מספר תושבי אשקלון ניצלו בנס מרקטות קסאם שנחתו בעיר

בתושבי אשקלון אחזה היום (ראשון) בהלה בעקבות ירי רקטות הקסאם אל עבר העיר. מספר תושבים ניצלו בנס מרקטות שנחתו מטרים בודדים לידם. בשדרות, לעומת זאת, נשמעה שמחה על יום רגוע יחסית

(4:29 דקות)

הבוקר (ראשון) באשקלון נשמעו אזעקות רבות מפני נחיתת רקטות ובהלה אחזה בתושבי העיר. ב-12:00 בצהריים נשמעה סירנה ושתי רקטות קסאם נחתו בלב שכונת מגורים.

"היו לנו נס היום", אומר רוני גואטה, תושב אשקלון. "מעל הראשון שלנו היא (הרקטה) עברה". אלוירה טברדסקי, עובדת מעדנייה בעיר, שהתה בחוץ בזמן נפילת אחת מרקטות הקסאם. "פתאום היא נפלה וכל הזכוכיות עפו עליי", היא מספרת.

בזמן שאלוף פיקוד העורף ביקר באשקלון נפלו שתי רקטות בעיר. אחת מהן בשכונה שרוב בתיה אינם ממוגנים. שני נפגעים פונו משם במצב קל לבית החולים ברזילי, שפועל בנוהל חירום בתוך מקלט.

בינתיים, בדירה קטנה באשקלון, חיים גבאי חוגג ברית מילה לבנו החדש. בעקבות מצב החירום שהוכרז בעורף, נאסר לקיים אירועים עם קהל רב, והאב הגאה קיים את הברית במרחב המוגן. תושבי אשקלון מתרגלים לשגרה מתוחה.

בשדרות - חוגגים יום שקט

בשדרות, באופן כמעט מפתיע, מצב הרוח מרומם. יום שקט עבר על העיר, ללא נפילות ישירות של קסאמים ברחובותיה. ישנה כמעט אווירה של פסטיבל בשדרות - אנשים יצאו החוצה, חגגו את השקט באופוריה וערכו הדלקת נרות מיוחדת, תוך תקווה שזה אינו השקט שלפני הסערה.

במקביל, החליטה ישראל באופן יוצא דופן לפתוח את מעבר כרם שלום להכנסת ציוד הומניטרי לאוכלוסיה הפלסטינית ברצועת עזה. זהו מסר לאוכלוסיה בעזה: 'אנו לא נלחמים בכם, אנו נלחמים בממשל חמאס'.

מפת טווחי נפילת הרקטות
אלפי חיילי מילואים מגוייסים בצו 8
צה"ל תקף בציר פילדלפי - הפלסטינים נמלטים למצרים

משעות הבוקר נורו לעבר ישראל כ-18 רקטות קסאם. ארבע רקטות קסאם התפוצצו אחר הצהריים בשטחי המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מוקדם יותר נפצעו קל שלושה בני אדם בהתפוצצות שתי רקטות במרכז העיר אשקלון. הם פונו לבית החולים ברזילי שבעיר.

הבוקר נכנס מבצע "עופרת יצוקה" ליומו השני. חיל האוויר תקף מספר פעמים ברצועה, ולקראת הצהריים הצטרפו לתקיפות חיל האוויר גם סוללות של תותחים.

מקום מושבה של ממשלת חמאס - מתחם הסראייה הופצץ גם הוא. במתחם נמצאים משרדי ממשלה וגם בית כלא מרכזי שבו כלואים גם אנשי פת"ח. מקורות פלסטינים מדווחים על כ-20 אסירים שנהרגו בהפגזות. בצהריים דיווחו הפלסטינים שצה"ל תקף סמוך לבניין העיריה בג'בליה שבצפון רצועת עזה - שני פלסטינים נהרגו.

מוקדם יותר הופצצו מטרות בשכונת סג'עיה שבעיר עזה וכן הותקפה גם תחנת משטרה בעיר רפיח. הפלסטינים דיווחו על לפחות שלושה הרוגים ועל כמה פצועים בפגיעה ברפיח. בהמשך דווח על שני הרוגים בתקיפה של צה"ל ממזרח לעיר עזה בשכונת זייתון. בסך הכל, לטענת הפלסטינים, חצה מספר ההרוגים את ה-280.