מ-15 דקות תהילה לקריירה מצליחה: 5 שפים שהתחילו בתוכנית ריאליטי והגשימו חלום

רגע לפני ש"המסעדה הבאה של ישראל" עולה לאוויר (שני ברשת 13) חזרנו לחמישה מתמודדי עבר ב"משחקי השף" שהגשימו את חלומם הקולינרי והצליחו למנף את החשיפה הגדולה של התוכנית - לקריירה מצליחה בתחום

זמן צפייה: 00:47

בתוכנית "המסעדה הבאה של ישראל" בכל שבוע נגשים את החלום של אחד המתמודדים ונפתח לו מסעדה. רגע לפני שהיא עולה לאוויר (שני ברשת 13) חזרנו לחמישה שפים מצליחים שיצאו מבית הגידול של "משחקי השף" והגשימו את חלומם בעולם הקולינרי. מהמסעדה של יהונתן שרביט ואביתר מלכה, דרך החלות המטריפות של דניאל קיציס - ועד ההצלחה של אורן אסידו.

יהונתן שרביט ואביתר מלכה

אביתר מלכה הגיע לעונה החמישית של משחקי השף עם טראומה לאחר שנאלץ לסגור את המסעדה שלו "עזיזה בכרם". עם חשש גדול והרבע צנעה, אביתר הגיש את המנה שלו, והתגובתה של השפים גרמה לכולנו להבין שלא מדובר בסתם עוד מתמודד. הדרך של אביתר מהאודישן הראשון לגמר הייתה דיי בטוחה, כאשר הוא הצטיין 5 פעמים במשימות והיה לשיאן כל העונות תחת ניצוחו של השף מושיק רוט. לא הופתענו כאשר הוא זכה במקום הראשון. הבישול של אביתר מתאפיין בכך שהוא שם את חומר הגלם במרכז ומתרכז בעיקר בבישול ים תיכוני עונתי.

יהונתן שרביט משתתף העונה החמישית גם כן. תחת ניצוחו של השף יוסי שטרית הוא סומן ישר מהאודישן הראשון כפייבוריט ומקצוען אמיתי שהגיע עם הרבה ניסיון. שרביט עבד כשף של מלון הבוטיק אלגרה בעין כרם בירושלים, היה שותף במסעדה איטלקית, וגם עסק בייעוץ קולינרי והדרכה בתחום הבישול. לעומת אביתר, הבישול של יהונתן מתמקד יותר בחדשנות, טכניקה מדוייקת, ושילוב בין מטבחים מכל העולם. הדרך של יהונתן לגמר הייתה לא קלה, כאשר הוא כמעט הודח באחת התוכניות, דבר שלא הוריד לו את הרוח מהמפרשים והוא שב לתחרות חזק וממוקד יותר מאי פעם עד שהגיע לגמר לצד אביתר.

Zdlbad
בתוכנית ובחיים לא נפרדו. יהונתן שרביט ואביתר מלכה

עם סיום התוכנית, מלכה ושרביט המשיכו את הקשר שנוצר ביניהם, שילבו את הידע והמקצועיות אחד של השני ופתחו יחד עסק מצליח של אוכל פשוט, מהיר ואיכותי, הכולל שלוש מסעדות שונות תחת קורת גג אחת- "בא לי בורגר", הכולל המבורגרים מיוחדים ומגוונים, "מטרו פיצה", מקום של פיצות מלבניות מבצק מושקע עם תוספות מיוחדות, ומקום שלישי שמתפקד כמטבח מתחלף אשר בכל פעם יביא מטבח מסוג אחר וממקום אחר בעולם. בתחילת השנה המשיכו השפים האלה ויצאו לדרך חדשה. כעת הם מפעילים יחד קייטרינג לאירועים פרטיים, ואפשר גם להינות מהאוכל שלהם בסופי שבוע במלונות שונים ברחבי הארץ (רמדה נצרת, דן אילת, דן כרמל ועוד מלונות נחשבים מתוכננים להמשך).

דניאל קיציס

Ocxiqm
כבר באודישן הראשון היו חלות. דניאל קיציס

דניאל קיציס היא המתמודדת שפתחה את העונה הרביעית עם אודישן ראשון מוצלח ביותר. למי שלא זוכר, השופטים היו כל כך מוקסמים מהמנה שהכינה עד שאסף הלך להביא אותה בעצמו מחדר ההמתנה. מאותו רגע היה ברור שדניאל הולכת להיות אחת המתמודדות החזקות והמעניינות של העונה. על אף שדניאל לא הגיע ליישורת האחרונה, הייתה תחושה שאנחנו עוד נשמע עליה ובשבילה השמיים הם הגבול.

