טכנולוגיה דיגיטלית המאפשרת חוויה מודרנית ברפואת שיניים

ד"ר בן מילר מספר לנו על כתרי זירקוניה אסתטיים, על ציפויי חרסינה המבוצעים בפגישה בודדת ועל יישור שיניים שקוף- הודות לטכנולוגיית 3D חדשנית

זמן צפייה: 04:19

כמו בכל תחומי החיים, האפשרויות הטכנולוגיות והדיוק הדיגיטלי לא פסחו על הענף הדנטלי. בעשור האחרון התפתחו יכולות פנטסטיות, שהגיעו לשיאן בשנה-שנתיים האחרונות. למעשה אפשר לומר שרפואת השיניים עוברת אבולוציה מטיפולים מיושנים של המאה הקודמת, לרפואת שיניים של המאה ה-21.

על רגל אחת, מדובר במערכת מרשימה,  CEREC, הכוללת מצלמות 3D חדשניות, תוכנות עיצוב מתקדמות, יכולות ייצור מדוייקות (גם בהדפסה תלת-מימדית), ניתוחי השתלה וירטואליים ובעיקר 'חווית משתמש' טובה עם תוצאות מדויקות ואסתטיות בזמן הקצר ביותר.

הרבה מאיתנו חוו את התהליך המייגע והאינסופי הכרוך בדרך כלל בשיקום פה:  טיפול שורש, מבנה, כתר זמני, מידות, שלבי מדידה ולבסוף שיקום השן באמצעות כתר זירקוניה.

היום, מספר לנו ד"ר בן מילר, העוסק בטכנולוגיה זו באופן יומיומי ב-5 השנים האחרונות, ניתן להגיע לטיפול שיניים מורכב, לשיקום פה ואף להשתלה,  לעבור חוויה נעימה ולסיים את הטיפול ממש באותו היום. לאחר סריקה והדמייה תלת מימדית מדויקת של מצב השיניים, תוכלו לצפות בייצור מיידי של  השיקום הנדרש; אם זה כתר זירקוניה  או גשר זירקוניה ואם זה ציפוי חרסינה.

במילים אחרות: מידות פלסטיות בפה המטופלים ופגישות אינסופיות- הן כבר לא הכרח המציאות. הטיפול היום הוא נעים, מהיר, מדויק ואסתטי.

דיגיטציה ו-3D מסייעות המון גם בתחום החיוך, האסתטיקה וציפויי חרסינה.  אסתטיקה דנטלית היא בסופו של דבר אומנות: לעין האנושית וליד האומן- חלק עיקרי בתהליך. גם כאן, תכנון דיגיטלי מראש של הצורה הרצויה, SMILE DESIGN דיגיטלי, הצגת האפשרויות השונות למטופלים באמצעות 'ענני חיוך' וירטואליים; כל אלו כלים שמורידים את אי הוודאות ומסייעים בתקשורת ביני לבין המטופלים, כשבסופו של דבר, נסיים את הטיפול עם תוצאה מדוייקת רפואית, ומהממת מבחינה אסתטית.

הטכניקות האלו רלוונטיות לשיניים וכמובן גם לשתלים: הן ברמת ההשתלה עצמה והן ברמת כתרי הזירקוניה שנתמכים בסופו של דבר בשתלים אלו. בהדמייה תלת מימדית עוד בשלב התכנוני, ניתן לבצע VIRTUAL SURGERY, ניתוח וירטואלי, למקם את השתל במקום הנכון ביותר ולייצר מפתח דיגיטלי להשתלה. כך נמנע מהתלבטויות וטעויות בהשתלה עצמה וכל הפרוצדורה למעשה  מונחית על ידי התכנון הדיגיטלי. בשיטה זו ההשתלה הופכת לזעיר פולשנית עם תוצאות מדויקות, ריפוי מהיר ומינימום תופעות לוואי.

הסורק הדנטלי מאפשר נוחות ורוגע גם ביישור שיניים. מידות, מודלים וסמכים ממתכת ("גשר" או "קוביות") מפנים את מקומם לטובת תכנון דיגיטלי, הדמיה של התוצאה הסופית מראש,  ויישור שיניים בקשתיות שקופות. שיטה זו מנגישה את יישור השיניים לקהלים רבים, דוגמת מבוגרים, שחלקם נטו להימנע עד כה מביצוע אורתודונטיה.

ד"ר בן מילר הוא רופא שיניים, מייסד Tel Aviv Dental Center, מרכז לאסתטיקה ולשיקום החיוך  בתל אביב; ומרצה בינלאומי בתחום רפואת שיניים דיגיטלית.

אתר: https://drbenmiller.com

פייסבוק: ד"ר בן מילר- Tel Aviv Dental Center- Dr. Ben Miller