"תכלס, מ-2002 ידעתי שאני אהיה סלב"

הוא הסתכסך עם צפת וגם עם מדינת אינדונזיה, ישב על הברכיים של אייל גולן, חולם להיות שגריר סין בישראל ולהקים קולקציית אופנה בשם "יוח-יוחנן טווינה". אף אחד לא יכול היה להמציא את יוחנן טווינה, גם אם הוא מאוד היה רוצה ואם עדיין לא הכרתם את השם - אנחנו ממש לא מבינים למה אתם מחכים

כתבת מגזין | יוחנן טווינה
ידע שיהיה סלב - וצדק. יוחנן טווינה | צילום: רואי פרידמן

במבט ראשון קשה מאוד להכיל את פצצת האנרגיה העונה לשם "יוחנן טווינה" (או "יוחנן המושלם", אם אתם עוקבים שלו), אבל במבט שני מבינים בדיוק מה הופך את טווינה לאחד מכוכבי הרשת המצליחים והאהובים של התקופה. הוא מחזיק בכמעט 300 אלף עוקבים בטיקטוק, מעריצים שרודפים אחריו במסעדות והצליח אפילו להפוך לנושא השיחה במהדורת החדשות של אינדונזיה. יוחנן טווינה נולד בעיר פתח תקווה וזה כנראה הספיק כי בגיל חצי שנה בלבד, עבר לגור באוסטרליה עם משפחתו. המשפחה חזרה לארץ כשטווינה היה בגיל הכי מורכב שאפשר לחשוב עליו - 16. "היה נדיר לחזור לארץ, אוסטרליה משעממת״, הוא מספר, ״זאת ארץ חסרת תועלת, לא היו לי חברים שם".

ומה קרה כשחזרת לכאן?
"היה לי הלם תרבות כשחזרתי לישראל. הכל פה שונה ולא הגיוני, באוסטרליה החינוך מאוד נוקשה ובארץ לא ידעתי שיש לי בגרות בהיסטוריה עד ליום לפני".

אז איך קרה שהפכת להיות כוכב רשת? 

"כל יום אחרי בית הספר הלכתי לארומה והייתי עושה שם צחוקים באופן קבוע. אחת המלהקות של התכנית ׳הבנים והבנות׳ ששודרה בערוץ הילדים עבדה שם. יום אחד היא אמרה לי ללכת לאודישן אז הלכתי ומשם ישר התקבלתי, אבל אחרי שנגמרה התכנית לא ממש התפרסמתי".

אז מתי התפרסמת רשמית?

"אחרי שנה בערך טסתי למצרים עם אמא שלי, הגעתי לשם, והתחלתי להעלות ולוגים עם כל מיני ׳מוחמד׳ שגרים שם וראיתי שהעוקבים עפים על זה. אז המשכתי לעשות ממש ולוגים וסרטונים".

מאז טווינה הוא אחד מכוכבי הרשת הצעירים הכי בולטים של התקופה, כשצבר קרוב ל-15 מיליון לייקים, ועכשיו הוא כבר ממש לא יכול ללכת ברחוב סתם ככה.

רק אתה אחראי על התכנים שלך?

"ברור, מי יגע לי בתוכן? גם אם יהיה מישהו אז הוא לא יבין אותי. אם אני אביא איזה עורך, הוא ישלח אותי לאברבנאל".

אז איך הרעיונות לסרטונים מגיעים אליך?

"לא יודע. אבל קודם כל קפה קר אמריקנו חייב. אני לא מתאמץ או חושב יותר מדי. המחשבות שלי באות בעיקר בשלוש בבוקר".

ואתה יודע איזה תוכן בדיוק יצליח?

"אה ברור אני יודע הכול".

אתה מתאמן לפני כל סרטון? או מצלם בטייק אחד?

"פעם הייתי ממש עורך עם קאטים וזה היה לוקח לי ימים. יום אחד אמרתי 'טוב אתה לא עורך כלום', פשוט העליתי סרטון, ואנשים עפו על זה".

מה מקבל מי שעוקב אחריך?

"לא יודע, כל פעם זה הלם תרבות אחר. אני בן אדם לא צפוי, יום אחד תראה אותי בבירת אפגניסטן ויום אחר אני אהיה בכותל, החיים שלי לא צפויים".

יוחנן טווינה עם תיק קטן
"יום אחד תראה אותי בבירת אפגניסטן ויום אחר אני אהיה בכותל" | צילום: רואי פרידמן

יש לך השראה?

"יש לי כמה השראות, כל הקטע עם הסרטונים התחיל בכלל מזה שאהבתי לעקוב אחרי מיה דגן בטיקטוק. יש לה כל מיני מחשבות שהיא מעלה אותן וזה גאוני. אז אמרתי לעצמי שגם לי יש מחשבות והתחלתי להעלות אותן".

יש לך איזה טרנד אהוב בטיקטוק?

"אני לא כזה אוהב טרנדים, אני המייסד אבל לא בקטע של חי בסרט. אני כן אוהב טרנדים אבל אני מרגיש שזה פחות אותנטי".

ויש איזה מפורסם שהיית רוצה לפגוש וזה עדיין לא קרה?

"וואלה לא בא לי לפגוש אף אחד, סורי. סתם את האמת שאת עדן בן זקן וסתיו קצין. אני חייב לדעת מה קורה שם".

