תלמידת יסודי חשפה את תהליך ההתאמה המגדרית שלה - וגררה סערה תקשורתית

חשיפת תהליך ההתאמה המגדרי של תלמידת בית הספר היסודי בהרצליה גררה סערה שהובילה אף להשעתו של חבר מועצת עיריית הרצליה שהתבטא באופן להט"בופובי: "זה בסדר שיש ביקורת, אבל זה לא בסדר שמעבירים מקרה אישי למגרש הפוליטי והדתי - בסופו של דבר זה עניין של חיים ומוות"

זמן צפייה: 16:07

תלמידת בית הספר היסודי בהרצליה, שכבר מגיל שנתיים עוסקת בהגדרה העצמית שלה יחד עם משפחתה, חשפה לאחרונה את תהליך ההתאמה המגדרית שהיא עוברת עם צוות החינוך בבית הספר ועם חבריה לכיתה. הוריה המלווים בצוות מקצועי ופסיכולוגי וביחד עם כל אגף החינוך בעיריית הרצליה, דואגים שהתהליך הזה יהיה כמה שיותר נכון נפשית ומקצועית. אחד מרגעי השיא של התהליך הוא החשיפה בפני חבריה לכיתה, שם התלמידים הציפו שאלות עמוקות ואינטלגנטיות והכל במטרה להסביר את השינוי. לאחר מכן סוכם כי החל מיום מסוים, התלמידה תגיע לבושה בבגדי בנות ושיש לפנות אליה בשמה החדש.

עוד בגאווה:

אביה של הטרנסג'נדרית בת ה-8: "עד היום היא חיה חיים כפולים - כשהלכה לבית הספר הייתה שמה תחפושת של בן"

השחיין האולימפי יוצא מהארון: "אני מסתכל במראה ואוהב את מי שאני"

רוי אוחנה, השוטר הטרנסג'נדר הראשון: "התגייסתי למשטרה כדי לדאוג לקהילה שלי"

"אנחנו צריכים להבין שכל ילד או ילדה שיש משהו בפנים, בהגדרה האישית שלהם, שבמידה ואנחנו לא נותנים להם לצאת מהארון, אנחנו רואים מקרי אובדנות", מספרת דנה אורן ינאי, חברת מועצת העיר הרצליה. "אפשר לפתוח דיון, לדבר עם אנשי מקצוע - אפילו רצוי. אבל עושים זאת ברגישות", הוסיפה.

אך המקרה לא התקבל בשלום אצל כל הגורמים, ובמיוחד אצל חבר מועצת העיר הרצליה ומנכ"ל ארגון אופק ישראל אלעד צדיקוב, שטען שהמהלך נעשה ללא תיאום, מעל ראשה של המנהלת וללא מתן כלים להורים: "כשהתהליך קורה בגיל 7, זה מאוד משפיע ולטעמי מייצר נזקים", סיפר חבר מועצת העיר. צפו בדיון מתוך אולפן "פותחים יום" עם אלעד זוהר ונועה רוזין