"חשבנו שזה רק תרגיל": כיצד חשו תושבי גוש דן לאחר האזעקות?

הירי מעזה לעבר ערי המרכז גרם לבלבול ולבהלה בקרב האזרחים - שלא היו נתונים לסיטואציה כזאת מאז מבצע צוק איתן. "נלחצים כאן יותר מהאנשים בדרום - כי לא רגילים"

תל אביב חוזרת לשגרה לאחר האזעקות
תל אביב חוזרת לשגרה לאחר האזעקות | צילום: החדשות 13

המתיחות בדרום: שלשום (חמישי) מעט לאחר השעה תשע בערב, נורו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר גוש דן. תושבי האזור, שלא שמעו אזעקות אמת מאז תום מבצע "צוק איתן", התקשו להבין ברגעים הראשונים במה מדובר. התושבים המבולבלים, סיפרו על תחושותיהם דקות לאחר נפילת הרקטות.

לידיה מחולון סיפרה כי "שמענו פיצוץ אדיר והבניין ממש זז, בוודאות זה היה קרוב לאזור". מוטי ששון, ראש עיריית חולון, אמר: "אנחנו לא רגילים לזה, שכחנו כבר את 'צוק איתן'. נכנסנו לרגיעה ופתאום מתחילות האזעקות ואנשים נלחצים". בת אל, תושבת העיר אמרה כי "אני חושבת שהתושבים כאן נלחצים יותר מתושבי הדרום, כי לא רגילים לאזעקות ולטילים. הדרום חי את זה יומיום". מוקדם יותר היום, אכן אותרו שרידי אחת הרקטות ששוגרו מהרצועה, בשטח פתוח בחולון.

נופית, תושבת תל אביב, סיפרה: "בהתחלה חשבנו שזה רק תרגיל - ואז הבנו שזה רציני ופשוט נכנסו מתחת לאיזה בניין". בתל אביב הוחלט לפתוח מקלטים ציבוריים, כדי לבדוק את המוכנות לכל תרחיש שעלול לבוא. למרבה המזל, לא היה צורך במקלטים - מה שמאפשר לעירייה להמשיך להתכונן בשקט לאירוויזיון.

הנס שניצלר, תייר מהולנד, סיפר: "הבנו מה קורה אבל הסתכלנו מסביב וראינו שרוב האנשים ממשיכים בשגרה, אז חשבנו לעצמנו שזה בסדר". שיר, מהמועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה, ניסתה לצאת לבלות "על בטוח", אך האזעקות רדפו אחריה עד תל אביב. "באנו לפה והבאנו את הנאחס מאשכול", אמרה.

כזכור, צה"ל אישר כי זוהו אמש שני שיגורים של רקטות לעבר ישראל מרצועת עזה. לאחר השיגורים, אזעקות נשמעו בכל רחבי גוש דן. בצבא ציינו כי לא בוצע יירוט של מערכות ההגנה האווירית. בתגובה לירי, מטוסי חיל האוויר תקפו אמש כמאה יעדים של ארגון חמאס ברחבי הרצועה.

לאחר התקיפה ברצועה, מסר דובר צה"ל כי "חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה", זאת בתגובה להודעת הארגון קודם לכן כי הוא אינו עומד מאחורי הירי. משרד הבריאות בעזה דיווח כי ארבעה פלסטינים נפצעו מתקיפות חיל האוויר. בשעות הבוקר זוהו שבעה שיגורים מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות בשמי שדרות.