מזהים אותך ברחוב?

"כן, הייתי במסעדה ואיך שנכנסתי כולם צרחו. הייתי בשוק אבל ברור שזרמתי, אני חולה על זה. אבל מצד שני אני הכי צנוע בעולם. תמיד אני מנסה לשמור על זה שההצלחה לא תעלה לי לראש. אני יכול לספור המון מקרים של טיקטוקרים שהם חושבים שהם איזה ראש העיר של פתח תקווה. אני לא מבין את זה. נראה לי שזו הנוסחה להצלחה. יש ימים שאני אומר לעצמי 'וואלה יש לי 280 אלף עוקבים אבל מי זוכר את זה?' אני לא סובל את המילה סלב, אבל כיף שמזהים ברחוב. תכלס, מ- 2002 ידעתי שאני אהיה סלב".

פרסמו לפני כמה חודשים באחד מעמודי הבידור את 10 היוצרים הישראלים המובילים של השנה. לא הבנתי באיזה קטע לא היית שם.

"וואלה אני הכי מפרגן לכולם. באמת זה מעניין לי את התחת. יש אנשים שמגיע להם להיות ברשימה. נשבע לך שלא אכפת לי".

עם פרוץ המלחמה הרשת התמלאה בתגובות אנטי ישראליות. אחד מהחשבונות שממש הופצצו בכמויות של תגובות שנאה היה החשבון של יוחנן. למה שונאים אותך בעולם?

"אמאל'ה, האינדונזים התנפלו עליי, הם באו אליי ומצאו מטרה שקראו לה יוחנן טווינה. הם הפציצו את העמוד שלי בתגובות שנאה על המראה והאופי שלי, זה נהיה מחריד. בחיים לא חוויתי את זה. אז אמרתי לעצמי, 'אני אעשה סרטון הסברה באינדונזית'. עשיתי גוגל טרנסלייט ולא באמת ציפיתי שיבינו אותי. אמרתי שם 'תודה על האהבה שלכם, תודה על עמוד המעריצים שלי והתמיכה שלכם בארץ במיוחד בזמנים כאלה, אבל ראיתי אתכם בעמודים שלכם ואתם חייבים ניתוח אף, יש בארץ רופאים מעולים. הייתי שמח לראות אתכם עושים ניתוח בארץ ישראל'. לא חשבתי שיבינו אותי. קמתי בבוקר וראיתי 2 מיליון צפיות לסרטון הזה. פתאום גם ראיתי את עצמי בחדשות של אינדונזיה, דיונים, כתבות שכולם שם מדברים עליי".

@yochanan_twinaרשמית אני סלב בינלאומי!!!!♬ original sound - Yochanan Hamushlam

 

נשמע מלחיץ, עכשיו המצב נרגע?

"לא זה הולך ומחמיר. לכל סרטון שלי יש עמוד שמתרגם אותו לאינדונזית".

בכללי יש לך קטע שאתה מסתכסך עם מקומות, למשל צפת. אתם ביחסים טובים עכשיו?

"באמת שהכול בצחוק. אנשים בארץ לוקחים את זה ברצינות. כאילו, הם לא מבינים אותי".

אז בוא תסביר את עצמך שנייה, יוחנן טווינה - מה הקטע שלך?

"אני פשוט חולה נפש, אני לא בן אדם שפוי ואנשים מתאהבים בזה. זאת בריחה מהמציאות בשביל העוקבים שלי. אין לי טאקט ופילטרים. יש עליי סטיגמה שיש לי ראש קטן ואני לא מבין כלום, אבל מי שבאמת מכיר אותי יודע מה אני שווה. אנשים חושבים שזה דמות אבל בסופו של דבר זה אני".

וזוגיות, מה איתה?

"כרגע אני רווק. נראה לי שלאנשים קשה לאכול את האופי שלי וזה בסדר. אני באמת מרגיש שאני ילד בן 17 באופי, במראה וככה אני גם מתאהב. אני מאוד אשמח לזוגיות, שיאספו אותי במרצדס. אני חייב מישהו שירגיע אותי, שיגיד לי לסתום את הפה ואני אתאהב".

מה החלום הגדול? לאן תגיע?

"וואי אני לא יודע. החלום? אמאל׳ה. יש לי חלום להמציא קולקציית אופנה ממותגת על שמי 'יוח-יוחנן טווינה' או 'יוכבד' על שם סבתא רבא שלי. ותכלס, פשוט להיות סלב״.

חשבתי שאתה לא אוהב את המילה "סלב".

"פתאום אני כן אוהב. אה, וגם לדעת סינית ולהיות שגריר סין בישראל".

אתה מתכוון שגריר ישראל בסין?

"כן".

ולסיום - תן איזה מסר לעם ישראל בימים הקשים האלה

"יואו, ביחד ננצח, חיים שלי בלב עם ישראל. בעזרת השם נעבור את זה רק צריך שמחה ואהבה שנתאחד ולשים זין על מה שחושבים בעולם כי במילא שונאים אותנו. אלוהים בחר בנו, אין מה לעשות".

יוחנן טווינה
״יש לי חלום להוציא קולקציה בשם יוח-יוחנן טווינה״ | צילום: פרטי