איך אתה מעז, אייל גולן?

איך הזמר הכי מצליח והכי רווחי במדינה לא מתבייש להתלונן על קיפוח עדתי?

אייל גולן
אייל גולן | צילום: אלוני מור

אלא אם חייתם במהלך שבוע שעבר על פלנטה אחרת, כנראה שלא יכולתם להימנע, גם אם ממש רציתם, מהריאיון הראשון שנתן אייל גולן מאז התפוצצות פרשת הקטינות. הריאיון אמנם התפרסם בידיעות אחרונות בסוף השבוע אבל ציטוטים מתוכו פורסמו בכלי התקשורת לאורך כל השבוע האחרון. בין גרסתו של גולן לפרשה (הכל מומצא), לבין יחסיו עם אביו בימים אלה (אין כאלה), הצליח גולן, ואולי באופן לא ממש מפתיע, לשחרר שוב את השד העדתי מהבקבוק.

 

וכך היגג גולן כאשר נשאל על הטענות שהעלו מקורביו על אפליה עדתית: "אני לא רוצה להגיע לפינות האלה, אבל רוב אלה שרקדו ליד הדם לא היו מזרחים. אשכנזים בתקשורת פחות הגנו עליי, בלשון עדינה. הרחוב הגן עליי, התקשורת קרעה אותי ומי שקרע אותי בתקשורת היו יותר אשכנזים מאשר מזרחים. האצבע שלהם על ההדק הייתה קלה".

 

שוב התקשורת האשכנזית אשמה בהכל? בואו נשים את הדברים על דיוקם. אייל גולן הוא אחד הזמרים שיותר פונקו על ידי התקשורת לאורך השנים: הוא הצליח לפרוץ את הפלייליסט של גלגלצ בימים שבהם הוא היה פלייליסט נטול מוזיקה מזרחית, הוא הגיע לפריים טיים של ערוץ 2 וקיבל תוכנית משלו בערוץ 24. כמו שהיחצן שלו רני רהב אוהב להגיד, אייל גולן הוא סוג של זמר לאומי, מישהו שכבר מזמן יצא מגבולות המוזיקה המזרחית. וכן, גם בזכות התקשורת "האשכנזית" המפרגנת, הפך אייל גולן לזמר סופר מצליח שמרוויח מיליונים. אבל פתאום, כשהתקשורת פחות מפרגנת, נזכר גולן להתלונן על קיפוח עדתי.

 

לגופו של עניין, כן, התקשורת התנהלה בפרשה זו כשידה קלה על ההדק. אבל לא בגלל שאייל גולן מזרחי. בגלל שכך היא נוהגת לרוב כשמפורסמים מעורבים בפרשיות מהסוג הזה. כך היא נהגה גם עם עמנואל רוזן (גם מהתקשורת וגם אשכנזי!), ולהבדיל, כך היא התנהלה בעבר גם עם חנן גולדבלט.

 

זה לא שלתקשורת אין סיבה לעשות חשבון נפש על התנהלותה בפרשה זו ובפרשות אחרות, אבל היא לא התנהגה כך עם גולן כי הוא מזרחי. היא התנהגה כך כי הוא מפורסם. ולהיות מפורסם זה לא רק הערצה ופרגון וכסף ובחורות יפות, זה גם אומר שכל צעד שלך נתון לביקורת. והביקורת במקרה הזה, לגמרי מוצדקת. כי זה שההתנהגות של אייל גולן אינה פלילית, לא אומר שהיא מוסרית. ושכשאדם מפורסם מתנהג באופן לא מוסרי, הוא צריך להניח שזה עלול מתישהו להגיע לתקשורת ולציבור.

 

למזלו של גולן, חלק לא מבוטל מהקהל שלו לא ממש מוטרד מזוטות כמו מוסר, ולכן כפי שמעיד גולן, "הרחוב הגן עליו". הם מגנים עליך כי הם חושבים בדיוק כמוך על התקשורת. אל דאגה, רובם לא יפסיקו להזמין אותך להופיע בחתונות בגלל הפרשה, מבחינתם יצאת גבר-גבר.