רינת או פומפי? בלוגריות האוכל המובילות מספרות מי לדעתן צריך לפתוח מסעדה

מרב וסרמן, רחלי קרוט, עדן דוד, שרון בן דוד ויעל רייף הן בשלניות מדהימות ובלוגריות אוכל עם עוקבים רבים. רגע לפני שנגלה מה תהיה המסעדה הבאה של ישראל, ביקשנו את עצתן של נשות הקולינריה הכי חמות כרגע בישראל - ושאלנו מי לדעתן צריך לפתוח מסעדה בתל אביב?

זמן צפייה: 00:50

הנוף הקולינרי בישראל מלא בכל כך הרבה סגנונות וטעמים ואפשר לומר שראינו וטעמנו כמעט הכול. פומפי ורינת מציעים לנו 2 קונספטים מעוררי תיאבון שטרם ניראו כאן, כל אחד מהם מביא את הייחודיות שלו ואת הסיפור מעורר ההשראה שלו יחד עם אוכל טעים שכל אחד מאיתנו היה רוצה לטעום. אז למי להצביע? רגע לפני שאנחנו ניגשים להצבעה שתכריע איזו מסעדה צריכה להיפתח, יצאנו להתייעץ עם הבשלניות ובלוגריות האוכל הכי מבינות עניין בשטח - מרב וסרמן, רחלי קרוט, עדן דויד, שרון בן דוד ויעל רייף ושאלנו אותן - מי לדעתן צריך לזכות?


עדן דוד | "רוצה שרינת תיפתח מסעדה - על אף חוסר הניסיון שלה"

עדן דוד היא שפית צעירה שחיה ונושמת אוכל. בטיוליה בעולם היא התאהבה במטבח הספרדי, האיטלקי, התאילנדי ההודי והיפני, אותם היא מביאה לעוקביה באינסטגרם ובבלוג האוכל והטיולים שהיא מנהלת. עדן אולי מוכרת לכם מהשתתפותה בעונה הרביעית של משחקי השף, שם הגיעה לשלישיית הגמר. אז מי לדעת עדן צריך לפתוח מסעדה בתל אביב - רינת או פומפי?

 

"לפומפי יש הרבה יותר ניסיון מרינת והוא מביא ערך מוסף שאין בשום מסעדה אחרת - שילוב של נערים בסיכון, זה מדהים, אבל מבחינת סגנון הבישול שלו - מרגישה שפחות חסר לי בנוף. אם אני שופטת בניתוק מהעובדה שהיא ללא ניסיון ושהיא מורה (למרות שזה משמעותי) - הייתי רוצה שרינת תהיה זו שפותחת מסעדה, על אף חוסר הניסיון שלה בתחום. יש לי ממש חיבור למטבח ההודי, עשיתי 2 סטאז'ים במסעדות מישלן הודיות וזה מטבח שאני מאוד אוהבת, נראה שהיא עושה אוכל אמיתי וטוב. אז למרות היכולות המדהימות והווירטואוזיות של פומפי -  הייתי רוצה שמסעדת Anand תיפתח".


שרון בן דוד | "פומפי צבר קילומטרז'"

שרון בן-דוד היא אשת קולינריה ועיתונאית אוכל במגזין טיים אאוט. היא מסתובבת בכל המקומות השווים בעולם ומוצאת את המאכלים המיוחדים והטעימים ביותר. אז מה חשבה שרון על מתמודדי הגמר - ומי לדעתה צריך לנצח?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sharon Ben-David (@sharonbndvd)

"שני המתמודדים מצוינים איש איש בתחומו, אך כששיקולי מסעדנות נכנסים למשוואה פומפי מנצח. האוכל ההודי (המעולה!) שרינת מכינה חסר בנוף, אך פומפי צבר קילומטרז' במסעדות של אסף גרניט ולכן סיכויי ההצלחה שלו גדולים יותר. ניסיון הוא פקטור משמעותי בהקמת מסעדה ולפומפי יש אותו בשפע וגם קונספט טרנדי (לוקאליות), סיפור חיים מעורר אמפתיה וכישרון. כשף שמיועד להוביל מסעדה בבית מלון, יש לו את כל מה שצריך".


מרב וסרמן | "חייבת לטעום את המנה שעל פי רושפלד היא הטעימה ביותר שטעם"

מרב וסרמן עסקה בעולמות האוכל מאז שהיא זוכרת את עצמה. היא אוכלת וטועמת בכל מקום שאליו היא מגיעה, היא מנהלת בלוג אוכל מעורר תיאבון וכתבת אוכל במגזין האוכל 'יאמיז'. אז מי לדעתה צריך לפתוח את המסעדה הבאה של ישראל?

