ בקבוקי זכוכית ונשק, תשאירו בכניסה גם את העצבים ואת אירועי היום המעיקים.

 

בשביל ליהנות בפנים צריך (פרט לכמה מאות שקלים) ראש נקי, צריך לשכוח שאתה שמאלני או ימני או כל זהות אחרת, ולהפוך לשעתיים וחצי לאזרח השמש. אם יש לכם אפשרות כזו, זו חוויה שכדאי לנסות.

Cirque Du Soleil: Quidam, היכל מנורה מבטחים, עד 16 ביולי