"כרגע סרגיי יתפשר קצת יותר, אבל אולי בעתיד נתמרכז. עכשיו פשוט ניהנה מהקשר"

אחרי שמריאנה נפרדה מבן זוגה היא יצאה לעולם ציני שלא הכירה. אפליקציות הדייטינג התישו אותה, הפגישות בפאבים כבר לא היו כמו בעבר - והשאלות שנשאלה היו חודרניות ומתסכלות. בסוף, היא ניסתה למצוא אהבה בריאליטי - ואיזה כיף שהיא מצאה אותה; עכשיו היא מדברת על הגירושים, על היחסים בשלט רחוק ועל האש שניצתה עם סרגיי לעיני המצלמות • ריאיון

זמן צפייה: 06:06

אנחת רווחה נשמעה אמש בבית משפחת דייץ בבאר שבע. עכשיו כבר מותר לספר: מריאנה וסרגיי יחד, הרבה אחרי שכבו המצלמות של "אהבה חדשה" וכעת הם רשאים להיראות בציבור. "סוף סוף אפשר לגלות!", אומרת מריאנה בהתרגשות, "זה הדבר שהכי חיכיתי לו. אני וסרגיי רוצים לחיות את חיינו בשקט, בלי דרמה ובלי שישאלו אותנו כל הזמן 'אתם ביחד?'".

תוכלו להפוך את זה לרשמי באמת בתמונה זוגית באינסטגרם. 
"וואי, איזה כיף. במשך חצי שנה לא יכולנו לצאת יחד לרחוב אז רוב הפעמים נפגשנו בתוך הבית, כמו בקורונה, וזה לא היה פשוט. לפעמים בא לך להתאוורר עם בן הזוג שלך אבל אסור לך, אז את יוצאת עם החברות שלך והוא יוצא עם החברים שלו, אז זה באמת היה נורא קשה. אני מקווה שעכשיו נקליל את הכול ובאמת נתחיל ליהנות מהקשר שלנו כמו שצריך בלי לחשבן לספוילרים".

כתבות נוספות:

 

"האפליקציות להיכרויות מזעזעות"

 

אבל עוד לפני שננבור קצת בסוף הטוב של סיפור האהבה הזה, נזכיר גם את הדרך שהביאה אותה לשם. דרך שכללה גירושים אחרי שמונה שנות זוגיות, כניסה לעולם של היכרויות וירטואליות והחלטה אמיצה לחפש אהבה בפריים טיים. "אחרי שהתגרשתי יצאתי לעולם שלא היה מוכר לי בשום צורה", היא משחזרת. "עד הפרידה, לא באמת חוויתי את כל העניין הזה של להכיר מישהו באפליקציות".

ברוכה הבאה למועדון הכי מתסכל. 
"הכול שם נראה כמו ריאיון עבודה. 'מי את?', 'מה את?', 'את גרה עם ההורים?', 'כמה את מרוויחה?'. שואלים שאלות מאוד קשות, ואת עונה ומשתפת את הצד השני בכל מה שקורה לך בחיים - אבל באותה מידה הצד השני יכול להתכתב עם עוד שש נשים במקביל ולצאת לדייטים עם שמונה אחרות. זה לא מתקדם לשום מקום אף פעם. לא יוצא מזה שום דבר בגלל חווית ה-FOMO שיש לכולם".

מדויק.
"פעם היינו מכירים בברים, למשל, בנינו את הכול מאפס. אחרי הגירושים יצאתי לחיי הרווקות והבנתי שהדרך היחידה שבה אוכל להכיר מישהו תהיה, ככל הנראה, דרך אפליקציה כזו או אחרת. אבל כל האפליקציות האלה באמת מזעזעות בעיניי".

מריאנה דייץ, אהבה חדשה
''מהאפליקציות לא יוצא שום דבר בגלל ה-FOMO שיש לכולם'' | צילום: רשת 13

באחד הפרקים ראינו שיש לך גם בטן מלאה על המילה "גרושה".
"נכון, זו מילה מאוד ישנה. 'גרושה'. אני לא מרגישה שמישהו גירש אותי. בכלל, אני לא מרגישה שהטקס שנעשה שם (ברבנות) היה מודרני. אף אחד לא גירש אותי, זו הייתה החלטה משותפת. בתעודת הזהות שלי אני רשומה כגרושה, אבל הטייטל הזה מאוד חורה לי באופן אישי".

איזו מילה היית מציעה במקום? 
"פרודה, רווקה פלוס, כל אחת ומה שהיא בוחרת לעצמה. 'גרושה' זה טייטל מיושן שחייב להשתנות. אני חושבת שהיום בני זוג לא מגרשים אחד את השני, הם פשוט נפרדים בשביל שיהיה להם עתיד הרבה יותר טוב. הסטטיסטיקה מעידה על עצמה".

