השבת ה-38 ברצף: מחאות ברחבי הארץ, כמאה אלף הפגינו בקפלן

אחרי שבוע של הפגנות בארצות הברית שליוו את רה"מ נתניהו במסעו המדיני לעצרת האו"ם, המחאה חזרה גם ברחבי הארץ. הזמרת רונה קינן הופיעה בקפלן, משפחות שכולות ממלחמת יום הכיפורים הקימו מיצג עם נרות זיכרון והכיתוב "לא לשווא"

זמן צפייה: 01:46

ברקע ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארה"ב - בו נאם באו"ם ופגש את הנשיא ג'ו ביידן - המחאה נגד המהפכה חודשה הערב (שבת) זה השבוע ה-38 ברצף, בלמעלה ב-120 מוקדים. נכון לשעה 20:45, על פי צילומי רחפן שהועברו לחברת Crowd Solutions, בצומת הרחובות רחוב קפלן ודרך מנחם בגין הפגינו כמאה אלף איש.

הזמרת רונה קינן הופיעה בהפגנה בקפלן בתל אביב, שנערכה בסימן "אין מחילה לדיקטטורה" לאור יום הכיפורים הממשמש ובא. בנוסף, המשפחות השכולות ממלחמת יום הכיפורים הקימו מיצג במקום, בו הוצבו נרות זיכרון על גבי דפים עם הכיתוב "לא לשווא" ושמות הנופלים.

מיצג ״לא לשווא״ בקפלן בת״א | צילום: איציק בן לוי
Whatsapp Image 2023 09 23 At 2
צעדת מוחים בדיזנגוף, היום | צילום: רויטרס
מחאה בקפלן, היום | צילום: רויטרס

כאמור, את פגישותיו של נתניהו בארה"ב מלוות כל העת מחאות סוערות נגד המהפכה המשפטית. בזמן הנאום של נתניהו באו"ם, הפגינו אלפים מחוץ לבניין המטה. ישראלים השוהים בארה"ב הקימו מיצגי מחאה שונים: לדוגמא, דיוקנו של נתניהו הוקרן על כתלי בית הכלא המפורסם אלקטרז, ובניו יורק מובילי המאבק הטיסו מטוס קל באתרים חשובים בעיר, בהם מרכז הסחר העולמי ופסל החירות. על שלט שנשא המטוס נכתב: "הגנו על הדמוקרטיה הישראלית".

מוחים בגשר אלייקים, היום | צילום: זאב מן
הכיתוב שהוקרן על כלא אלקטרז בסן פרנסיסקו
הכיתוב שהוקרן על כלא אלקטרז בסן פרנסיסקו | צילום: UnXeptable

נזכיר, כי עם עלייתו למטוס לארצות הברית תקף נתניהו את המפגינים נגד המהפכה המשפטית: "אנחנו רואים הפגנות נגד ישראל על-ידי אנשים שחוברים לאש"ף, לאיראן ולאחרים. מי שמארגן את המחאה עושה את זה בכסף רב, בהפגנות ממומנות". הוא הוסיף: "הם הביאו לכך שחסימת צירים זה דבר נורמלי, שסרבנות זה דבר נורמלי. הם מוציאים את דיבתה של ישראל רעה בפני האומות, זה נראה להם נורמלי. הייתי ראש אופוזיציה ולא הוצאתי את דיבתה של ישראל בעולם".