ראש ארגון הפשע ערן חייא הוסגר לארה"ב, ונמצא במעצר בניו יורק

לאחר שנעצר במלזיה בחודש שעבר, חייא הוסגר אתמול לארה"ב במטוס ה-FBI, ולפי דיווח שהעבירו האמריקנים למשטרה הוא נכנס למעצר. במשטרה יחד עם המחלקה הבינלאומית של הפרקליטות, יחלו בהליך בקשת הסגרתו לישראל

ערן חייא

לאחר שנעצר במלזיה וגורש אתמול לארה"ב, היום (שלישי) הושלמה הסגרתו של ראש ארגון הפשיעה ערן חייא לאמריקניים, והוא נכנס למעצר. אתמול קצין בכיר במשטרה אישר כי התקבלה הודעה מהאמריקנים כי חייא בדרכו לארה"ב במטוס של ה-FBI, ומסר: "אנחנו עוקבים אחר המהלך".

על פי דיווח שהעבירו האמריקאים למקביליהם במשטרת ישראל, חייא עצור בכלא בניו יורק בחשד לעבירה של הונאת "פורקס". במקביל, במשטרה יחד עם המחלקה הבינלאומית של הפרקליטות יחלו בהליך בקשת הסגרתו לישראל.

שלום אביטן נעצר במלזיה
שלום אביטן נעצר במלזיה | צילום: מתוך טוויטר

חייא נעצר ע"י השלטונות במלזיה בחודש אפריל לצד 16 עבריינים נוספים, זאת בגל מעצרים שהחלה המשטרית המקומית - לאחר שלכדה את העבריין שלום אביטן, המזוהה עם ארגון הפשע של האחים מוסלי. אביטן נעצר בבית מלון בקואלה למפור עם 6 אקדחים. תחילה חשבו המלזים כי מדובר בסוכן מוסד, אולם בחקירתו טען כי הגיע "לסגור חשבון עם קרוב משפחתו". בהמשך, כאמור, המשטרה המקומית עצרה 16 עבריינים נוספים - בהם ערן חייא, ששהה כחודש במעצר.

לפי מידע שהגיע למשטרת ישראל, חייא, שנושא דרכון אמריקני, גורש לארה"ב. בישראל עומד צו מעצר בינלאומי נגד חייא, על חלקו בשתי פרשות שנחקרו בימ"ר ת"א, במסגרתן הואשמו אנשיו ברצח שמעון רביבו ובשני נסיונות חיסול של אלי מוסלי. גם בארה"ב מתנהלת חקירה כלכלית בעניינו של חייא, ובמשטרת ישראל נמצאים בקשר עם האמריקנים - שיקלטו אותו כשינחת במדינה.