"אני לא יכולה לשכוח את היום שבו מיכאל עזב. הוא פתאום קם והלך - והלב שלי נשבר"

החזרה בשאלה ("עשיתי דברים שלא התחברתי אליהם"), התגובות של המשפחה ("לאמא שלי קשה עד היום"), הפיצוץ עם מיכאל ("פיתחתי אליו רגש") וההיעלמות של דוד ("עשה לי גוסטינג"); שני גולן מסכמת עונה ומדברת על הכול: ההורים שלא צופים בתוכנית, הגברים שהיו ונטשו והחלום למצוא אהבת אמת • ריאיון

זמן צפייה: 08:22

"מאז שהתוכנית עלתה לאוויר, יש מלא נומרולוגים שאוהבים לנתח את המפות ותאריך הלידה שלי ולספר לי על הממצאים. כולם אומרים לי שהשנה זו תהיה השנה שלי, בכל התחומים - וכנראה שזה הולך לקרות", כך מספרת שני גולן בריאיון שמתקיים לרגל סיום העונה השנייה של "אהבה חדשה".

כשהיא אומרת "זה הולך לקרות", היא כמובן מתכוונת למציאת אהבה, מה שהנפש שלה משתוקקת לו כבר שנים, מה שניסתה למצוא בין היתר בתוכנית ריאליטי - ולא הצליחה. נקווה שבקרוב, בעזרת השם והנומרולוגים, היא סוף סוף תזכה לאהבת אמת.

כתבות נוספות:

"הייתי רובוט של הדת, עשיתי מה שאמרו לי מבלי להבין"

 

שני נולדה לפני 36 שנים בנתניה. היא גדלה בבית דתי עם שתי אחיות ושלושה אחים, וכמו רבים מהמגזר גם היא עברה את המסלול הכולל לימודים באולפנה לבנות ושירות לאומי. כיאה לאותו מגזר, רוב חברותיה נישאו רגע אחרי שחגגו 20: "לכל החברות שלי יש ילדים בכיתה א' או ב'", היא מגלה, "הן נמצאות בשלב אחר".

ואיך זה עבורך לראות אותן מהצד?
"מצד אחד, זה מלחיץ כי את אומרת, 'וואו, אני מאחורה. בת כמה אהיה כשיהיה לי ילד בכיתה א'?'. מהצד השני, יש גם את הקול שאומר, 'הכול בסדר וקורה בעיתו'. לכל אחת יש את הדרך שלה ואני לגמרי מאמינה בזה. אני לא חושבת שיכולתי להיות אמא לפני. זו הדרך שלי וכנראה זה מה שנכון לי".

שני גולן, אהבה חדשה
''בת כמה אהיה כשיהיה לי ילד בכיתה א'?'' | צילום: ארי גוטסמן

בגיל 32, אחרי שכל חייה שמרה מצוות מכוח ההרגל, לדבריה, היא עזבה את הדת. נשבר לה. "הרבה שנים הייתי כמו רובוט של הדבר הזה, עשיתי מה שאמרו לי ולא כל כך הבנתי. הייתי כזה, 'אוקיי, ככה גדלתי וזה מה שאני צריכה לעשות'. בגיל 28 בערך, עלה לי. הבנתי שאני עושה דברים שאני לא מתחברת אליהם. החלו לצוץ שאלות".

ואיך ההורים שלך קיבלו את החזרה בשאלה? 
"לאמא שלי קשה עד היום, אי אפשר לדבר איתה על העניין הזה בצורה ישירה. החלום שלה הוא שיהיו לי שבעה ילדים, אלבש גרביון, אגור בבני ברק ואלמד תורה כל היום. אבל בסדר, זה לא מה שאני רוצה, זה לא החלום שלי. דור הפסיכולוג אמר לי שהקול שלי לא יוצא כי אני שומרת סוד. ובאמת, כשנגמרו הצילומים פתחתי את הנושא עם אמא שלי בפעם הראשונה, אמרתי לה בפנים: 'תביני - אני לא שומרת שבת. קבלי את זה'. לפני השיחה היא אומנם הבינה את זה בין השורות כי היה לה די ברור מהו אורח החיים שלי, אבל לא באמת דיברנו".

