תכניסו לרשימה: 3 החומוסיות הכי טובות בירושלים

מהמסבחה של לינא ועד החומוס הנוסטלגי שכולם אוהבים, קבלו את החומוסיות הירושלמיות שאף טיול לא שלם בלעדיהן

זמן צפייה: 11:22

חומוס פינתי


נתחיל מאחד השמות הכי ידועים בארץ בכלל ובירושלים בפרט. חומוס פינתי (ואנחנו מדברים על המקורי, לא על עשרות הסניפים המפוזרים ברחבי המדינה) הוא עדיין יופי של מקום שמגיש יופי של חומוס. המסעדה שפעם הייתה קטנטנה במיוחד, נפתחה בשנת 1975על הפינה הסואנת של המלך ג'ורג' ורחוב ההסתדרות. כמה שולחנות, חומוס זול, שירות חביב והכי חשוב - טעם של פעם. אם רוצים לסמן V על חומוס בירושלים, פינתי יספק לכם את הסחורה ואת הקיבה.

פינתי - המלך ג'ורג' 13, ירושלים

חומוס פינתי
אל תוותרו על תוספת הבשר. חומוס פינתי | צילום: מאגר תמונות רשת

מסעדת אבו-עלי


רציתם מזרח ירושלים? רציתם אותנטיות? קיבלתם. חפשו במפה את כתובת המסעדה ותבינו כמה קרובה היא למרכז העניינים של לב העיר. ברחוב סאלח א-דין אולי תפספסו את השלט הקטן, אבל ברגע שתמצאו אותו, תגלו שאתם נכנסים לבטן האדמה ויורדים לא מעט מדרגות למרתף רחב. המנות קטנות אבל משביעות והסגנון שונה לגמרי ממה שהורגלתם אליו – חומוס עדין, משחתי שלא תוקף את החך. חומוס גם של מקומיים וגם של תיירים. אם הגעתם ויש במקרה פלאפל שיצא חם מהשמן, אל תוותרו עליו.

אבו-עלי - סלאח א-דין 10, ירושלים

חומוס לינא


לינא הוא ה'טעמי' וה'פינתי' של מזרח העיר. בתוככי הרובע הנוצרי בעיר העתיקה מסתתרת החומוסיה הוותיקה שצניעות היא אולי המאפיין הכי גדול שלה. מוסד של עשרות שנים, כשמסביב דוכני שוק מקומי עם תוצרת כפרית וייחודית מהכפרים מסביב, ובקיצור, קיבלתם את החוויה הכי אותנטית שיש, כמו למצוא מסעדה קטנטנה נהדרת בכפר קטן בטוסקנה, דרום צרפת או אנדלוסיה. בתפריט תמצאו מנה שטובעת בשמן זית איכותי ואפילו מנת המסבחה עדינה וחלקה. חומוסיה שהשלם עולה על סך כל חלקיה.

A post shared by Ronen Shalev (@ronenshalev83) on

חומוס לינא - עקבת אל חנאכה 42, הרובע הנוצרי, העיר העתיקה ירושלים.