משבי רוח עזים וקולות פיצוץ מוזרים: דיווח משיקגו הקפואה

נטשה צ'ן, כתבת CNN בעיר, שוחחה עם חדשות 13 ותיארה את שגרת החיים בטמפרטורות מקפיאות. "הלימודים בביה"ס עדיין מבוטלים, התושבים שיוצאים החוצה ערוכים היטב"

בן אפלק ב״באטמן נגד סופרמן״
בן אפלק ב״באטמן נגד סופרמן״ | צילום: החדשות 13

מערבולת הקוטב שמכה בארצות הברית ומביאה עמה את אחד מגלי הקור הקיצוניים שידעה המדינה, צפויה להסתיים בקרוב. ועדיין, בשיקגו, הטמפרטורות הגיעו אתמול (רביעי) למינוס 30 מעלות וכמעט שברו את שיא הקור שנרשם אי פעם בתחומה. היום שוחחה עם חדשות 13 כתבת CNN בעיר, נטשה צ'ן, ותיארה את ההתמודדות עם הקור הקיצוני.

"הטמפרטורה אצלנו צנחה עמוק אל מתחת למינוס 20 מעלות במהלך הלילה, כך שזה היה קרוב לשיא", אמרה. "ישנם משבי רוח מקפיאים כעת. המצב מעט יותר טוב ביחס לאתמול, התחושה היא שמדובר במינוס 35 מעלות. אלו החדשות הטובות". לדבריה, החדשות הרעות הן "שמזג האוויר הקר ימשיך לשרור במשך יום נוסף לפחות. שלושה רבעים מהתושבים בארצות הברית יחוו טמפרטורות מתחת לאפס עד יום ראשון. כך שמזג האוויר שורר בשטח רחב, וכאן, בשיקגו, לא תורגש הקלה עד מחר".

כתבות קשורות:

"אין ברחוב נפש חיה": גל הקור משבית את שגרת החיים בארה"ב |31.01.19

53 מעלות מתחת לאפס: בארה"ב מתמודדים עם גל קור של פעם בדור |30.01.19

לדבריה של צ'ן, שגרת החיים בשיקגו שובשה באופן קיצוני. "הלימודים בבתי הספר עדיין מבוטלים זה היום השני ברציפות. נכון לעכשיו, עדיין פתוחים מחסים ומקומות חמים נוספים. בכל הנוגע לאנשים שעדיין מסתובבים פה, שמים לב לכך שהם ערוכים היטב". פרט לגל הקור הקיצוני, תופעת טבע נוספת הבהילה את התושבים בעיר. "תופעה מוזרה שמתרחשת היא קולות מוזרים ששמעו תושבי שיקגו במהלך הלילה. מדובר בקולות פיצוץ של התבקעות הקרח".

מזג האוויר הקיצוני, כאמור, צפוי להשתנות עד לתחילת שבוע הבא. "אנחנו מצפים לשלג הערב באזור שיקגו. אבל פרט לכך הטמפרטורות אמורות להתחיל ולטפס מעלה באזור העיר. מחר צפויות טמפרטורות מעל לאפס לשם שינוי".

שלג כבד בשיקגו
שלג כבד בשיקגו | צילום: רויטרס

כאמור, ארצות הברית מתמודדת השבוע עם אחד מגלי הקור הקיצוניים שידעה, שמתרחש בעקבות מערבולת אוויר שמכונה "מערבולת הקוטב". בשיקגו, הטמפרטורות הגיעו אתמול למינוס 30 מעלות וכמעט שברו את שיא הקור שנרשם אי פעם בתחומה. הרשויות האמריקניות דיווחו על 12 בני אדם שקיפחו את חייהם בשל גל הקור הקיצוני.

בין היתר, גבר כבן 70 נמצא בביתו שבדטרויט ללא רוח חיים, וסטודנט לרופאה באוניברסיטת איווה מת אף הוא כתוצאה ממזג האוויר הקיצוני. כמו כן, הושבתו הלימודים בבתי ספר, אוניברסיטאות ומוסדות לימוד נוספים בשיקגו. כ-1,000 טיסות שהיו אמורות להמריא משדה התעופה המקומי בוטלו ורכבות הושבתו. נוסף על כך, שירות הדואר במדינות שבהן היכה גל הקור הושבת.