"אני ושני היינו כמו חתול ועכבר, למה שאפתח איתה משהו אם הרגשתי שהקשר לא יצליח בחוץ?"

אחרי תשעה ימי זוגיות עמוסים בעליות ומורדות, מיכאל החליט שהספיק לו - ונפרד משני. כעת, הוא חושף איך שנה וחצי של רווקות גרמו לו להבין שמשהו בו צריך להשתנות, מסביר למה הדת היא לא אישיו עבורו, מדבר על הקשר החם עם שני בתום הצילומים - ומגלה: "היום אני בזוגיות, ואני בטוח שהסיבה היחידה היא התוכנית" | ריאיון בלעדי

זמן צפייה: 08:22

מתעוררים עם עיניים נפוחות? קבלו טיפ שיוכל לשנות את חייכם מבלי שתצטרכו להוציא ולו שקל אחד - אלא רק להצטייד בכפית: "בבוקר, אנחנו בדרך כלל קמים עם בצקות - במיוחד אם בלילה הקודם אכלנו הרבה פחמימות ולא שתינו מים", מסביר ד"ר מיכאל נמירובסקי. "במצב כזה, אפשר לקרר כפיות במקפיא ולאחר מכן להניח אותן על העיניים - מה שמקטין את הנפיחות, שכן קור עז מוריד בצקות".

"הייתי בטוח שאתחתן עם החברה שלי, אבל אז באה הקורונה"

אם אתם זוכרים את הבוקר שבו מיכאל הכין לשני כפיות קפואות, אתם ודאי זוכרים אותו כרגע משעשע - מה שקשה לומר על הזוגיות של השניים, שהייתה רצופה במהמורות ונגמרה באופן פתאומי בפרק האחרון של "אהבה חדשה". היא רצתה להמשיך, הוא פחות - אז פרש והותיר אותה שבורת לב. אבל עוד נגיע לזה.

"ממש לא רציתי לבוא לתוכנית הזו בהתחלה", הודה מיכאל בריאיון מיוחד לאתר רשת 13. "אני לא בן אדם שמתחבר כל כך לחשיפה. אומנם יש לי חשבון טיקטוק, אבל מדובר כאן בחשיפה שונה לחלוטין, חשיפה של צד אחר בי - לא צד מקצועי".

אז למה בסופו של דבר הסכמת להשתתף? 
"תראי. כשגרתי באוקראינה, הייתי בזוגיות של שנה וחצי. הייתי בטוח שאני הולך להתחתן עם החברה שלי. אהבתי אותה מאוד, היה לנו טוב ואפילו כבר היו מחשבות על המעבר שלה לישראל. ואז הגיעה הקורונה ואיכשהו הקשר נפל בין הכיסאות. אחרי הפרידה, הייתי רווק במשך שנה וחצי. יצאתי להרבה דייטים, הכרתי המון נשים אבל זה לא הצליח ולא התרומם לשום מקום. כשזה כן התרומם - היה יורד לי".

מיכאל נמירובסקי, אהבה חדשה
''במשך שנה וחצי יצאתי לדייטים, ולא מצאתי משהו משמעותי'' | צילום: רשת 13

"ייחסתי את המצב לכך שככל הנראה התרגלתי למנטליות באירופה ואני לא מצליח להתרגל למנטליות בישראל. מלבד 'אהבה חדשה', פנו אליי גם מכל מיני תוכניות אחרות אבל לא רציתי ללכת. אמרתי, 'מבחינתי - שום דבר לא רע אצלי, הכול בסדר'. יום אחד, עשיתי חושבים עם עצמי והגעתי למסקנה שיכול להיות שכן יש משהו רע, הרי כבר שנה וחצי שאני יוצא לדייטים ולא מוצא משהו משמעותי".

מלבד אותה מחשבה שקיננה בו, הייתה זו מתמודדת העונה הראשונה נועה יונני שעודדה אותו לקחת חלק בצילומים. "היא אמרה לי, 'שמע, אם אתה מחליט ללכת - דע שזו הבחירה הכי טובה שתעשה בחיים'. היא טענה שמלבד העובדה שאולי אכיר מישהי, עצם התוכנית והפאנלים של המומחים יעזרו לי להבין דברים על עצמי. היא סיפרה שעבורה זו הייתה חוויה מדהימה. 'אם לא תצא עם אהבה - תצא עם כלים אחרים כדי למצוא אותה'".

הסביבה שלך תמכה?
"היו הרבה שהמליצו לי דווקא שלא לקחת חלק. אנשים שקרובים אליי פחדו עבורי מאוד, הם לא רצו שהדמות שתצטייר מהמסך תהיה של 'רווק תל-אביבי טיפוסי'. אני בן אדם היפראקטיבי, כזה שמדבר הרבה ואומר את מה שיש לו לומר. אני אף פעם לא פוליטקלי-קורקט, אז הקרובים אליי פחדו שאצא לא טוב".

