המסע של נסטיה: "ישראל בשבילי זה החלום שהופך למציאות"

היא גילתה על יהדותה בגיל 16 לאחר שסבתה נאלצה לשנות את שם משפחתה בשואה, הגיעה לארץ בעקבות חברה הטוב שהפך לבעלה – והיום היא מגשימה את החלום שלה  ומתמחה בבית חולים גדול בישראל. "כל המשפחה מרגישה בבית והכל התחיל בזכות מסע"

נסטיה מקולין בת ה-29 עלתה לישראל בשנת 2018 לארץ מבלארוס לאחר שהשתתפה בתוכנית "מסע רופאים" של ארגון מסע. במסגרת התוכנית הנמשכת שמונה חודשים, הרופאים המגיעים לישראל עוברים הכשרה אינטנסיבית לקראת מבחני משרד הבריאות לקבלת הסמכה לעיסוק ברפואה, לצד תוכנית עשירה בה הם חיים כישראלים, ומייצרים היכרות מעמיקה עם ישראל והחברה הישראלית. כיום היא מתמחה בביה"ח סורוקה בבאר שבע.

עוד מילדות ידעה נסטיה שתעסוק ברפואה, והתחילה ללמוד את המקצוע בבלארוס: "זה היה החלום של אמא שלי והגשמתי לה אותו".

נסטיה גילתה על שורשיה היהודיים כשהייתה בת 16, כאשר סיפרו לה שסבתה שינתה את שם משפחתה בתקופת השואה בגלל היחס העוין ליהודים בבלארוס.

בהתחלה היא לא ייחסה חשיבות ליהדותה, אך ככל שעברו השנים התפתח בה רצון לחקור את מקורותיה וללמוד על שורשיה היהודיים, וכך מצאה עצמה מתקרבת יותר ויותר לישראל.

לפני כעשור, בבלארוס, היה לה חבר טוב בשם יבגני, שהחליט לצאת לתוכנית "מסע רופאים" ועם סיום התוכנית ולאחר שעבר בהצלחה את המבחן של משרד הבריאות עלה לישראל. באחד מביקוריו בבלארוס הם נפגשו והוא סיפר לה על התוכנית - נסטיה התחברה לרעיון והחליטה להירשם לתוכנית. בהתחלה היה לה קשה להוכיח את יהדותה בגלל הסיפור של סבתה, אך לאחר שנעזרה בגורמים שונים הצליחה למצוא את המסמכים המוכיחים את מוצאה.

צילום: נסטיה מקולין

היא הגיעה לישראל ב-2017 עם התוכנית, ובסיומה החליטה לעשות עלייה. כמה חודשים לאחר מכן היא התחתנה עם יבגני, חברה הטוב מבלארוס. כשהיא נשאלת מה היא מרגישה כלפי ישראל היא נזכרת באחד מימי התוכנית בו הם יצאו לטיול ארוך ברחבי הארץ על מנת להכיר את ישראל לעומק, מסע ID, היא ישבה במדבר והתבקשה לכתוב במחברת מהי ישראל בשבילה - נסטיה כתבה "חופש": "אני מרגישה את החופש בכל הדברים, בעבודה, בחוץ, לטוס לחו"ל בלי בעיה. ישראל בשבילי זה החלום שהופך למציאות".

צילום: נסטיה מקולין

נסטיה מרגישה שכל מה שהיא חלמה עליו התגשם, כמו לעבוד במקצוע הרפואה בבית חולים גדול, ולגור בישראל עם בעלה יבגני. היא מצאה פה חברים , קיבלו אותה בחום ובאהבה. לאחרונה גם ההורים שלה עשו עלייה, ולמרות השינוי הגדול בחייהם, הם התאקלמו, מצאו עבודה ולאחרונה אף רכשו דירה: "כל המשפחה מרגישה בבית והכל התחיל בזכות מסע".