"הרגשנו שאנחנו בחו"ל": זה מה שהסועדים חשבו על המסעדות שעלו לגמר

ההצבעה לגמר "המסעדה הבאה" בעיצומה, ובפעם הראשונה בישראל - גם לכם יש חלק בהחלטה שתיקבע איזו מסעדה תיפתח בתל אביב. האם זו תהיה מסעדת Anand של רינת - או קילומטרז' של פומפי? רגע לפני ההחלטה הגורלית, יצאנו להיזכר בביקורות של האנשים שאכלו במסעדות בזמן אמת, ואולי הם יעזרו לנו להחליט - למי מגיע לקבל מסעדה?

זמן צפייה: 00:50

רינת או פומפי? מסעדה הודית אותנטית שמביאה בשורה חדשה לישראל או מסעדה ים-תיכונית שמחה עם אג'נדה מבורכת של שילוב נוער בסיכון? ההתלבטות קשה. בפעם הראשונה בישראל, גם אתם יכולים לקבוע איזו מסעדה תיפתח בתל אביב. עדיין מתלבטים? רגע לפני שאתם מצביעים למסעדה האהובה עליכם, חזרנו לביקורות הסועדים כדי להבין מהשטח - מה כל מסעדה מציעה ומה אנשים כמונו חשבו על החוויה בכל מסעדה?

Anand | רינת ינסמן

מיד אחרי ששודר פרק האודישן של רינת אתר ההזמנות הוצף בבקשות והמקומות נתפסו בתוך דקות ספורות. ההתלהבות של השופטים והניצחון המוחץ של רינת גרמו לצופים להסתער על אתר ההזמנות ולנסות להשיג מקום. אז מה חשבו הסועדים על המסעדה של רינת?

שרון וחגית

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-biladi-self-18' autoplay='0' credit='' desc='שרון וחגית מספרות על החוויה במסעדת Anand' poster='' kid='1_y67e632r' duration='92']

שרון וחגית הן חברות טובות שהצליחו להיכנס לרשימת המוזמנים הנכספת. "וואוו, רינת כל כך מוכשרת!", אמרו לאחר שאכלו ממיטב המנות בתפריט של רינת - המלאי כופתה, מנת דג הלברק בקארי ואת דאל העדשים, כולן מנות הודיות מסורתיות.

שרון ביקרה בהודו אין ספור פעמים וחגית חייה במזרח במשך תקופה ארוכה וטעמה את הטעמים האותנטיים ישר מהמקור. "אנחנו מתות על אוכל הודי, אני הייתי בכל המסעדות בארץ ואני תמיד דוגמת את מנת המלאי קופתה של המסעדה ולפי זה אני מדרגת. המלאי כופתה של רינת היה ואוו!", סיפרה שרון.

חגית העבירה לנו את התחושות שהאוכל של רינת גרם לה: "הרגשתי שזה יותר מתוחכם מאותנטי, מאוד הורגשה היד הנשית - העלים הקטנים, הפרחים, החריף היה מלטף ולא תוקפני או אגרסיבי, זה היה פשוט שמימי ונעים. אני אשמח לשמוע מתי ואיפה רינת פותחת מסעדה ואני שם ביום הראשון". עושה חשק, כבר אמרנו?


שי ואורן

שי ואורן גם הם מברי המזל שהצליחו להשיג מקום למסעדה של רינת, ודיווחו שעברו שם תהליך של שינוי – "אני הופתעתי ממש לטובה. כל השנים נרתעתי מאוכל הודי בגלל האקסטרה חריפות והטעמים החזקים – אבל כאן היה מעולה והופתעתי לטובה, זה היה מצוין", סיפר שי.

אורן, חובב אוכל הודי ידוע, כבר מאס במסעדות הודיות, עד שפגש את האוכל של רינת "הייתה לנו חוויה מאוד מיוחדת, הרבה זמן לא אכלתי הודי אמיתי, רק בחו"ל, וזה באמת היה משהו מיוחד – מאוד התחברתי לכל הטעמים, היה ערבוב של הרבה תבלינים והרטבים היו מאוד טובים ומאוזנים, לא חריף מידי".

מעבר לחיבה העמוקה לאוכל שרינת הגישה, אורן ושי התלהבו דווקא מקינוח הקולפי אשר כיכב באודישן וזיכה את רינת במסעדה משלה. "חסרה מסעדה כזו בארץ, ברמה הזו. אין מבחר גדול של מסעדות הודיות איכותיות בארץ והגיע הזמן שתיפתח מסעדה כזו", השניים סיכמו את החוויה.

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-biladi-self-19' autoplay='0' credit='' desc='שי ואורן מספרים על החוייה במסעדת Anand' poster='' kid='1_h3nrmw37' duration='76']


יובל ואופיר

גם יובל ואופיר, חברות טובות שהגיעו יחד ל-Anand, חוו חוויה מאירת עיניים. הכול בזכות החברה שלהן – שהבריזה. "בהתחלה התבאסנו שחברה שלנו לא הגיעה כי היא חלתה בקורונה, אבל אז הבנו שאנחנו יכולות להזמין גם את המנות שלה וככה אכלנו כמעט את כל התפריט. בסוף יצא לנו טוב".