"הבחירה שלי היא רינת ומסעדת Anand. קודם כל רינת הביאה למסך את עצמה - אישיות עוצמתית מלאת כריזמה שהצליחה לעשות את הלא יאומן, להנהיג סרוויס ראשון בחייה ביד רמה. שנית, המטבח ההודי הוא מטבח קסום, מפואר ועשיר שמאוד מתאים לחך הישראלי שלא חוסך בתבלינים. בכל זאת המסעדות ההודיות בישראל לא מאוד מבוקשות והסיבה היא שהן מציעות אותנטיות נהדרת אבל לא חווית בילוי מודרנית וזה מה שהקהל רוצה לקבל כשהוא יוצא למסעדה.

"רינת הצליחה להביא את המטבח ההודי ולממש את הפוטנציאל שלו, להשאר אותנטית לשורשים שלה, לצד אדפטציות מודרניות ומסקרנות שמעידות על היכולות שלה לחדש ולהביא את עצמה. מסעדה כזאת לא קיימת בנוף הישראלי ואשמח לראות אותה בתור המסעדה הבאה שלנו. ומילה אחרונה - לכולנו מגיע לטעום את המנה שרושפלד הקשוח טוען שהיא המנה הכי טעימה שאכל מימייו".


יעל רייף | "אני בוחרת בבלאגן המהוקצע של פומפי"

יעל רייף היא אשת קולינריה ועורכת מדור האוכל של רשת 13. ליעל היה את התפקיד הנחשק ביותר במדינה - להגיע לכל מסעדה שנפתחה מבין המסעדות של "המסעדה הבאה", לטעום את האוכל ולחוות את דעתה. אז בתור מישהי שראתה הכל מקרוב - מי לדעתה צריך לפתוח מסעדה?


"רינת מבשלת טוב. אני יודעת את זה כי אכלתי במסעדה שלה וחזרתי מאוהבת. כמה ימים לפני אכלתי אצל פומפי, וכבר אז נראה היה שהוא עשוי מהחומר שממנו עשויות מסעדות מצליחות: הוא הגיע לסרוויס עם ים ניסיון ואפס זחיחות – שילוב מנצח בתחום עתיר אגו. האוכל שלו היה נהדר והתפריט עתיר שנינויות נוסח מסעדת "מחניודה", עם מנות דוגמת "קרפצ'יו גרניט פורצלן" ו"דג קלוריות".

מצד אחד ממש בא לי מסעדה הודית עם וייב מגניב ומנות שמשלבות בין מסורתי לחדש. מצד שני, כשמדובר במסעדה שתפעל בתוך מלון בתל אביב, בא לי משהו כיפי ומרענן עם וייב של הרמות ובלאגן שמייצג את העיר שבה היא פועלת, ובזה יש לפומפי יתרון אדיר: הוא מצויד באישיות כובשת ומרגשת, ומגיע עם הנוסחה הבטוחה להצלחה שלמד והפנים בקבוצת "מחניודה". סורי רינת, כשאני לוקחת בחשבון את החוויה שמצופה ממסעדה במלון בוטיק תל אביבי, אני בוחרת בבלאגן המהוקצע של פומפי על פני המנות השקטות וההרמוניות שמזוהות איתך".


רחלי קרוט | "יש בה שילוב נדיר בין צניעות ובטחון עצמי"

רחלי קרוט היא אחת מנשות הקולינריה העסוקות כרגע בישראל. ברשתות החברתיות תמצאו אותה בשם "קרוטית", והיא עיתונאית קולינריה, בלוגרית, אשת דיגיטל ויזמית ישראלית. בעלת מדור שבועי קבוע במוסף זמנים+ של ידיעות אחרונות ומנהלת את בלוג האוכל "קרוטית", אתר המתכונים לילדים "צוציקים", אתר התוכן "SUPERGOOD" ואתר המלצות הקנייה "YOOO". אז מי לדעת רחלי צריך לזכות במסעדה היום בערב?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Raheli Krut | Krutit (@raheli)

"אני באמת חושבת שגם פומפי וגם רינת מאוד מוכשרים והגיעו לגמר בזכות קו קולינרי מאוד ברור וחכם ולשניהם יש מקום בקולינריה הישראלית. עם זאת, טעמתי את האוכל שרינת מכינה והתאהבתי בה ובידי הזהב שלה בשנייה אז היא הפייבוריטית שלי. ולמה מגיע לה לזכות? קודם כל כי היא טובה ויש בה שילוב נדיר בין צניעות ובטחון עצמי. בין רגליים על הקרקע לנפש רגישה. וגם כי היא מביאה איתה אוכל שלא פוגשים פה בארץ מספיק והגיע הזמן לתת לו לככב".