 

"לא היה לי נוח עם סיטואציות אינטימיות"

 

וזו לא רק אותה שיחה שהעיקה על שני. גם הידיעה שההורים שלה יצפו בה - יחד עם כל עם ישראל - מוקפת במצלמות 24/7, בזמן שהיא מנסה לפתח זוגיות עם גברים מתחלפים שמגיעים אליה הביתה, לא בדיוק הקלה עליה. "ההורים והאחים שלי כל הזמן היו בראש שלי. לא היה לי נוח עם סיטואציות אינטימיות כאלה ואחרות, בכל זאת - אנחנו בית מאוד שמרני".

שני גולן, אהבה חדשה
''הפסקתי להתאים את עצמי לאנשים'' | צילום: ארי גוטסמן

"מצד שני, הזכרתי לעצמי שאני בת 35, וזה כבר מביך לחשוב מה יגידו. אני בחרתי את הדרך שלי ואני מאמינה שאני עושה אותה כמו שצריך. אז נכון, יהיו קטעים קשים, אבל בסדר - שיסגרו את הטלוויזיה. אגב, זה באמת מה שקרה".

מה הכוונה?
"כשאמא שלי התחילה לראות את התוכנית, היה לה קשה. אמרתי לה, 'אמא, עצרי פה. הכי טוב לך והכי טוב לי'. צריך להפסיק לחשוב כל הזמן מה יגידו ומה יהיה. לי זה הרגיש נכון לבוא, לעלות על המסך ולהיות עם גבר. הפסקתי להתאים את עצמי לאנשים ולרצות כי זה מה שעשיתי עד גיל 32 וסבלתי".

ואבא שלך?
"גם הוא לא צופה, אבל האנשים שעובדים איתו דואגים לעדכן אותו".

מילא להיחשף רגשית מול המשפחה, אבל גם מול אנשים שלא מכירים אותך זו לא בדיוק חגיגה. 
"תראי, ברור שחששתי לבוא לדבר כזה. להיות מצולמת כל היום, לעבור תהליך - ולא ידעתי מה ייצא מזה או מה יקרה. עם זאת, הפחד לא מנהל אותנו בחיים".

צודקת. אז למה לחפש אהבה בתוכנית טלוויזיה?
"כי כל הדרכים הקונבנציונלית כבר לא עבדו. אמרתי לעצמי שאני צריכה איזה משהו שאולי יספר לעולם וייתן לי פוש, משהו שיראה שאני מוכנה לעשות הכול בשביל זוגיות כי היום זה הדבר שהכי חשוב לי. נכון, בהתחלה התלבטתי אבל לבסוף החלטתי לעשות את זה. זו חוויה של פעם בחיים ואני מאמינה שתפתח לי דלתות".

שני גולן, אהבה חדשה
''יהיו קטעים קשים, אבל בסדר - שיסגרו את הטלוויזיה'' | צילום: רשת 13

 

ואז הגיע מיכאל

 

הוא היה הבחור הראשון שהיא בחרה בו במסגרת התוכנית. מיכאל נמירובסקי בן ה-32 מתל אביב נכנס לחייה כרוח סערה ונשאר שם תשעה ימים עד שהחליט לעזוב. הבחירה בו, היא מודה כעת, הפתיעה אפילו אותה. "האמת שמיכאל הוא ממש לא הסגנון שלי. הרבה אנשים הרימו גבה ואפילו עצרו אותי ברחוב, אמרו לי שהוא בכלל לא מתאים לי. ובכל זאת, הרגשתי חיבור, הרגשתי משהו בוייב שיהיה טוב אז יצאתי קצת מהתבניות שאני רגילה אליהן בחוץ והחלטתי מהבטן".

