"הם גרמו לרעיה לחשוב שהיא עומדת להשתחרר, זה קורע לב": סיפורה של האם שנותרה בשבי

הילה רותם שוחררה במסגרת הפעימה השנייה וזכתה לחגוג את יום הולדתה ה-13 בישראל, אך בלי אימה רעיה שנשארה בשבי חמאס, למרות הסיכומים שהיו עם ארגון הטרור בדבר האיסור להפריד בין ילדים קטנים לאימהות שלהם. יאיר, אחיה של רעיה: אנחנו מחכים שהיא תחזור, לא הייתה שום סיבה להפריד ביניהן"

הילה רותם ששוחררה ואימה רעיה
רעיה רותם ובתה הילה | צילום: מתוך פייסבוק

בשבת האחרונה הילה רותם חזרה לישראל אחרי 50 ימים בשבי חמאס, אך בניגוד לסיכומים, היא לא שוחררה יחד עם אימה רעיה, שעדיין מוחזקת ברצועה. אתמול (שני) הילה חגגה יום הולדת 13 בשטח ישראל בחיק המשפחה והחברים, אך ללא אימה. יאיר, אחיה של רעיה, מספר על השמחה שהילה חזרה לצד החשש ממצבה של רעיה: "אני נע בין אופטימיות לפסימיות, התחושות מעורבות כל הזמן".

כתבות נוספות:

רעיה והילה רותם גרות בקיבוץ בארי והן שהו יחד בממ"ד בזמן מתקפת הטרור של חמאס. האם נלקחה מהממ"ד, הילה הצליחה לברוח ולהסתתר בתוך שיח, אך לבסוף גם היא נלקחה בשבי. ההודעה האחרונה שרעיה שלחה הייתה בסביבות 12 בצהריים לאחיה יאיר ובה כתבה שהיא והילה נחטפו. הן נחטפו יחד עם אמילי הנד, בת השכנים שישנה אצלן בלילה הקודם.

הילה רותם
הילה רותם

הילה שוחררה במסגרת הפעימה השנייה של עסקת השבויים. חמאס טען שהם לא הצליחו לאתר את האם, ולכן הן לא שוחררו יחד כפי שסוכם, אך הילה סיפרה שהיא ואימה הוחזקו יחד בשבי עד יומיים לפני שחרורה.

יאיר, אחיה של רעיה, נמצא עם הילה מאז שחזרה, בריאיון לרשת 13 הוא משתף על מצבה: "היא אמרה לי שהן היו ביחד כל הזמן, הן שתו מים שכנראה לא היו מאוד נקיים כי לפעמים היו להן סחרחורות. הילה אמרה לי שהיו תקופות בהן היה בקבוק מים לבן אדם ליומיים והן לא אכלו הרבה כי לא היה הרבה אוכל".

חגיגות יום הולדת 13 להילה רותם ששוחררה משבי חמאס
חגיגות יום הולדת 13 להילה רותם ששוחררה משבי חמאס

יאיר מספר שלצד כל השמחה מהחזרה של הילה, רעיה נשארה מאחור: "אנחנו מחכים לה שתגיע. יש לנו תקווה שהיא אולי תחזור בימי השחרור הבאים, אבל אני כבר לא יודע אם להיות אופטימי. היא הייתה אמורה לחזור והיא לא חוזרת, אני מבין שמשהו קורה פה, כנראה איזשהו משחק של חמאס. רעיה הייתה עם הילה ואמילי והפרידו ביניהן, אין שום סיבה להפריד ביניהן ולא להחזיר אותה".

הילה רותם שוחררה, אימה רעיה עדיין בשבי: "אנחנו מחכים שהיא תחזור"
הילה רותם שוחררה, אימה רעיה עדיין בשבי: "אנחנו מחכים שהיא תחזור"

"לפני השחרור חמאס הבהיר להן שהולך להיות איזשהו שחרור וכנראה שהן הבינו שנשים וילדים ישוחררו", מסביר יאיר. "הילה אומרת שרעיה גם חשבה שהיא עומדת להשתחרר, ככה הם גרמו לה להרגיש, זה קורע לב. בסופו של דבר הם החליטו לא לשחרר אותה, הסיבה לא ידועה". לגבי הסיכוי שרעיה תחזור הוא מוסר: "אני נע בין אופטימיות לפסימיות, התחושות מעורבות כל הזמן".