מסע בין כוכבים: הכירו את בתי הספר לבישול הטובים בעולם

חלק מהמועמדים ב"משחקי השף" מגיעים לאודישן עם רזומה של לימוד במוסד קולינרי בין-לאומי. מקורדון בלו הצרפתי ועד האקדמיה לאומנויות הבישול בשוויץ הכנו לכם רשימה של חמישה בתי ספר מובילים ברחבי הגלובוס

זמן צפייה: 00:31

לא מעט פעמים במהלך האודישנים של משחקי השף אנחנו מתוודעים למתמודדים שמספרים על בית הספר לבישול שבו הם למדו, כשחלק לא מבוטל מהם עשו את זה גם מחוץ לגבולות ישראל. כדי לעזור לכם להתמצא במפת הקולינריה העולמית החלטנו לרכז עבורכם חמישה מוסדות מובילים ברחבי הגלובוס שמוציאים את השפים הטובים בעולם.

לה קורדון בלו

רשת בתי הספר לבישול שנוסדה בפריז בשנת 1895 והפכה לאחד מבתי הספר היוקרתיים ביותר בתחום הקולינריה. טכניקות הבישול המסורתיות שהתחילו עוד מימי המלך הנרי השלישי נשתמרו עד היום ובית הספר הפך להיות רשת בין-לאומית לאומנות קולינרית. תוכניות הלימוד של בית הספר מציעות תרגול מעשי רב ומטבח מאובזר בציוד חדיש. הסטודנטים יכולים להכין מנות מתחילתן ועד סופן בהנחייתם של השפים ולפתח את חוש היצירתיות והטעם הייחודי שלהם בעולם הקולינריה.

[youtube_embed youtube_id='https://youtu.be/A22l2bz3T6s']

המכון הקולינרי של אמריקה

המכון ממוקם בניו יורק, קליפורניה וטקסס וכולל קמפוס בין-לאומי בסינגפור. אל המכון הקולינרי של אמריקה אפשר להתקבל רק עם תואר ראשון מהקמפוס הראשי של ניו יורק והוא אפילו מציע לימודי יינות לחובבי האלכוהול. מבנה הלימודים מאפשר להירשם לתוכניות מגוונות מאוד - מקורסים של שעות בודדות ועד מחנות אימונים ארוכים. לכל קמפוס יש את היתרונות הייחודים לו, וכך בקליפורניה למשל, בית הספר מסייע לתפעל את המסעדות באזור ואילו בניו יורק יכולים הסטודנטים לקבל ניסיון מעשי מארבע מסעדות שעובדות בשיתוף פעולה עם בית הספר.

[youtube_embed youtube_id='https://youtu.be/fgByO6dTx3o']

בית הספר לאמנות הבישול

בית הספר הראשון בבריטניה לעולמות הקולינריה. הוא מוכר כארגון ללא מטרות רווח ומציע לכל מי שמעוניין ללמוד קורסים בתחומי האפייה, הבשר והגבינות. בית הספר פועל משנת 2009 ולמדו בו כ- 2,000 סטודנטים עד כה. הוא מציע לסטודנטים קורסים בסופי שבוע, קורס מלא לשנה שלמה, לימודי תואר וקורסים נוספים העוסקים בצד המסחרי של עולם הקולינריה. בית הספר זכה בפרסים רבים על מצוינות ואף קיבל את התואר "בית הספר הקולינרי הטוב ביותר לבתים פרטיים ומגורים".

[youtube_embed youtube_id='https://youtu.be/cmrA7sgJ7sA']

האקדמיה לאמנויות הבישול

האקדמיה הנחשבת ביותר בשוויץ בעולם הקולינריה והמוסד המכובד ביותר שנוסד משנת 1991. האקדמיה מציעה לימודי קולינריה, אירוח ותיירות והיא נחשבת למוסד עם כמות סטודנטים מאוד נמוכה (כ-300 תלמידים בלבד). היא מציעה חוויה קולינרית חדשנית עם ציוד עדכני ומגוון רחב של אנשי מקצוע מצליחים וידועים בתחומם. השיעורים נחשבים לקטנים ואישיים ומאפשרים עזרה צמודה לכל סטודנט והתמחות ספציפית בתחומים שונים. האקדמיה שמה דגש מיוחד על אומנות השוקולד השוויצרית ומציעה תואר שני בעסקים בין-לאומיים וניהול קולינריה.

[youtube_embed youtube_id='https://youtu.be/mcjUAH6QQSk?list=PLez3wmbuE2KrHBT-K4GxuMY79qjARxCxW']

המרכז הקולינרי הבאסקי

המרכז הקולינרי שהוקם בשנת 2011 התגלה מאז כמרכז ייחודי ונחשב בעולם האוכל, המשלב את מדעי הגסטרונומיה ומרכז לחדשנות ומחקר בתחום המזון. במרכז מעורבים שפים משפיעים וחשובים בעולם כמו ארזק וסוביג'נה. הלמידה במרכז היא אינטנסיבית ונמשכת על פני ארבע שנים הכוללות עבודת צוות חזקה ועשייה מרובה בתחום האוכל. הסטודנטים נדרשים לבחור בהתמחות אחת במהלך הלימודים כגון אוונגרד קולינרי, חדשנות, עסקים ויזמות או תעשיית המזון. בנוסף כולל המרכז קורסים ייעודיים בתחומי ההוראה, סדנאות, ימי עיון, כיתות אמן וקורסי קיץ.

[youtube_embed youtube_id='https://youtu.be/PGjmQpK9JwQ']

לצפייה ישירה בכל הפרקים של משחקי השף