תקרית ה"מי שבגד בבן הזוג שיוריד שוט" כמשל. 
"כששאלו מי בגד, כולם בשולחן הרימו כוס - למעט אמיר, אבל אני אמרתי את זה כאילו כלום. זה הדבר שפחדו ממנו. אחרי הפרק הזה, אגב, אותם אנשים שלא רצו שאשתתף אמרו לי 'אמרתי לך'".

"הביקורתיות והצדקנות של שני גרמו לה להישאר לבד"

הוא שודך לשני גולן, עורכת דין בת 35 שלא חסכה ממנו ביקורת כבר בימים הראשונים שלהם יחד - מה שלא בדיוק סייע לו עם הלחץ הטבעי ממילא. "כשהתחילו המחלוקות, האינסטינקט הראשוני שלי היה להרים ידיים. חשבתי, 'אני לא רואה את הקשר הזה ממשיך לשום מקום כי לא אוכל לסבול ביקורתיות כל החיים שלי'. אם אנחנו מכירים שלושה ימים והיא כל הזמן מבקרת אותי על כל דבר קטן - זה כנראה רק קצה הקרחון".

שני גולן, אהבה חדשה
''ביקורתית, אבל ככל שחלפו הימים היא התרככה'' | צילום: רשת 13

"מצד שני, לא באתי להרים ידיים", מדגיש מיכאל. "באתי לפה כדי לעבור איזשהו תהליך, ויכול להיות שאם אתגבר על הרצון לברוח ממערכת יחסים בכל פעם שאני לא אוהב משהו, זה יבוא לטובתי". באשר לשני, הוא סבור כי היא בחרה בו שוב ושוב דווקא משום שהוא לא הטייפקאסט שלה. "זה עניין ומשך אותה, גרם לה להבין שאולי העולמות השונים שלנו יגרמו לנו להתקרב ולצאת מאזור הנוחות".

אחרי אחד הריבים זרקת לאוויר "שני תישאר רווקה". מתחרט על המילים?
"לא. אני אמרתי את זה בלב שלם ומסיבה אחת פשוטה: אם בן אדם מבקר אותך ולא מפסיק לנסות להוריד אותך אחרי שלושה ימים של מגורים משותפים, זה מרתיע. לדעתי, התהליך שהיא עברה בתוכנית זה נטו זה - הביקורתיות שלה כלפי אנשים, במיוחד כלפי אנשים חדשים. זה מאוד מרתיע".

"אמרתי את מה שאמרתי כי האמנתי בזה. אני חושב שהביקורתיות והצדקנות שלה הם הדברים שגרמו לה להישאר לבד עד היום. יכול להיות שהאמירה הזו יצאה בצורה לא טובה ולא יפה, אבל אני באמת חושב בלב שלם שזה המכשול שלה, זו המשקולת שהחזיקה אותה למטה כל הזמן".

ובכל זאת נשארתם יחד שלושה סבבים. היא הפכה להיות פחות ביקורתית? 
"ככל שחלפו הימים היא קצת התרככה. היו עוד כמה רגעים של ביקורת - גם כאלה שלא שודרו - אבל כן, היא נהייתה הרבה פחות ביקורתית. אני חושב שזה נובע מכך שהתקרבנו והתחיל להתפתח איזשהו רגש. עם הזמן היא הייתה מוכנה להקשיב לצדדים אחרים ולהפנים את מה שהם אומרים".

שני גולן, מיכאל נמירובסקי, אהבה חדשה
''ברגע שהתחיל הרגש מהצד שלה, התחלתי להיסגר'' | צילום: רשת 13

היה נראה שהדת היא אישיו משמעותי. 
"דווקא לא. יש כמה דברים שלא הייתי מוכן לשמוע עליהם, כמו חינוך דתי למשל, אבל אין לי שום דבר נגד מסורתיות. אני לא מאמין בכפייה דתית, כלומר אם אני לא אתחבר לרעיון של שמירת שבת ואאמין בלב שלם שאני צריך לשמור - לא אעשה את זה".

"מה גם, שעניין הדת זה לא משהו שחושבים עליו כשאתה מכיר בן אדם רק תשעה ימים, אלה דברים שעם הזמן מדברים ומחליטים אם מתגברים עליהם יחד. אגב, ראיתי ששני לא ממש נעולה על זה. נכון, היא חונכה על הערכים הללו וגדלה לפיהם, אבל היה נראה שמבחינתה יש על מה לדבר".