 

"חושבים שגרושות מחפשות מישהו שיממן אותן"

 

אם לא באפליקציות ובפאב השכונתי, חשבה לעצמה מריאנה לפני שהחליטה להצטרף לעונה השנייה של התוכנית, אולי בריאליטי. "רציתי גם לעבור תהליך עם עצמי. אחרי תקופה מאוד ארוכה לבד, רציתי לבדוק במה אני טועה. אם על הדרך תצא מזה זוגיות - הרווחתי".

לקח לה זמן להתרגל למצלמות ("היו רגעים שלא הייתי מודעת אליהן, והיו רגעים שפתאום קלטתי שכל מה שאני אומרת ישודר בטלוויזיה"), התגובות שדמיינה בראשה הלחיצו אותה ("חששתי מה אחרים יגידו") ורק כשהפרומואים עלו לאוויר היא למדה לשחרר ("אנשים תמיד יביעו את דעתם, גם אם אעשה משהו טוב וגם אם אעשה משהו רע"). בין לבין היא התמודדה עם אחד בשם רזי. הבחור הראשון שנכנס לה לדירה וניסה, שלא בהצלחה, להיכנס גם לליבה.

בואי נדבר רגע על רזי ש"אוהב-שונא ילדים". קצת חוסר תאקט לומר לך משפט כזה.
"זה חוסר תאקט בגלל מי שיושבת מולו. אני חושבת שאם הייתי מדברת עם מישהו בסטטוס שונה משלי, הייתי מבינה שזה לא מתאים לי אבל לא הייתי מציגה לו את הדברים בדרך שבה הוא הציג לי אותם. יש אנשים שלא רוצים ילדים וזה באמת בסדר, מותר לרזי לחשוב כך. עם זאת, אני לא מעוניינת להכניס לחיים שלי מישהו שלא אוהב ילדים. אין מה לעשות, אני מגיעה עם ילד ומי שיהיה איתי צריך לקבל את כל החבילה ולאהוב אותה".

מריאנה דייץ, רזי רזיאל, אהבה חדשה
''אני לא מעוניינת להכניס לחיים שלי מישהו שלא אוהב ילדים''. עם רזי | צילום: רשת 13

אלה דברים ששמעת גם מגברים במציאות? 
"בוודאי. היו כאלה שיצאתי איתם לדייט וכשהם שמעו שיש לי ילד הם אמרו, 'אני לא יודע עד כמה זה מתאים לי', או 'לא ידעתי שאת גרושה'. זה קורה. גברים פוסלים יותר בגלל הטייטל, חושבים שגרושות הן פחות עצמאיות והן מחפשות מישהו שיממן אותן, אבל אנחנו כבר לא בימי הביניים. אנחנו יותר מודרנים. היום הנשים עצמאיות, יש יותר שיוויון ואנחנו עובדות לא פחות מהגברים. מבחינתי, זוגיות זה נטו ללב ולנשמה. לא מעבר לזה".

לגברים גרושים יותר פשוט לדעתך? 
"אני לא חושבת שקל להם יותר מאשר לנשים, אבל אני חושבת שהגברים לא מציפים את זה כמונו. אני שומעת המון סיפורים מגברים גרושים עם ילדים שחווים את אותו הדבר ושומעים דברים כמו, 'אה, יש לך ילד? אז קח בחשבון שלא אוכל לאהוב אותו'. הרבה גרושים מתפשרים רק בשביל שתהיה להם זוגיות חדשה - גם אם היא באה על חשבון הילדים. הם מרגישים שלא ימצאו מישהו אחר אז פשוט מתפשרים. בעקבות התוכנית קיבלתי המון הודעות כאלה והאמת היא שקשה לי לשמוע את זה".

 

ד"ש מהעבר

 

התיקון של מריאנה הגיע בדמותו של סרגיי סבטינצקי. הוא היה אחד משני הבחורים שהוצעו לה במעמד הבחירה השנייה, אבל מבחינתה לא הייתה כאן שום התלבטות שהוא - הגבר שהציע לה חברות עוד כשהיו נערים בני 16 - הוא הבחור עבורה. אבל רגע, למה אז לא ועכשיו כן?

מריאנה דייץ, סרגיי, אהבה חדשה
''ידעתי שסרגיי קצת מכיר אותי אז הסיטואציה יכולה להיות נחמדה וכיפית'' | צילום: רשת 13

אחת ולתמיד: למה לא היית בקטע של סרגיי בזמנו? 
"אני לא יודעת! האמת היא שאף פעם לא יצאתי עם גברים מהמוצא שלי, תמיד הייתי יוצאת עם מזרחים אז אולי בגלל זה. אני באמת לא יודעת מה הסיבה, כנראה שלא הייתי מעוניינת. מה שכן, תמיד הייתה בינינו אווירה מדהימה".