אופיר, הגיע עם הרבה חששות " אני לא כל כך אוהבת אוכל הודי, אז חששתי קצת בהתחלה, אבל כשהבנתי שזאת המסעדה שהשופטים בחרו - אמרתי שזה חייב להיות טוב".

והדעה שלך השתנתה לגבי אוכל הודי?

"לגמרי כן! הכול היה לי טעים, לא חריף מידי, עפתי על זה".

יובל כבר ביקרה בהודו ומכירה את הטעם האותנטי של המנות: "היה חסר לי קצת חריף אבל אני מבינה את הרצון לא להגזים, באופן כללי חסרות מסעדות הודיות בארץ שלא מתחנפות לחיך הישראלי, והמסעדה של רינת יודעת לא להתפשר על הטעמים האותנטיים וגם לעדן כשצריך".

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-biladi-self-20' autoplay='0' credit='' desc='יובל ואופיר מספרות על החוויה במסעדת Anand' poster='' kid='1_z4yfwau5' duration='69']


קילומטרז' | עידן (פומפי) בושארי

פומפי נכנס לחיינו בסערה כאשר ריגש מדינה שלמה עם אודישן בלתי נשכח שגרם לשף הקשוח ביותר לבכות. מבחן המסעדה שלו ידע עליות ומורדות אבל היה לכולנו ברור שהוא חייב להיות בגמר. אז מה חשבו הסועדים על המסעדה של פומפי?

יפתח ולאה

יפתח ולאה, זוג שהגיע מרמת גן ומבית דגן. הם ישבו בבית וראו את האודישן של פומפי והחליטו שהם חייבים להגיע. "היה ממש טעים ומגניב, האווירה הייתה שמחה וכיפית. הזמנו את הסלט קיסר, נתח שקרנים, טורטלינאז' וסלט פירות הדר. הסלט הדרים היה ממש וואוו! לא טעמנו כזה עדיין בארץ". כמו כן, הם הזמינו את הקינוח בעל השם המסובך "אתה קראת לקוקי קינוח?" ובהחלט קראו לו קינוח: "הקינוח של הקוקילידה היה פשוט מעולה! לא היה מתוק מידי, היה מלח שהקפיץ את המנה ואיזן את המתיקות".

חלק בלתי נפרד מהמסעדה של פומפי הוא האווירה השמחה שהייתה שם, מה שגרם לסועדים להתאהב במסעדה אפילו יותר: "היה ממש מורגש שאנחנו במסעדה ים תיכונית. המוזיקה, האווירה השמחה, האלכוהול, הכול הרגיש לנו ממש ים תיכוני וישראלי. ישבנו על הבר והשירות היה מצוין, כל הצוות היה ממש אדיב וחמוד".

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-biladi-self-21' autoplay='0' credit='' desc='יפתח ולאה מספרים על החוויה במסעדת קילומטרז′' poster='' kid='1_ti4way2x' duration='35']


פאני, גרי ואדיר

הסועדים הבאים הם משפחה חביבה, ההורים – פאני וגרי שהגיעו יחד עם בנם – אדיר. פאני היא עוקבת אדוקה של התוכנית וברגע שראתה את האודישן של פומפי לא יכלה להישאר אדישה והסתערה על אתר ההזמנות. "אני גררתי אותם לארוחה הזאת". אך האם האמא גררה לשווא את בעלה ובנה? נראה שממש לא. "את האמת היה ממש טעים, הופתענו לטובה. לא הרגשתי בישראל, הייתה אווירה של חו"ל. זאת הייתה חוויה גסטרונומית מעולה. דיברנו עם השף והוא מקסים! עשה עבודה יוצאת מהכלל", סיפר גרי בהתרגשות.

הייתם אומרים שזו המסעדה הבאה של ישראל?

פאני: "כן! הבחור הזה מוכשר ברמות. המאכלים האלה הם ישראלים והשם של התוכנית הוא 'המסעדה הבאה של ישראל' אז זה פשוט מתאים וברמה הכי גבוהה שיש. זה קלע בול לטעמים שאנחנו אוהבים, אנחנו נשמח שזה יקלע לטעם של כולם ושהמסעדה הזאת תיפתח!"

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-biladi-self-22' autoplay='0' credit='' desc='פאני, גרי ואוהד מספרים על החוויה במסעדת קילומטרז′' poster='' kid='1_6av8fdxy' duration='97']


דניאל ואורין

דניאל ואורין הן חברות טובות שהגיעו למסעדת קילומטרז' לאחר שעברו קילומטרז' רב בעצמן – הן עשו את כל הדרך מחיפה הרחוקה בכדי לטעום מהאוכל שראו בפרק האודישן של פומפי.

"הזמנו את הקרפצ'יו דג על יוגורט מהמם שהיה רענן וחמצמץ, את הנתח שקרנים שהיה לו רוטב חלומי, הנתחים היו רכים והחתוכים בגודל מושלם לביס, הזמנו גם את הדג קלוריות הטעים - לי יש אובססיה קשה לצנוברים והגיע על מצע של טחינה מושלם. בתור אחת שאוהבת טעמים מיוחדים זה קלע בול!". נשמע שהן נהנו, אולי בגלל תיאור המנה שהיה כתוב בו –"יאללה חיפה"?

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-biladi-self-23' autoplay='0' credit='' desc='דניאל ואורין מספרות על החוויה במסעדת קילומטרז′' poster='' kid='1_1i4z9c6o' duration='76']