והיו שם המון עליות ומורדות: ויכוחים על הדת, ריבים על האקסית שלו, פיצוצים בשל הדרך שבה הוא מדבר - ויש יאמרו מפלרטט - עם אחרות ואפילו שיח שהתלהט בגלל, ובכן, בקבוק קולה. אז איך זה שאחרי תשעה ימים כאלה היא בכל זאת בחרה להישאר איתו פעם אחרי פעם? "אני לא חושבת שעל סמך אירוע כזה או אחר אתה יכול להחליט מי הבן אדם. רציתי להמשיך לבחון מי הוא ומה הוא", היא מסבירה. בסוף, כפי שראינו, זה נגמר.

ספרי לי קצת על היום האחרון שלכם יחד.
"אני לא יכולה לשכוח את היום הזה. זו תחושה שקשה לי להעביר, הרגע הזה שאת קולטת שמשהו לא תקין, את מבינה שהוא מתהפך. הבן אדם לא מסתכל עליי ולא מדבר איתי יפה. כבר מהבוקר הרגשתי שמיכאל לא איתי. אז, לא ממש הבנתי כי הייתי בתוך הסיטואציה והתעלמתי, חשבתי, 'משהו לא טוב קורה, אבל הכול בסדר'. לא חשבתי שזה הולך לכיוון שזה הולך. היום במבט לאחור אני מבינה טוב יותר".

שני גולן ומיכאל אהבה חדשה
''לא חשבתי שזה הולך לכיוון שזה הולך''. עם מיכאל | צילום: רשת 13

היה לך מאוד קשה להתגבר עליו.
"נכון. זה היה שיברון לב. באמת נשבר לי הלב. אנשים לא מצליחים להבין אבל פיתחתי איזשהו רגש. לי ולמיכאל היה כיף והוא פתאום קם והלך, והיה לי מאוד קשה עם זה. הסיטואציה עצמה החזירה אותי להרבה סיטואציות דומות שקרו לי בחיים. זו לא פעם ראשונה. הייתי בסיטואציות שגברים ויתרו ולא נלחמו, וזה עצוב בכל פעם מחדש לראות את זה. העזיבה של מיכאל העציבה אותי. אין פה שאלה. זה העציב אותי".

ומתי הצלחת להתגבר עליו? אבל באמת להתגבר. 
"שאלה טובה. כשדוד הגיע הרגשתי הרבה יותר טוב. אומנם זו לא הייתה החלמה של 100% אבל הייתי בדרך החוצה. כשנגמרו הצילומים של התוכנית, כבר לא היה כלום. ובכלל, כשהקשר שלי ושל דוד התחזק - לא נשאר כלום".

אחרי שפרק הפרידה שודר, סיפרת שצפית בו ובכית. 
"בכיתי כי התקשתי לראות את עצמי במצב הזה. הרגע שהכי הביא אותי לכדי דמעות היה הרגע שבו אני ומיכאל ישבנו על המיטה ערב לפני שהוא עזב. שאלתי אותו אז, 'מה קרה?' והוא אמר לי, 'כלום'. פתאום הבנתי שכבר שם הרגשתי. הבנתי שקלטתי שמשהו לא תקין, אבל אני כל כך אופטימית שאמרתי לעצמי שיעבור לו. בכיתי על הסצנה הזו המון כי היה לי קשה לראות את עצמי כזו אופטימית, בעוד הוא רק חושב איך ללכת. זה עצוב לראות את זה".

את ומיכאל בקשר היום?
"לא. היינו קצת בקשר אחרי שהתוכנית עלתה, אבל היום אנחנו לא מדברים. הוא לא איחל לי מזל טוב ביום הולדת שלי והוא גם לא הוזמן למסיבה שערכתי. אין בינינו שום קשר".

 

"דוד יצא מהדירה שלי, ונעלם"

 

אחרי הפרידה ממיכאל הלב שלנו יצא אליה. רצינו שיהיה לסיפור שלה סוף טוב. רצינו שהבחור הבא שייכנס לחייה יהיה האחד. אבל עם נדב זה לא עבד, ועם דוד - ראיתם בעצמכם - גם לא. השניים אומנם סיימו את הצילומים יחד, בהבטחה שינסו לתת צ'אנס לזוגיות ביניהם גם מחוץ לטווח המצלמות, אבל זה נגמר בבכי. שלה.

מה קרה שם?
"אני ודוד רצינו לעשות שבת יחד ולבחון איך זה עובד. ערב לפני כן, ישבנו אצלי בבית ופתאום - באמצע הלילה - קיבלתי הודעה מחבר לעבודה, נשוי. דוד התרגז. התחלנו לדבר על זה אבל באמצע השיחה הוא קם, יצא מהדירה שלי וברח. בבוקר שאחרי התקשרתי אליו, הרי חשבתי לעצמי 'יאללה, עברנו את זה, אנחנו אמורים לעשות שבת'. אבל הוא לא ענה לי ולא חזר להודעות שלי. הוא עשה לי גוסטינג, פשוט מאוד".

שני גולן, דוד, אהבה חדשה
זה נגמר בבכי. עם דוד | צילום: רשת 13

וזהו? ככה זה נגמר?
"כן, הוא נעלם. לא דיברנו במשך כמה חודשים. האמת היא שנפגשנו רק בפרק האיחוד ושם פתחנו את הכול. מאז הוא כותב לי קצת, אבל את יודעת, דוד התנהג בצורה מאוד לא יפה. החליט שהוא לא אוהב משהו וחתך. יצא מהדירה שלי, בקושי אמר שלום. 'אני הולך מפה, לא מקובל עליי שכותבים לך באמצע הלילה'. לא ענה ולא חזר וככה זה נגמר אחרי חודש. הזיה".

אני חייבת לציין שאני קצת מבולבלת. מצד אחד, ראינו שהאנטי-דת של מיכאל הפריעה לך. מצד שני, על דוד טענת שהוא דתי מדי. אני אהיה קרצייה ואשאל: אז מה את מחפשת?
"מצד אחד, אני לא רוצה חילוני גמור שלא מחובר לשום דבר כי אני באה מהעולם הזה והדת תמיד תהיה חלק ממני. מסורת, ערכים, חגים, קידוש. עזבי שאני לא מאמינה ב'אל תדליק את האור', אבל זה לא אומר שנטשתי לחלוטין את כל העולם שממנו באתי. זה חלק בלתי נפרד מהחיים שלי.

"מצד שני, גם עם מישהו דתי מדי זה לא יכול לעבוד כי אז הוא יצפה ממני, למשל, לשמור שבת. אני לא יכולה להבטיח לאף אחד שאעשה את זה כי שמרתי שבת כל החיים והיה לי מאוד קשה. אני לא רוצה שהוא יצפה ממני לעשות דברים שהיום - בנקודה שבה אני נמצאת - אני לא יכולה לעשות. כבחורה מסורתית אני פשוט רוצה בן זוג כמוני, עם זיקה ליהדות ולדת. אני לא אנטוש הכול ואלך לאכול חזיר ביום כיפור. אין מצב, זה חלק ממני".

***

לפני כמה שבועות חגגת 36. אני מניחה שהתשובה ברורה, אבל בכל זאת: מה נאחל לך? 
"תאחלו לי למצוא את שאהבה נפשי, אבל באמת - לא חארטה. אהבת אמת כזו שכולם חולמים עליה. אהבה כזו שיהיה לי טוב, שאגיע למנוחה ולנחלה. די, תפסיקו לשבור לי את הלב, אל תעשו לי גוסטינג ואל תברחו כשקשה. אני רוצה שיבוא מישהו שיילחם ויבין שאני האישה של חייו".