מיפן עד ישראל: 5 מסעדות אוכל רחוב שחובה להכיר

משחקי השף אוטו אוכל עומדת לחשוף אתכם לתרבות משאיות האוכל בהן אוכל רחוב נגיש הוא שם המשחק. אז כדאי לדעת גם איפה משיגים כזה בארץ. צפו בוידאו

זמן צפייה: 04:41

הירו ראמן בר

ישראל אהרוני שומר על הנאמנות רבת השנים שלו למטבח האסייתי וכאן הוא שם את הזרקור על המרק הכי פופולארי באסיה ואנחנו מתכוונים כמובן למרק הראמן. למי שלא מכיר את הטרנד החם העיר, נספר כי מדובר במרק אטריות יפני שהוא סוג של ארוחה שלמה המכילה עוף או בשר בקר, אטריות, נבטים, ירוקים כלשהם (לרוב פאק צ'וי ובצל ירוק), ביצה ועוד תוספות שמשתנות מגרסה לגרסה (בהתאם למחוז כזה או אחר ביפן) והכל נח בתוך ציר שבושל שעות ארוכות. בתפריט של הירו ראמן בר תמצאו ארבע גרסאות של ראמן, יש גם צמחוני, ובנוסף גם מנות של באן (לחמניות מאודות), גיוזה (כיסונים יפניים) וסלטים. מבין הראמנים, תופס את העין הדן דן ראמן עם בשר טחון וכרוב כבוש (58 שקלים). עד שייפתח הסניף השני בלבונטין, מבקר המסעדות של יאמיז בדק מה קורה בדוכן הראשון שמחכה לכם בשרונה מרקט, לביקורת המלאה לחצו כאן.

אוכל רחוב יפני הירו ראמן בר
אהרוני נשאר נאמן לאסיה | צילום: אינסטגרם

שרונה מרקט, תל אביב.

אוכל רחוב ברחבי העולם

המטבח המזמר של משחקי השף אוטו אוכל

אתם בחרתם: החומוסיה הטובה ביותר בארץ

קפטן קארי

אי אפשר לדבר על אוכל רחוב בלי להזכיר את הודו (וכמובן להתרפק על הטעמים, מי שהיה שם). יונתן רושפלד החליט לתת ביטוי למשיכה העזה שלו לעולם הזה של תערובות תבלינים משתנות וחריפות בלתי מתפשרת, ואיכשהו הצליח לצמצם את המגוון העצום שיש להודו להציע לתפריט צנוע ומייצג, עם טאץ' של פרשנות אישית. הכוכבות בתפריט הן כנפי העוף ברוטב יוגורט מנגו (32 שקלים), עוף טנדורי רך (54 שקלים) ומנת של טלה ועוף ביריאני (62 שקלים). האוכל הזה אמנם מוגש לכם מתוך דוכן קומפקטי בעומקו של שוק שרונה המצועצע, הכי רחוק שאפשר מרחובות הודו הצבעוניים (וקרוב מאוד לדוכן של אהרוני), אבל ניכר בו הרצון להישאר נאמן למקור ולהביא טעימה גם לאלה שמעולם לא ביקרו (ואולי גם לא יבקרו) בתת-היבשת, שאו שמתאהבים בה או ששונאים אותה.

אוכל רחוב יונתן רושפלד קפטן קארי
רוטב יוגורט מנגו שמתחיל מתוק ומקנח בחריפות | צילום: אינסטגרם

שרונה מרקט, תל אביב.

טאקריה

אוכל הרחוב שבארצות הברית למשל הולך יד ביד עם משאיות האוכל האהובות, הוא האוכל המקסיקני. מה יותר פשוט מטאקו, בוריטו וצ'ורוס כדי לזלול ולשבוע על הדרך. מסעדת טאקריה שומרת על הפשטות עם תפריט ממוקד של טאקו, קסדייה ובוריטו. בניגוד למה שהיינו מצפים לקבל כשאנחנו מנשנשים בעמידה לצידה של משאית אוכל שכולם עוגבים עליה, את המנות הגדולות בטאקריה חייבים לאכול ליד שולחן, או עם בגדים להחלפה.

אוכל רחוב מקסיקני טאקריה
הטאקו שעדיף לאכול ליד שולחן | צילום: אינסטגרם

לבונטין 28, תל אביב.

10 המאכלים המקסיקניים הטובים ביותר

אמסטרדם פרייז

הצ'יפס גם מקבל מעמד של כבוד ולפני יותר מחצי שנה נפתחה בפלורנטין "צ'יפסריה" שמציעה צ'יפס הולנדי עם רטבים מושחתים שמשתדלים להתחקות אחר אלה שמוגשים בהולנד כמו סאטה הולנדי, מיונז הולנדי, קטשופ-קארי ההולנדי וצ'דר, ואפילו - רוטב עמבה ורוטב שוקולד עם סוכריות. אלה הן רק כמה דוגמאות מתוך מבחר מרשים במיוחד, כשלמרות ההשקעה בצ'יפס (מבחינת זן תפוחי האדמה וטכניקת הטיגון) אפשר לומר שהרטבים פה הם העיקר.  

אוכל רחוב צ'יפס הולנדי אמסטרדם פרייז
הפתעה - צ'יפס עם שוקולד וסוכריות קופצות | צילום: אינסטגרם

אמסטרדם פרייז, ויטל 10 (פלורנטין), תל אביב.

הקוסם

עם כל הכבוד לאוכל הרחוב העולמי, אנחנו לגמרי יכולים להתגאות בעצמנו כמדינה שתרבות אוכל הרחוב שלה הולכת לפניה (ואולי בגלל זה פרץ פה הטרנד של אוכל הרחוב בשנים האחרונות). ה-מוסד הוותיק של תל אביב, אוכל הרחוב הישראלי הכי טיפוסי שיש, הפלאפליה שהיא גם אסלית, גם ברנז'אית, גם תל אביבית וגם סוחפת אליה מבקרים מחוץ לעיר חייבת להופיע ברשימה הזו. רובכם כנראה ממש לא זקוקים לתיאורים והמלצות, רק היה חשוב לנו לשבח גם את ההתפתחות של התפריט עם השנים, שמעבר לפלאפל נוספו אליו גם בוריק, שווארמה, סביח, שקשוקה ועוד.

אוכל רחוב פלאפל הקוסם בוריק
לא רק פלאפל, בוריק של הקוסם | צילום: אינסטגרם

משחקי השף אוטו אוכל, תיכף מתחילים

איך עושים אוטו אוכל? מאחורי הקלעים של הפקת התכנית