שלושה חודשים אחרי שזכה: המסעדה של פומפי נפתחת

סוף סוף זה קורה: מסעדת "קילומטרז'" של השף "פומפי" (עידן בושארי), שזכתה בתואר "המסעדה הבאה של ישראל" בגמר התוכנית, נפתחת לראשונה! אז מה בתפריט, מהם טווחי המחירים - ומה עומד מאחורי כל מנה ומנה? | כל הפרטים

זמן צפייה: 02:06

בשעה טובה: מסעדת ״קילומטרז׳״ של השף "פומפי" (עידן בושארי), זוכה התוכנית "המסעדה הבאה של ישראל", תיפתח הערב (שני) במלון ברוט מקולקציית מלונות בראון בשיתוף פעולה בין השף לקבוצת OTH.

מסעדת קילומטרז' של פומפי
צילום: אסף קרלה

פומפי היה פייבוריט של שופטי התוכנית כבר מההתחלה. באודישן המרגש שלו, שיתף בסיפור ההתמכרות שלו וגם בסיפור הגמילה, אותה נוקף פומפי לזכותו של לא אחר מאשר שופט התוכנית והשף המוערך - אסף גרניט. פומפי היה בן טיפוחיו של גרניט, כאשר קיבל אותו לעבוד במסעדתו המצליחה "מחניודה" בירושלים. המסעדה של פומפי היא מסעדה ישראלית עכשווית בסגנון ים-תיכוני. המשמעות שעומדת מאחורי שם המסעדה, "קילומטרז'", היא למעשה הקילומטרז' שפומפי עובר בחייו כשף, ועל העובדה שאין סוף לידע שאפשר לצבור במהלך החיים, לדבריו. רגע לפני ההכרזה של "קילומטרז'" כמסעדה הבאה של ישראל בגמר התוכנית, השופטים שיתפו: "יש פה מחשבה שמבדילה מסעדה של כוכב אחד לשני כוכבים".

כתבות נוספות:

השף פומפי (עידן בושארי)
השף פומפי (עידן בושארי) | צילום: אסף קרלה

"קילומטרז׳’”, השוכנת בכתובת יחזקאל קויפמן 6 בתל אביב - המקום בו פעלה מסעדת "הרברט סמואל" המיתולוגית, היא מסעדה ישראלית עכשווית עם אוכל המבוסס על חומרי גלם מקומיים ועונתיים. המטבח במסעדה הוא ים תיכוני-פירות ים ודגים, טרי, עונתי ובגובה העיניים. תפריט המקום משתנה בהתאם לעונות השנה, החגים והמועדים, ומושפע בין השאר ממיקום המסעדה, שהים מלפניה, שוק הכרמל מאחוריה ולצדה הימני מסגד חסן בק ושמאלה יפו.

את האוכל של קילומטרז׳ ילוו קוקטיילים מקומיים אשר נבנו על ידי המיקסולוגית נעם שרת בהשראת שוק הכרמל ויפו. בנוסף לקוקטיילים, מציעה המסעדה מבחר רחב של יינות ישראלים בכוסות. אחת התפיסות שמובילות את פומפי כשף היא "Nose to tail", לפיה נעשה שימוש בכל חלקי חומר הגלם מתוך גישה בת קיימה שנועדה למנוע בזבוז.

מסעדת קילומטרז' של פומפי
מסעדת קילומטרז' של פומפי | צילום: אסף קרלה

מסעדת "קילומטרז׳״ השמחה מייצרת תחושה של "בלאגן מסודר". בלב המסעדה הוצב טאבון גדול המייצר אווירה חמימה וממלא את המקום בריח של אוכל ובמרכזה בר רחב ידיים. אפשר לנשום בה את אוויר הים ולחלוק יחד מנות כמו קולורבי צרוב על גחלים עם צנוברים וטיבון טלה עם דלעת על פחמים, לצד יין ישראלי או קוקטייל בהשראת חומרי הגלם של שוק הכרמל, כשברקע שמחה.

התפריט, שכאמור משתנה על פי חומרי הגלם, מכיל כיום בין היתר: משמש צלוי בטאבון עם קרם ברינזה לימונים קצוצים אורגנו ושמן ירוק (48 שקלים), כרובית צלויה בטאבון, טחינה חמוצה, שקדים פרוסים וחוויאג׳ בצעד תימני (44 שקלים), קרפצ׳יו טונה אדומה עם אבקת פורצ'יני שחורה, ויניגרט פונזו, קשיו קלוי וכוסברה (70 שקלים), טיבון טלה עם דלעת מהטאבון, קרם פרש ושטרויזל מהזרעים של הדלעת (115 שקלים) וטורטלינאז׳ - פילה מוסר ים, טורטליני בצורת פטאייר, קרם גבינות וטחינה גולמית עם חציל קלוי קלוף (125 שקלים).

מסעדת קילומטרז' של פומפי
צילום: אסף קרלה

פומפי מביא איתו ל"קילומטרז׳״ ניסיון רב שנים כשף בקבוצת מחניודה ובמסעדות הקבוצה בעולם, שבראשן עומד השף אסף גרניט. פומפי עבר גם סטאז' בניו יורק ומלמד את מקצועות המטבח בבתי ספר המיועדים לנוער בסיכון. בעקבות עברו של פומפי נולד אצלו את החזון להפוך את "קילומטרז׳״ בהמשך למקום עבודה המשלב גם נוער בסיכון.

מסעדת קילומטרז' של פומפי
צילום: אסף קרלה

מסעדת קילומטרז' של פומפי
צילום: אסף קרלה

כתובת המסעדה: יחזקאל קויפמן 6, תל אביב - יפו. מלון ברוט מקולקציית מלונות בראון, קומת הכניסה | טלפון: 0577-230-2363