אהבה חדשה-ישנה: הכירו את הזוג שחי יחד כבר 62 שנים

בין אם אלה חברים שלנו, הורים שלנו או הסבים שלנו, אנחנו מוקפים בזוגות שכנגד כל הסיכויים מצליחים לתחזק זוגיות איתנה כבר שנים רבות. בתיה ויוסי הם זוג שנמצא יחד כבר שישה עשורים והיד עוד נטויה. אז רגע לפני שהעונה השנייה של "אהבה חדשה" עולה לאוויר (הערב ברשת 13) יצאנו לבדוק - איך לעזאזל עושים את זה?

1648972122141

בימים שבהם זוגיות ארוכת טווח הפכה למצרך נדיר, שיעורי הגירושים בשיא ומוסד הנישואים כבר הפך לאופציה אחת מיני רבות, קיימים אותם "חדי קרן" - זוגות שמצליחים לתחזק זוגיות איתנה ומעוררת השראה במשך שנים רבות. אלו יכולים להיות חברים טובים שלנו שנמצאים יחד מימי התיכון ומאז לא נפרדו, או ההורים והסבים שמתחזקים זוגיות כבר כמה עשורים טובים. רגע לפני שהתוכנית "אהבה חדשה" עולה לאוויר (הערב ברשת 13) ובה ארבע רווקות יקוו למצוא את אהבת חייהן - יצאנו לראיין זוג שמתחזק זוגיות איתנה כבר 62 שנים (חמסה) ובדקנו - איך הם מצליחים כנגד כל הסיכויים להישאר יחד? מה מיוחד בזוגות של "פעם" שמביא אותם להצליח להישאר יחד כל כך הרבה שנים?

2021ze
בתיה ויוסי כיום - 2022

בתיה ויוסי הכירו בשנת 1959 בחתונה של חברה משותפת כאשר אחד החברים ערך ביניהם היכרות. בתיה הייתה בת 17 בלבד ויוסי בן 25, פער גילאים שכיום נשמע מוגזם אך בשנות ה-50 היה נהוג. "הציגו לי אותו כמיליונר עם משק משלו וטרקטורים! התלהבתי. בסוף התברר שהוא היה לפני פשיטת רגל", מספרת בתיה וצוחקת. "בהתחלה לא רציתי אותו בכלל, אני הייתי ילדה והוא היה בן אדם מנוסה ועם הרבה ידע. הוא חיזר אחריי במשך תקופה ארוכה עד שלבסוף השתכנעתי. מה שהכי קסם לי בו הם הכריזמה שלו והידע שלו". שנה לאחר מכן, בתיה ויוסי התחתנו, ולאחר זמן מה נולדו להם 3 בנות אחת אחר השנייה.

1648972122141
בתיה ויוסי ביום חתונתם. 1960

איך שומרים על הזוגיות ברגע שיש ילדים?

ברגע שהגיעו בנותיהן של יוסי ובתיה, החלוקה הייתה מאוד ברורה - בתיה נשארה לטפל במשק הבית ויוסי יצא לפרנס את המשפחה "המצב שלנו היה לא פשוט. אני נאלצתי להיות בבית עם 3 פעוטות ויוסי עבד ב-3 עבודות בכדי לפרנס אותנו. היינו רואים אחד את השנייה מעט, וכל אחד היה עסוק בעולמו. מה ששמר עלינו זו הידיעה שכל אחד מאיתנו עושה את הכי טוב שלו כדי לשמור על המשפחה. לא הסתכלנו על זה כ'לעבוד' על הזוגיות, היינו ביחד וזה המצב הנתון, אנחנו שותפים לעסק הזה שנקרא משפחה וכל אחד נותן את מה שהוא יכול, מתמודדים יחד עם הכול".

1970
בתיה ויוסי - 1970

איך הצלחתם להישאר יחד כל כך הרבה שנים?

"ברגע שהילדים גדלו ונשארנו רק שנינו, השתדלנו לעשות הרבה דברים יחד ולצבור חוויות משותפות - יצאנו לטייל, היינו הרבה בחו"ל יחד. מה שבעיקר חיזק את הביחד שלנו זה המשפחה והנכדים, זה מאוד שימח אותנו וקירב בינינו". בתיה מספרת שחלק גדול מהביחד הוא גם היכולת לעשות דברים לבד "לכל אחד מאיתנו יש את תחומי העניין שלו ואת הדברים שמשמחים אותו. חשוב לשמור על העולם הפרטי שלך כאדם לפני שאתה חלק מזוג".

1648972122213
בתיה ויוסי, ירושלים 1968

איך מערכת היחסים שלכם כיום?

"זה לא פשוט לפעמים, אנחנו ביחד כל הזמן, ובמיוחד בתקופת הקורונה שכל אחד מאיתנו הפסיק לעשות את הדברים שהוא אוהב, אבל אנחנו לא יכולים אחד בלי השני. אם יוסי מאחר להגיע הביתה אני ישר דואגת לו. ואם אני צריכה לעשות בדיקות הוא מסיע אותי ומחכה לי באוטו גם 3 שעות אם צריך". ומה לגבי אהבה? בתיה אומנם לא משתמשת במילה אהבה אבל אין ספק שכאן האהבה נראית בבירור במעשים "השתדלנו להשאיר את האש בוערת על אש קטנה, בלי הרבה סערות וסיפורים. ניהלנו את החיים שלנו בצורה פשוטה, הסתפקנו במועט ומעולם לא ביקשנו יותר ממה שהיינו צריכים".

Weejou
משתדלים לצבור חוויות יחד. בתיה ויוסי

כיום, בתיה ויוסי נשואים כבר 62 שנים, ולהם 11 נכדים, 2 נינים ועוד אחד בדרך. אפשר לראות שההסתכלות של בתיה ויוסי על מערכת היחסים שלהם וכמו כן ההסתכלות של זוגות רבים בגילם היא פחות רומנטית. היה נהוג להסתכל יותר על אלמנטים פרקטיים בבן הזוג כמו למשל היכולת שלו לפרנס או הייחוס של המשפחה והאהבה הייתה בונוס נחמד שאינו הכרח. אז נכון שכיום אנחנו הרבה יותר מודעים ואנחנו רוצים את האדם שמשלים אותנו וגורם לנו לפרפרים בבטן, ואכן מגיע לכל אחד מאיתנו אחד כזה. אבל אולי סוד הנישואים לטווח הארוך טמון ביכולת שלנו להבין שהנישואים הם עסק משותף ששני בני הזוג מושקעים בו ושותפים להצלחתו?

טו באב באנר בתוך אייטם