פתרון טבעי לטיפול בהפרעות קשב

ניצן פרימור מדברת על התכשיר החדש שעשוי לסייע להפרעת הקשב

זמן צפייה: 04:14

בשנים האחרונות נושא הפרעות קשב וריכוז וקשיי לימוד מצוי במוקד השיח הציבורי, ולא בכדי.

על פי נתוני משרד הבריאות הפרעת קשב, ADHD , היא תופעה מוכרת אצל תלמידי ישראל ומוערכת בכ-5 עד 10 אחוז מכלל תלמידי בית הספר, תופעה זו הולכת ומתעצמת.  יותר ויותר הורים מדווחים בשנה האחרונה עם הלימודים מרחוק על קשיי לימודים וקושי להסתגל למסגרת.

 

הורים לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז ידווחו על קשיים כגון: קושי להתרכז, הסחות דעת, חוסר מיקוד, חוסר פוקוס, קשיים בהירדמות בלילה, חוסר שקט נפשי, היפראקטיביות, רגישויות שונות ואפילו ירידה במצב הרוח ודימוי עצמי נמוך.  חלק גדול מהסובלים מהפרעות קשב וריכוז נעזרים בתרופות נרקוטיות שונות כדי להתמודד עם האתגרים.

בשנים האחרונות עוד ועוד הורים, מחפשים גם פתרונות טבעיים מקבילים לטיפול הנרקוטי.
על פי מחקרים 30% מהמטופלים בהפרעות קשב וריכוז לא מגיבים לטיפול התרופתי וכ- 50% מהם לא דבקים בטיפול עקב פחד מתופעות לוואי הקשות, כגון  דיכוי תיאבון, שינוי אישיות, פחד מסטיגמות ודימוי עצמי נמוך.
אותם הורים מנסים שוב ושוב למצוא פתרונות יעילים וללא תופעות לוואי.

בשנים האחרונות פורסמו מספר מחקרים קליניים שמצאו שמיצוי זעפרן פטנטי AFFRON ® יעיל בשיפור יכולת הלמידה הריכוז והמיקוד, שיפור מצב הרוח, הפחתה במתח וחרדה ועוד.  בשנת 2019 התפרסם מחקר בעיתון רפואי חשוב שמצא כי השפעתה של תמצית הזעפרן הפרמצבטית זהה לזו של METHYKPHENIDATE (הידוע בשמו המסחרי RITALIN) בטיפול בהפרעות קשב וריכוז.  עוד מצאו במחקרים שהזעפרן הפטנטי הוא בעל פרופיל בטיחות גבוהה עם מיעוט של תופעות לוואי וככזה הוא יכול לשמש בתחליף טוב לתרופות הכימיות.

ניצן פרימור, רוקח ראשי בחברת נוה פארמה,  שוקד בשנים האחרונות על פיתוח מוצרים על בסיס תמצית זעפרן פטנטית  AFFRON ®  לדבריו, מיצוי הזעפרן הוא  הדבר הבא בעולם תוספי התזונה והסיוע לטיפול בהפרעות קשב וריכוז. הוא פיתח תוסף שמוגש כסוכריות גומי לצריכה קלה ונוחה ולהשפעה מהירה לילדים החל מגיל 5,  ניצן מוסיף שהתוסף מכיל גם אבץ וקומפלקס של ויטמיני B ובהם חומצה פולית. כל אלו מהווים חומרי מוצא לסינתזת דופמין והשימוש בהם מפחית סימפטומים של ADHD.

מה בעצם עושה הזעפרן שהופך אותו לתחליף לתרופות המרשם?
בכדי להבין את השפעת הזעפרן חשוב שנבין  ראשית מהו התהליך הנוירולוגי שקורה במוח של הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. קיימים  שלושה נוירוטרנסמיטרים (מוליכים עצביים) – סרוטונין, דופמין ונוראדרנלין שמשפיעים על מערכת הקשב והריכוז. תרופות המרשם משפיעות רק על שניים מהם ולא על כולן והשפעתן היא למשך זמן מוגבל בין 4 עד 12 שעות, זאת בנוסף לעובדה שהן עלולות לגרום לתופעות לוואי קשות.
הזעפרן לעומת זאת מכיל שלושה חומרים פעילים- קרוצין, פיקרוקרוצין וספרנאל שיחד משפרים את האיזון בין כל שלושת הנוירוטרנסמיטרים בצורה יעילה וטובה ומביאים לשיפור בריכוז, מצב רוח, הפחתת מתחים, פחדים ולחץ.

התוסף החדש שאותו משיקה בימים אלו חברת נווה פארמה, BE FOCUS  מנגיש את הזעפרן  גם לילדים , בני נוער וסטודנטים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז ולחץ לפני בחינות. ניצן מסכם " זהו תוסף מהפכני שבהחלט יכול להביא לתוצאות טובות ושיפור יכולת הלימוד הריכוז ומצב הרוח"

לעמוד הפייסבוק של נוה פארמה