אל ומתן, זה בשבילכם: הכירו את הזוגות המעורבים ששברו מוסכמות - והוכיחו שהאהבה מנצחת

לאחר שמתן, בחירתה של אל, גילה שהיא אינה יהודייה והביע הסתייגות מנישואין שלא כדת משה וישראל ("זה קצת מפריע לי"), חזרנו לזוגות המפורסמים שהאהבה שלהם הצליחה דווקא לחצות גבולות של דת, לאום ויבשת - על אף ולמרות הצקצוקים מפעם לפעם ברחוב וברשתות החברתיות. קבלו אותם באהבת חינם ובלב פתוח

זמן צפייה: 07:29

בפרק 10 של "אהבה חדשה" הגיע שוב הרגע בו אל עומדת בפני בחירת בחור חדש, איתו תצטרך לבלות את הימים הקרובים בתקווה שתצא מזה אהבה חדשה. אל, אחרי 3 ניסיונות, הגיעה הפעם מגובשת מתמיד ועשתה את הבחירה המהירה בתולדות התוכנית. מתן בן ה-32, משקם נזקי מים במקצועו, הוא הגבר הנבחר - שיש לציין שהלהיב את אל במיוחד, "הוא חתיך", הודתה בפני מאיה ורטהיימר. עד כאן - נשמע מבטיח.

אולם, בדקות בודדות לתוך ההיכרות הראשונית של השניים, אל ומתן התחילו בשיחה ספונטנית על המוצא והדת של אל ועל היותה בת לאם שאינה יהודייה. "אם תרצה להתחתן איתי ברבנות - תהיה לך בעיה", אומרת אל לבחור החדש. מתן אומנם עשה רושם שאין לו בעיה לצאת עם בחורה לא יהודייה - אבל למצלמות הוא דווקא סיפק טיעוני נגד די נחרצים אפשר לומר, והודה: "זה חשוב לי". בפרק ששודר אתמול הסוגייה עלתה שוב ושוב, ומרגע לרגע אל מבינה שיש סיכוי גבוה שלקשר הזה אין עתיד בעיקר בגלל הרצון של מתן להיות בזוגיות עם יהודיה.

אל ומתן, אהבה חדשה

רגע לפני שנגלה מה יחליטו אל ומתן על המשך הקשר ביניהם (רביעי ברשת 13), גילינו שיש קרוב ל-100 אלף זוגות בישראל שנחשבים מעורבים, בהם בן או בת הזוג היהודי/יה נשוי/נשואה ללא יהודי/יה - כך מתברר מהנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד הפנים, ומסתמן שבשנים האחרונות התופעה רק תלך ותגדל.

כחלק מ-100 אלף הזוגות המעורבים בישראל, קבלו כמה זוגות מפורסמים שמצליחים להראות שהאהבה ביניהם חזקה יותר מהכול - גם אם התגובות מהחברה לא תמיד כאלה מחבקות.

לוסי אהריש וצחי הלוי

סיפור אהבה חשאי כזה בביצה עוד לא היה: הלוי (47), שחקן, ואהריש (40), עיתונאית ומגישה, טלטלו את המדינה כאשר חשפו לפני כ-3 וחצי שנים את סיפור אהבתם. הוא יהודי והיא מוסלמית. במשך 5 שנים שמרו על הרומן שלהם בסוד, וכשחשפו אותו - הארץ רעשה וגעשה, והתגובות היו חלוקות, חלקן תומכות ומחבקות, אך גם חלק גדול של תגובות שליליות וקיצוניות. לוסי וצחי הצליחו לרחף מעל כל הסערה, ולפני קצת יותר משנה הביאו לעולם את בנם הבכור, אדם.

צחי הלוי ולוסי אהריש
צחי הלוי ולוסי אהריש | צילום: אינסטגרם

עדי שילון ויוסף סוויד

קצת לפני לוסי וצחי, התבשרנו על סיפור האהבה המדובר והשנוי במחלוקת של מנחת הטלוויזיה שלימים הפכה לבלוגרית אוכל מצליחה, עדי שילון, ובן זוגה, השחקן יוסף סוויד. השניים הכירו דרך מכרים משותפים, ואחרי 3 שנות זוגיות על קו ישראל־ברלין, נישאו בבית העירייה בפראג בטקס אזרחי. שילון (34) ילידת תל אביב ובת למשפחה יהודית. סוויד (45), שחקן ערבי-ישראלי, גדל בחיפה למשפחה ערבית־נוצרית.