במהלך הקורונה דניאל התחילה לאפות בביתה חלות כדי להעביר את הזמן ולהחזיר מעט שפיות בתקופה קשה של סגרים. היא הלכה והתמקצעה ותיעדה הכול בחשבון האינסטגרם שלה. העוקבים הסקרנים ביקשו לטעום מהחלות שלה ולאט לאט דניאל הפכה למעצמת החלות מסוקרת ונעקבת ביותר. כיום, דניאל בתהליכים של פתיחת מקום משלה והיא מעבירה סדנאות אפייה לכל מי ששואב ממנה השראה ומבקש ללמוד את מלאכת הכנת החלות מהטובה ביותר.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Danielle Kitzis (@daniellekitzis)

נאיפה מולא

נאיפה מולא, משחקי השף עונה 4 ערוץ 13
הביאה את המטבח הדרוזי לקדמת הבמה. נאיפה מולא | צילום: אור דנון

כמו דניאל, גם נאיפה היא משתתפת העונה הרביעית של משחקי השף, הייתה בנבחרת של מושיק רוט והתבלטה כאחת הפייבוריטיות כבר מההתחלה כאשר הביאה את המטבח הדרוזי לקדמת הבמה. לבסוף הסתפקה במקום הרביעי והמכובד, אבל בשביל נאיפה זאת הייתה רק ההתחלה של קריירה עשירה ומגוונת, כאשר המטבח הדרוזי המסורתי לנגד עיניה.

נאיפה התברגה לאחד הפרויקטים המעניינים שקמו פה בשנים האחרונות- מסעדת L28, אשר הביאה קונספט חדש שבו השף של המסעדה מתחלף בכל חצי שנה. הביקורות המפרגנות לא איחרו להגיע ונאיפה מצדה הצליחה להביא את המטבח הדרוזי לרמות הקולנריות הכי גבוהות. כיום, היא לא עוצרת לרגע וממשיכה לעשות ארוחות שף פרטיות לאנשים הכי מוכרים בישראל ולבצע שיתופי פעולה מעניינים בתחום האוכל.

 

לירן גרודה

Bemheo
המתמודד שהפך ליועץ הקולינרי. לירן גרודה | צילום: ינאי יחיאל

המתמודד שהתחיל את העונה שלו במשחקי השף בוויכוח סוער עם השופטים, סיים כפיינליסט והפך למפיק הקולינרי של התוכנית ולבעלים של מסעדות, רשת גלידריות וחברה הנושאת את שמו לפיתוח מזון. גרודה כיום בן 34, שף, קונדיטור יועץ ומפיק קולינרי, פועל כבר 18 שנה בעסקי המסעדנות. בעבר היה שף ושותף במסעדת "בקאפיקו" בנווה צדק, עבד אצל מושיק רוט באמסטרדם, היה הקונדיטור של שחף שבתאי ויד ימינו של ניר צוק.

גרודה אחראי על הקמת רשת גלידריות במילאנו איטליה, יועץ קולינרי בתוכניות אוכל וכמו כן למפעלי מזון מצליחים בעולם. חברת גרודה אשר בבעלותו היא מהבולטות כיום בפיתוח מזון בישראל ועובדת יחד עם גופים וחברות גדולות בארץ ובעולם.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Liran Gruda (@lirangruda)

אורן אסידו

Oren02
''האיש שלא ידע פחד מימיו והיופי לא בגד בו''. אורן אסידו

אורן אסידו הוא אחד מהמתמודדים הכי בולטים כיום ממשחקי השף. כבר באודישן הראשון שלו, אשר פתח את העונה השלישית של משחקי השף, נחשפנו לאופי הצבעוני והשמח שלו והוא נכנס לכולנו ללב. לאחר שהגיע עם ניסיון של עבודה במסעדות נחשבות כמו כתית של מאיר אדוני והמזללה של אייל שני, הוא החליט שהוא רוצה להיות זה שבפרונט.

הבישול של אורן הוא מעין שילוב בין המטבח המרוקאי עליו גדל לבין אוכל יוקרתי ששאב ממסעדות היוקרה בהן עבד. לאחר שזכה במשחקי השף, אורן התמודד על עוד כתר בבית האח הגדול שם הגיע לחמישיית הגמר. לא הרבה זמן אחרי, אורן הצליח להגשים את החזון שלו ולפתוח את המסעדה שתמיד חלם עליה. הוא חבר למלון סלינה בנווה צדק ושם פתח את מסעדת "אולה" (OLE), מסעדה המגישה אוכל ישראלי ספרדי מרוקאי באווירה קלילה שמכבדת את האוכל.

 

המסעדה הבאה של ישראל | פרק הבכורה | שני אחרי החדשות ברשת 13