לבגוד או לא לבגוד: הבגידות הבלתי נסלחות בעולם הספורט

בשבת, ישראל ובני צריכים להחליט אם הם חוזרים לשבט המקורי או עורקים לשבט החדש. האמת, זו לא פעם ראשונה ששחקן גדל בקבוצה, מתחנך על ערכיה, נלחם למענה, זוכה איתה בתארים ולפתע מחליט לעזוב אותה לטובת הקבוצה היריבה השנואה. אז לפני שישראל ובני יחליטו, הנה כמה מקרי בגידה בלתי נשכחים (ונסלחים) שאולי יעזרו להם להחליט

זמן צפייה: 00:46

ראובן עטר

ראובן עטר, האיש והתלתלים, היה שחקנה של מכבי חיפה מגיל ילדות. כשעלה לבוגרים בשנת 1986 כבר ראו את הכישרון הנפלא שיש לו, עד 1994 הוא הוביל כקפטן את מכבי חיפה לזכייה בתארים רבים. לאחר מכן, להפתעת האוהדים, עטר ביקש לעזוב את המועדון ולעבור ליריבה העירונית, הפועל חיפה, תמורת סכום שיא לאותה תקופה של 735,000 דולרים. המהלך הדהים את אוהדי מכבי חיפה שזעמו על עטר ועל המועדון שאפשר לדבר כזה לקרות. בהפועל חיפה עטר הגיע להישגים אישיים עם עונת שיא של 21 שערים, אך הוא לא הצליח להביא את הקבוצה להישגים.

ראובן עטר
ראובן עטר

עוד בנושא:

מהפיכת השבטים מתחילה: האם ישראל ובני יעברו לשבטים החדשים?

הצביעו עכשיו: את מי הייתם מעבירים לשבט השני?

דוד דביר על הריב עם אלה איילון: "אני חושב שצדקתי"

שמעון גרשון

גרשון שיחק בעמדת הבלם בקבוצת הפועל ת"א מילדות ואיתה זכה באליפות, 3 גביעי המדינה והעפלה לרבע גמר גביע אופ"א. גרשון, ששימש כקפטן הקבוצה, הפך לסמל של המועדון. במאי 2006 הודיע גרשון במסיבת עיתונאים על עזיבת הפועל ת"א ומעבר ליריבה השנואה, בית"ר ירושלים תמורת סכום כספי עצום לאותה תקופה. למרות השנאה שספג מהאוהדים, הצליח גרשון בבית"ר ירושלים להגיע להישגים ביניהם 2 אליפויות וגביע אחד. למרות שפרש ממשחק פעיל לפני כ-10 שנים, עד היום נחשב גרשון לבוגד בעיניי אוהדי הפועל.

שמעון גרשון במדי בית''ר ירושלים
שמעון גרשון במדי בית''ר ירושלים

סול קמפבל

סול קמפבל הפך לאחת הדמויות השנואות ביותר בתולדות הכדורגל העולמי כשעזב את מועדון הכדורגל של טוטנהאם לאחר כמעט עשר שנים, ועבר אל יריבתה המרה בלונדון, ארסנל. הוא תויג כבוגד לאחר שהבטיח שוב ושוב לאוהדים שהוא נשאר אצל טוטנהאם. הוא הצהיר שהסיבה למהלך הייתה לשחק בליגת האלופות, ואכן הוא זכה בשני תארים בפרמייר ליג עם ארסנל. אך עד היום הוא לא הצליח להתנער מתווית הבוגד.

סול קמפבל
סול קמפבל (מימין) במדי ארסנל

קארל מלון

חשבתם שזה רק סוער בעולם הכדורגל? הכירו את קארל מלון ששיחק 18 עונות עם הג'אז של יוטה, שם הייתה לו קריירה היסטורית שכללה הופעת גמר בה הפסידו הג'אז לשיקגו בולס. בעונתו ה -19 והאחרונה הוא עזב את יוטה כדי לרדוף אחרי התואר עם כוכבי העל של הלוס אנג'לס לייקרס. למרות שלל הכוכבים בהם גארי פייטון, קובי בראיינט ושקיל אוניל, הלייקרס הובסו על ידי הדטרויט פיסטונס בגמר ה- NBA 2004. מלון פרש אחרי העונה בלי טבעת באליפות NBA, והוא ככל הנראה השחקן הגדול ביותר בכדורסל שמעולם לא זכה באליפות.

קארל מלון
קארל מלון

לואיס פיגו

אולי המקרה הקשה ביותר של בגידה בעולם הספורט שייך ללואיס פיגו. במשך שש שנים פיגו היה המלך של מועדון הכדורגל ברצלונה. הוא היה השחקן האהוב ביותר בקרב האוהדים והוביל את המועדון להישגים רבים. אך את כל האהבה והאהדה הוא איבד ברגע שקיבל את ההחלטה הגדולה ביותר בחייו - לעבור ליריבה המרה, ריאל מדריד. בקלאסיקו הראשון בין שתי הקבוצות, פיגו "זכה" לקבלת פנים מזעזעת מצד אוהדי ברצלונה שלאורך כל המשחק האוהדים קיללו אותו, שרקו לו וזרקו עליו חפצים. הרגע בו נזרק ראש של חזיר על לואיס פיגו במהלך המשחק, הפך לאחד הרגעים הבלתי נשכחים של הפרשה.

הישרדות VIP | שבת בערוץ 13