״הומופוביה היא לא חלק ממשחק כדורגל״: המאבק של שוער מכבי נתניה נגד הקללות ביציעים

בשבת האחרונה דני עמוס, שוער מכבי נתניה, ספג קללות הומופוביות לאורך כל המשחק מצד האוהדים, דבר שהביא אותו להתבטא בחריפות בנושא: ״צריך להעניש על קריאות הומופוביות. הם פוגעים באוכלוסייה ענקית שיכולה לבוא ולהיות חלק מקהל ושחקני הכדורגל"

זמן צפייה: 05:42

דני עמוס, שוער בנבחרת מכבי נתניה ידוע במאבק שהוא מנהל במטרה להוציא את ההומופוביה ממגרשי הכדורגל. התגייסותו של עמוס איננה מקרית, אחיו הוא הומו מוצהר. בשבת האחרונה עמוס ספג קללות קשות מצד האוהדים, מה שהעלה את חמתו והביא אותו להתבטא בעניין בסוף המשחק: "אני נלחם את המלחמה של האנשים השקטים שלא יכולים להילחם ולא באים למשחקי כדורגל, זאת מגיפה בדיוק כמו קריאות גזעניות". לאחר התקרית בשבת האחרונה הוא נתן ריאיון לתוכנית חדשות היום עם מירי נבו ואלי אילדיס.

עמוס מספר מה הביא אותו להתבטא בצורה כה חריפה נגד התופעה: "אולי זה היה גם קצת בגלל ההפסד. לספוג קללות במהלך כל המשחק הומופוביות היה מאוד קשה", משחזר עמוס את תחושותיו, "עיצבן אותי במיוחד שגם השופט וגם המשקיף לא ציינו את זה בדו"ח". עמוס מספר כי קבע פגישה במנהלת הקבוצה בנושא במהלכה הובטח לו כי הנושא יטופל.

עמוס מתוודה כי הוא מתוסכל מהמצב: "אני רואה ששום דבר לא קורה ומתקדם, האנשים שיושבים למעלה לא באמת רוצים שהדברים יזוזו". עמוס אומר משווה בין המאבק שהוא מנהל לבין המאבק נגד הגזענות בכדורגל שהייתה לפני 20 שנה:"זה כמו שאמרו שהגזענות זה חלק מהמשחק ושצריך להתמודד עם זה - גם הומופוביה היא לא חלק מהמשחק וזה לא חלק מהחיים". עמוס מתכוון להמשיך להיות הקול שימשיך לומר כי להומופוביה אין מקום במגרשי הכדורגל.

אצטדיון כדורגל
אצטדיון כדורגל | צילום: רויטרס

לדעתו של עמוס קריאות הומופוביות על ידי האוהדים צריכות להיענש בדיוק כמו קריאות גזעניות: "חד משמעי צריך להעניש על קריאות הומופוביות - הם פוגעים באוכלוסייה ענקית של אנשים שיכולים לבוא ולהיות חלק מקהל ושחקני הכדורגל". לטענתו של עמוס, בגלל המצב העגום במגרשי הכדורגל, להט"בים אוהדים מעדיפים לא להגיע למשחקים.

עמוס מספר כי התגייסותו היום למען הקהילה הלהט"בית נובעת מטעויותיו בנושא כאשר היה צעיר: "הבנתי בכמה אנשים פגעתי ומאז אני רק רוצה לתקן את זה". עמוס מעוניין ביצירת אווירה מכילה כדי שגם אחיו, להט"ב מוצהר, יוכל להגיע למשחקים שלו, "אני רוצה שיהיה לו נוח לבוא לראות אותי". "אני רוצה שאנשים ירגישו בנוח, זה הכדורגל של כולנו וזה אמור להיות דבר יפה".

עמוס מודע לעובדה כי לעובדה שכרגע הוא קול בודד, ושכדורגלנים רבים לא ששים להתייצב לצד עמדתו: "דן מורי, בלם מקבוצת בני יהודה עלה למגרש עם סרט בצבעי הגאווה, לאט לאט דברים קורים ואנשים כן מרגישים יותר בנוח".