"הרגשתי שאני לא יכול להיות שם יותר"

בערב התשיעי שלהם יחד הוא החליט שזה נגמר. לאורך כל היום הוא היה חסר סבלנות, ולמרות ששני ביקשה שיישאר לסבב נוסף - הוא ארז מזוודה ועזב. "כבר בתחרות צילום התגבשה אצלי ההחלטה לעזוב. הרגשתי שהפערים בינינו יותר מדי גדולים - לאו דווקא בעניין הדת, אלא מבחינת מי שהיא ומי שאני. הסתכלתי על העתיד ואמרתי לעצמי, 'זה בחיים לא יצליח, אנחנו חושבים שונה ורוצים דברים אחרים. אנחנו כמו חתול ועכבר, כל הזמן בתאקלים'".

מיכאל נמירובסקי, אהבה חדשה
''לא יכולתי עם המצלמות'' | צילום: רשת 13

ומתי נפל האסימון שזה באמת נגמר? 
"אחרי הערב בגלריה, שמתי לב ששני מתחילה להיפתח אליי. כשזה קרה, הבנתי שהמצב נהיה אמיתי, זה קורה, אנחנו מגיעים לשלב שבו באמת מפתחים מערכת יחסים אז התחלתי לחשוב לעצמי, 'אם אני מרגיש שזה לא יצליח בחוץ - למה שאפתח משהו איתה? למה שאמנע ממנה להכיר את הגבר הבא ואבזבז לנו את הזמן?'"

"ברגע שהתחיל הרגש מהצד שלה, התחלתי להיסגר. חזרתי לדפוסי ההתנהגות שלי, רק שהפעם קיננה בי המחשבה שבחוץ זה לא יצליח. בנוסף להכול, הרגשתי מאוד כלוא. המצלמות, העובדה שאנחנו סגורים במקום אחד בלי קשר לעולם החיצון - הכול הלחיץ אותי והוסיף לי על כל מה שהרגשתי. הרגשות שלי התעצמו פי 100".

"הרגשתי שאני לא יכול להיות שם יותר, בסיטואציה הזו. לא יכולתי עם המצלמות, זה הוציא ממני דברים לא טובים, התחלתי להתעצבן ולהיות חסר סבלנות. באיזשהו מקום הבנתי שאם אי-פעם אמשיך עם שני - זה יקרה רק מחוץ לתוכנית".

ולמרות איך שזה נגמר, מיכאל מחמיא לשני ושוב ושוב. "יש לנו חיבור מעולה", הוא אומר. "אם היו משדכים אותי למישהי אחרת, הייתי הולך. שני היא היחידה שאיתה יכולתי להגיע לתובנות שאליהן הגעתי. אני סופר מרים לה, אני אוהב אותה ומת עליה. אנחנו בקשר עד היום ואני מאוד שמח ששני היא הבחורה שהביאו לי".

"כשיצאתי מהתוכנית הבנתי על עצמי המון דברים"

אתה ושני דיברתם מאז הפרידה?
"כן, אנחנו כל הזמן מדברים. כשיצאתי מהבית שלחתי לה הודעה, כתבתי שאשמח לדבר איתה בחוץ. נפגשנו, דיברנו ומאז שמרנו על קשר. הגענו למסקנה שמה שהיה בבית היה מדהים, אבל זה לא היה בקטע של, 'בואי ננסה להיות יחד עכשיו'. לדעתי, ההתאמה הכי טובה שהייתה בינינו היא לגרום אחד לשני לעבור את התהליך ולהתמודד עם השדים שבגללם הגענו לתוכנית הזו".

מיכאל נמירובסקי, אהבה חדשה
''שני היא היחידה שאיתה יכולתי להגיע לתובנות שאליהן הגעתי'' | צילום: רשת 13

הוא יצא מהבית מפוכח יותר. הבין שעליו לעבוד על כל מה שמנע ממנו זוגיות, ושבועיים אחרי שנפרד משני הוא כבר חזר לדבר עם האקסית מלפני הצילומים. מאז ועד היום - הלם - הם יחד. "כן, אני בזוגיות", מודה מיכאל. "כשיצאתי מהתוכנית הבנתי על עצמי המון דברים. עשיתי משהו שלא עשיתי בעבר ושלחתי הודעה למישהי שיצאתי איתה".

"הרגשתי שפספסתי משהו כי היה לי איתה כיף, אבל כהרגלי החלטתי שזה לא מתאים לי וסיימתי את הקשר. אחרי התוכנית, התנצלתי ואמרתי לה שטעיתי וכדאי שננסה שוב. נפגשנו, שמתי את כל דפוסי ההתנהגות שלי בצד - והתאהבתי. אני סופר מאוהב בה ואני הכי מאושר בעולם. אני בטוח שהסיבה היחידה שאני איתה היא התוכנית".

אז היה שווה לבוא.
"אין דברים כאלה. אני והיא כל הזמן אומרים שהתוכנית הזו זה הדבר הכי טוב שקרה לשנינו".