ואיך הרגשת כשראית פתאום פרצוף מוכר?
"התרגשתי. אמרתי לעצמי, 'אוקיי הוא נראה טוב, לא התראינו חצי חיים, הוא מצחיק ואני צריכה משהו קליל'. ידעתי שסרגיי קצת מכיר אותי אז הסיטואציה יכולה להיות נחמדה וכיפית, וראיתי בזה הזדמנות. נתתי צ'אנס כדי לראות לאן אנחנו מתקדמים".

ובאמת היה ביניהם נחמד וכיף, עד שהגיעה סוגיית המרחק. שניהם נולדו בבאר שבע, אלא שבעוד היא נשארה שם וכיום מתגוררת בדרום עם בנה - הוא עבר לתל אביב ופיתח את חייו במרכז. רוב הוויכוחים ביניהם - שלא לומר כולם - סבבו בעיקר סביב הנושא הזה.

חשבתם לעבור למקום ניטרלי באמצע? 
"כן, אבל אצלי זה בעייתי. תראי, אנשים חייבים להבין שיש לי ילד בתמונה שנמצא במשמורת משותפת. יש לו אבא מדהים ומאוד פעיל שמטפל בו בצורה הכי טובה שיש, כך שגם אם אני וסרגיי היינו מתפשרים על מקום באמצע - איך זה ישפיע על הילד שלי? יש לו משפחה בבאר שבע, מסגרות. מה, אני אקרע אותו מהעיר שלו ובכל יום אסע שעה בשביל לשים אותו בגן? כרגע זה ברמת הבלתי-אפשרי. הוא באמת מאוד קטן, אני לא יכולה לטרטר אותו".

מובן.
"חוץ מזה, אני לא יכולה להכריח את הגרוש שלי לנסוע שעה בשביל לקחת אותו לגן. זה נראה לי קיצוני. אני ואבא של רום עושים הכול בשיתוף פעולה ולא הייתי רוצה לפגוע בו, מערכת היחסים איתו מאוד חשובה לי".

מריאנה דייץ, סרגיי, אהבה חדשה
''הבנו מה חשוב באמת ונלחמנו על זה'' | צילום: רשת 13

 

פשרות

 

אחרי 12 ימים של צילומים בקומפלקס הם החליטו להמשיך יחד, יד ביד, עם המון כוונות טובות. לדבריה של מריאנה, שניהם הבינו כי בתור התחלה מוטב שיתמקדו בקשר שלהם ורק בהמשך ינסו למצוא פיתרון. "אנשים נורמטיבים יוצאים לדייטים במשך תקופה, וכל אחד גר בבית שלו וזה בסדר. אמרתי לסרגיי שאנחנו לא צריכים להיכנס ללחץ כי גם בהמשך אפשר לספוג את הנסיעות לאורך זמן ולגרום לקשר הזה להצליח".

ומישהו יצטרך להתפשר.
"כרגע, ההתפשרות צריכה לבוא יותר מהצד של סרגיי כי לי יהיה מאוד קשה לעבור למרכז כשרום עדיין קטן. כשהוא יגדל קצת, אני זו שאוכל להתפשר לכיוונו ולהחזיר לו. כשרום יגדל, תהיה לו דעה ונוכל לפתור את הדברים בפשטות מבלי להיכנס לתסבוכות מיותרות. אז, בימים שאחרי התוכנית, פשוט החלטנו להיפגש בסופי שבוע".

אבל זה לא עבד. כפי שמריאנה סיפרה בפרק האחרון, הנסיעות הארוכות הכריעו אותם והם נפרדו כחודשיים אחרי שכבו המצלמות. מאז ועד שהתוכנית עלתה לאוויר הם שמרו על קשר ידידותי, עד שלבסוף הבינו: אנחנו לא יכולים האחד בלי השנייה. "הבנו מה חשוב באמת ונלחמנו על זה", אמרה אתמול.

אז סרגיי מוכן לעבור לדרום? 
"זה משהו שדיברנו עליו. קודם כל הוא יפתח את הקריירה שלו, יגיע למקומות שירצה להגיע אליהם ובסופו של דבר כנראה שהוא כן יצטרך לעשות את המעבר, מתישהו בעתיד הרחוק. אולי בעתיד אנחנו נתמרכז. אין מה לעשות, שני הצדדים צריכים להתפשר. כל אחד תורם משהו".

אתם נותנים תקווה לאהבה.
"חד משמעית. אני רוצה להגיד לכל מי שקורא את זה שאנשים לא באים לתוכנית הזו בשביל הפרסום. מי שבא מכל הלב בשביל התהליך ועם רצון אמיתי להיכנס לזוגיות, צריך לשים את כל המחסומים בצד ולפתוח את הראש. זה אולי נראה קל על המסך, אבל מי שחווה את העניין יודע שזה קשה. צריכים המון אומץ".