שילון שיתפה לא פעם על התגובות הקשות שמטיחים בה ברשתות החברתיות. "אני מקבלת אלפי הודעות מאנשים שמאחלים לי שאמות, אבל זה רק מעצים את המקום השלם שאני נמצאת בו", סיפרה בריאיון ל"לאשה" בנובמבר 2018. השניים מגדלים את בתם המשותפת, מישל - ומדברים בבית עברית, ערבית ואנגלית.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Adi Shilon (@adishi)

קורל סימנוביץ' וסרג'י רוברטו

הו ברצלונה, ברצלונה: זהו סיפור אהבה שהחל בכלל באינסטגרם. סרג'י רוברטו (30), כדורגלן בקבוצת ברצלונה ובן למשפחה קטלאנית-נוצרית מספרד, התחיל קשר וירטואלי עם הדוגמנית קורל סימנוביץ' (30) דרך הרשת החברתית. סימנוביץ' נולדה בכלל בניו-יורק וגדלה בתל אביב למשפחה יהודית. עובדות אלה לא הפריעו לשניים, אחרי 4 שנים על קו תל אביב-ברצלונה, לבוא בברית הנישואין בחתונה סופר נוצצת ומתוקשרת במאי 2018. את הטקס ניהל רב רפורמי. סרג'י וקורל הביאו לעולם את קאיה ודילן.

 

דניאלה פיק וקוונטין טרנטינו

נמשיך עם הקו הבינלאומי היישר לזיווג הטרנס-אטלנטי הבא: דניאלה פיק (38), זמרת ובתו של "המאסטרו", צביקה פיק, והקולנוען האמריקאי עטור פרסי האוסקר, קוונטין טרנטינו (59). הזוגיות בין השניים נעשתה מתוקשרת מהר מאוד, ובנובמבר 2018 השניים נישאו בחתונה הוליוודית של ממש בטקס אינטימי שנערך בביתם המשותף בבוורלי הילס (חלומי כבר אמרנו?). האירוע כלל חופה ורב רפורמי. החתן הנרגש אפילו חבש כיפה לראשו במהלך הטקס. השניים מצפים בימים אלה לבייבי נוסף, שנתיים בדיוק אחרי שהביאו לעולם את בנם הבכור, ליאו.

דניאלה פיק וטרנטינו
דניאלה פיק וטרנטינו

 

אסי עזר ואלברט אסקולה

ניקח רגע אתנחתא קלה מזוגות סטרייטים מהממים, וניתן כבוד לפאוור קאפל מעורב - ולהט"בי במיוחד. אסי עזר (42), אחד ממגישי הטלוויזיה העסוקים בישראל, פרזנטור ותסריטאי מוערך, ואלברט אסקולה (40), אדריכל מצליח ויליד ברצלונה, בן למשפחה נוצרית. השניים הכירו במהלך הופעה של הגיי אייקון, כוכבת הפופ מדונה, לפני עשור בדיוק. מאז, הזוג המתוק והמאושר הספיק לומר "איי דו" בחתונה נוצצת ומרגשת בברצלונה, עיר הולדתו של אלברט, בשנת 2016. במרץ האחרון, השניים הביאו לעולם את בתם התינוקת, שנולדה בהליך פונדקאות בארה"ב - ועונה לשם: אלכס אשלי אסקולה עזר, "או בקיצור: אהבת חיינו", כפי שכתבו השניים בפוסט שהעלו באיסטנגרם.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Assi Azar (@assiazar)

עידן רייכל ובת זוגו, דמאריס דיובל

נקנח בזוג המקסים, שאומנם לא נישאו עד היום, אבל מראים לכולם איך עושים את זה נכון. עידן רייכל (44), מוזיקאי בחסד עליון, ודמאריס דיובל (33), שף-קונדיטורית, ילידת אוסטריה ובת למשפחה נוצרית. עידן, שגדל בכפר סבא ובן למשפחה יהודית, הכיר את דמאריס בהופעה שלו באוסטריה. אחרי שנתיים של קשר, דמאריס הלכה בעקבות האהבה ועברה לישראל. השניים הורים לשתי בנות, פיליפה הלנה וסלומה סזאריה, והתאומים קמילו ואמיליו.

בפוסט שרייכל פרסם בעמוד הפייסבוק שלו לפני כמה שנים, בעקבות סערת הזוגיות של לוסי אהריש וצחי הלוי, כתב: "כשבתוכנית טלוויזיה אמר פעם מישהו מפורסם מאוד... שהוא חושב שזה ביזיון שרייכל בחר חיים משותפים עם דמאריס, ושהבנות לא יהודיות - עד אשר ואם יתגיירו - דמאריס אמרה לי משהו יפה: 'אתה יודע, עידן, אם אני הייתי המפורסמת, והיינו חיים באוסטריה, והיו אומרים בתוכנית שזה ביזיון שנישאתי ליהודי, היו כנראה מפטרים את המגיש, העורך וכל מי שקשור לזה. אבל פה אצלנו, בישראל, איכשהו אנשים מרשים לעצמם.'"

נקודה למחשבה?

 

טו באב באנר בתוך אייטם