חמאס לא ימסור תשובה הלילה: "עסקה - רק בעצירת המלחמה"

בחמאס אמרו כי "נתניהו מערים קשיים ומתעקש על המשך המלחמה, השיחות יתחדשו מחר". דיווחים: חמאס יוותר על התנאי להפסקת אש קבועה בשלב הראשון, ישראל לא תתנגד לשחרר את ברגותי. בדרום הרצועה חוסל בכיר בג'יהאד, ממובילי הטבח. בטולכרם: לוחם ימ"מ נפצע אנוש, 4 מחבלים חוסלו | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-211 למלחמה: המגעים לעסקת חטופים הגיעו הערב (שבת) לצומת הכרעות דרמטי, ועל-פי דיווחים אמש בתקשורת הערבית חמאס נוטה לקבל את היוזמה המצרית. בישראל העריכו שהתשובה הרשמית תגיע כבר הלילה - אך בכיר בחמאס אמר כי "יש עוד סעיפים שדורשים בירור". ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם במהלך השבת הודעות בשם "גורם מדיני" שלפיהן ישראל לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מעסקה. בכיר בחמאס טוען כי "נתניהו מערים קשיים ומתעקש להמשיך במלחמה, לא נסכים לכם". לפי דיווחים, ישראל לא תתנגד לדרישת חמאס לשחרר את מרוואן ברגותי.

במקביל, אלפים הפגינו וצעדו בתל אביב ובשורת מוקדי מחאה ברחבי הארץ. משפחוח חטופים אמרו: "נתניהו מטרפד עסקה וגוזר דין מוות על החטופים. גנץ ואיזנקוט - אם לא תבלמו אותו תהיו שותפים לפשע ההפקרה".

כוחות הביטחון הודיעו הערב כי בתקיפה אווירית חיסלו בדרום הרצועה את אימן זערב, מפקד בחטיבת רפיח של הג'יהאד האסלאמי וממובילי הטבח בעוטף ב-7 באוקטובר, אשר פיקד על המתקפה על מוצב סופה. לצידו חוסלו שני מחבלים נוספים ששהו עמו בדירת מסתור. אחרי יותר מחצי יממה, צה"ל יצא מטולכרם, בפעילות בה נפצע לוחם ימ"מ באורח אנוש. 4 מחבלים חוסלו, בהם רוצחי אלחנן קליין בפיגוע הירי בבית ליד.

[timeline id="5211" name="חרבות ברזל - יום 211"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו