"אני נחמד, אבל שונא להפסיד": יוסי שטרית מתכונן לקרב במשחקי השף

רגע לפני שהוא מתיישב על כיסא השופט בעונה השלישית של "משחקי השף", יוסי שטרית מספר על הרצון לנצח

זמן צפייה: 03:11

שש שנים עברו מאז חבר השף יוסי שטרית לקבוצת קיטצ'ן מרקט והתברג כאחד מהשמות החמים של סצנת הקולינריה הישראלית. הוא הביא עמו ממסעדת Violet ניחוח "מישלני": פרזנטציות יוצאות דופן, צלחותים מרשימים, ריבוי חומרי גלם על צלחת אחת ועוד. "נרגעתי מאז", הוא מספר בחצי חיוך. "היום לא תראי אותי משתגע ככה. האסתטיקה חשובה לי מאוד, והצלחות לנצח יצאו אצלי מוקפדות, אבל אני במקום אחר היום. רגוע יותר".

אחרי הרפתקה קטנה ב"אונזה" שבשוק הפשפשים ביפו, פתח לפני כשנתיים פתח את "משייה" בתוך מלון מנדלי 5 בתל אביב, אותה הגדיר כ"מטבח שורשי עכשווי". אחרי לא מעט זמן בשטח, ועם ניסיון קולינרי שנושק ל-20 שנה, שטרית נבחר לשבת על כיסא השופט המכובד בעונה השלישית של "משחקי השף".

"כיף לי להיות אחד מהצוות ואני בטוח שהולכת להיות עונה מהממת. אני הולך לתת עבודה, כי אני מכיר את החברים שלי לשולחן ויודע שהם לא ירצו להפסיד. אני אומנם חייכן ונחמד, אבל להפסיד אני לא אוהב. אני כאן בשביל לנצח והולך להיות מעניין מאוד".

לאחרונה השיק שטרית ערבי קונספט צמחוניים בקיטצ'ן מרקט. "יש בעייתיות בהשגת בשר ודגים טובים בארץ. אבל יש לנו יופי של ירקות, עשבי תיבול מהממים, אחלה ביצים ויש יופי של גבינות. אני חושב שאם באמת נוגעים בדברים האלה נכון אפשר לעשות יופי של מנות. תמיד שאני מקבל מנות צמחוניות טובות זה מייצר הילה של מחמאות יותר מאשר מנת שרימפס".

מה עם אנשים שחוששים לצאת לא שבעים מערב שכזה?

אני חושב שמי שבוחר להגיע לערב כזה יודע לאיפה הוא נכנס. יודע שהוא נכנס לערב בלי בשר ודגים. אבל באמת, תנו לי להפתיע אתכם. אני מתכנן ארוחה גדושה בטעמים, טקסטורות וצבעים: ארטישוק ירושלמי נהדר, בטטות מדהימות, תאנים מהממות – לא חסר.