אידוי, טיגון או אפייה? הכירו את הטכניקות שיכריעו מי ייכנסו לנבחרת

מתמודדי "משחקי השף" נלחמים בימים אלה על המקום שלהם בנבחרת. במשימה המכרעת הם צריכים להכין מנה אחת בטכניקה מסוימת שנבחרה עבורם: אידוי, טיגון או אפייה. עד שהשופטים יטעמו את המנות ויחליטו מי יהיו 18 המאושרים קבלו הסבר קצר על שלוש הטכניקות - ואל תשכחו להצביע בסקר | החלטת השופטים, שבת אחרי החדשות בערוץ 13

זמן צפייה: 09:54

36 מתמודדים הגיעו לשלב הקרב על הנבחרת כשמה שמפריד ביניהם לבין מקום בשלב הנבחרות של "משחקי השף" הוא מנה אחת. המתמודדים חולקו לשלוש קבוצות לפי טכניקות בישול שונות: אידוי, טיגון או אפייה. כל מתמודד נדרש להכין מנה אחת לפי הטכניקה שנבחרה עבורו. 18 המתמודדים שירשימו את השופטים ייכנסו לשלב הנבחרות. עד ההחלטה המכרעת קבלו הסבר קצר על כל טכניקה ושישה מתכונים ששווה לנסות. והכי חשוב: אל תשכחו להצביע בסקר.

טכניקה 1 - אידוי

טכניקת הבישול באידוי משתמשת באדי המים הרותחים כדי לבשל את המזון. איך זה עובד? בכלי גדול ממלאים מים בכמות גדולה ומעליו מניחים כלי אידוי כלשהו - בדרך כלל כלי מיוחד מעץ עם רשת בתחתית שלו כדי שאדי המים החמים יעלו למעלה ויעברו דרך הכלי ישירות למזון הנמצא בו. ניתן להניח מספר כלי אידוי ב"קומות" אחד מעל השני וכך לאדות מגוון רחב של מזונות וחומרי גלם בו זמנית - רצוי לפי מידת הקשיחות שלהם. ניתן למצוא את שיטת האידוי במטבח הסיני בו מאדים את ה"דים סאם" או במטבח הצפון אפריקאי בו מאדים את הקוסקוס. בנוסף משתמשים בטכניקה זו כדי להמיס שוקולד או חמאה לעוגות וקינוחים.

דג מאודה על מצע פולנטה פריכה של יאיר אשטמקר

השיטה המיוחדת של אמא: מתכון לקוסקוס המושלם של אורן אסידו

קוסקוס
קוסקוס מרוקאי | צילום: shutterstock

טכניקה 2 - טיגון

טכניקת הבישול בטיגון משתמשת בשמן כדי להשפיע על המרקם והערך התזונתי של מזונות שונים. בטכניקה זו מחממים את השמן על מחבת שחוממה מראש והשמן בתהליך החימום, משנה את ההתנהגות שלו - דבר המשפיע על המזונות איתם הוא מגיע במגע, לפעמים עד כדי ירידה בכמות הוויטמנים. בנוסף, הבחירה בסוג המחבת שאיתו מטגנים משפיעה גם היא על איכות המזון והתוצר הסופי, שכן בחירה במחבת רגילה על פני מחבת מברזל או נחושת מצריכה זמן טיגון שונה וכמות שונה של מזון שניתן לטגן בזמן נתון.

יאללה להסתער! המתכון לחצילים המושלמים של הקוסם

חובה לאכול לבד: כדורי פנקייק במילוי פצפוצי שוקולד נמסים

Whatsapp Image 2021 06 24 At 0
פריכים, שזופים ולא ספוגים בשמן. חצילים אצל הקוסם | צילום: אסף קרלה

טכניקה 3 - אפייה

טכניקת הבישול באפייה היא אולי הטכניקה העתיקה ביותר שקיימת - עוד מהתקופה הפרהיסטורית, כשבני האדם התחילו באפייה של לחמים. בשיטה זו המזון מוכן על ידי חימום של מכשיר אפייה - התנור, כשהמזון נמצא בתוכו ומקבל את החום במעטפת שלמה מסביבו. בטכניקה זו משתמשים בדרך כלל להכנה לא רק של לחמים אלא גם של עוגות, קינוחים שונים ואפילו בשר.

במהלך תהליך האפייה המזון הנאפה מתייבש מכל הנוזלים שבו ולכן יוצא יבש, דבר שגם יכול להוביל לשריפה שלו או לאפיית יתר. כאשר משתמשים בתנור כדי לאפות מזון הוא מחומם עלי ידי חשמל, גז בישול או חומרי הסקה אחרים אבל ניתן להשתמש גם בשיטות אחרות כדי לאפות כגון מדורה, אבנים חמות או אפילו לוח מתכת לוהט - טכניקה שבה השתמשו בתקופות קדומות לפני המצאת התנור

Cake
עוגה מושלמת - רגע אחרי שיצאה מהתנור | צילום: שאטרסטוק

בלי בלאגן וריח של טיגונים: 3 דרכים לאפות קציצות מעולות

כל מה שטעים בביס אחד: עוגיות הפיצוחים הפריכות של יולי

 

לעמוד המתכונים של משחקי השף

לעמוד של מדור יאמיז אוכל