הפּוֹד #1 | תעלומת רצח, פילוסופיה להמונים והסיפורים מאחורי השירים האהובים

נתלי רוגל עושה לכם סדר בעולם הפודקאסטים שמתפוצץ מאז הקורונה, כשתוכניות חדשות צצות כמו פטריות אחרי הגשם: מפרשיות הרצח שהסעירו את העולם ועד תופעת האימהות המשפיעניות | הפּוֹד #1

הפוד

הפודקאסטים נמצאים איתנו כבר תקופה ארוכה, אבל אם יש משהו חיובי שהקורונה עשתה לאנושות היא העובדה שמאזיני הפודקאסטים גדלו ושפודקאסטים חדשים צצו כמו פטריות אחרי הגשם. הפודקאסטים הם ללא ספק התחליף המשופר לבלוג בשנת 2022. אז כדי לעשות לכם סדר בעולם השמע הזה, קבלו במחיאות כפיים את טור הפודקאסטים החדש של רשת 13 - כאן תוכלו למצוא המלצות על פודקאסטים שיעשירו את חייכם, יצחיקו אתכם ויגרמו לילדים שלכם להיות מרותקים לסיפורים במקום לריב במושב האחורי. האזנה נעימה!

1. Think&Drink Different

הפודקאסט "ט'ינק אנד דרינק דיפרנט" בהגשתו הנמרצת והשובה של ד"ר ג'רמי פוגל הוא פודקאסט שגורם לנו לחשוב על משמעות החיים, מה זאת אהבה ומהי תפיסת העולם על פי ניטשה או אלברט איינשטיין. מדובר בפודקאסט לא רק למתפלספים שביניכם אלא לכל מי שאוהב ורוצה ללמוד.

 

2. שיר אחד
מדובר בפודקאסט חובה לאוהבי מוסיקה ישראלית. "שיר אחד" מבית היוצר של כאן 11 חושף את הסיפורים שמאחורי השירים המפורסמים והאהובים. בכל פרק נחשפים היוצרים, המבצעים והנגנים וכל אחד מספר על החוויה והתהליך האישיים שלו עד לרגע שבו השיר יצא לעולם.

כתבות נוספות בתרבות ובידור:

בגלל שמדובר בפודקאסט עם הרבה משתתפים, ובשל מורכבות העריכה, לוקח לתאגיד כ-3 חודשים להפיק כל פרק. בחירות השירים בפודקאסט הן מאוד מגוונות וזה מה שהופך אותו לכל כך יוצא דופן - תוכלו לשמוע את הסיפור מאחורי "כלניות" של שושנה דמארי, "יפה כלבנה" של אביתר בנאי ואת הסיפור מאחורי "טודו בום" של סטטיק ובן אל.

 

3. בואי נדבר רצח

פודקאסט שבועי בו שלי שמורק וקרן סאורדיה מספרות בשפתן על פרשיות רצח מהארץ ומהעולם. יחד הן מנסות לחקור מה עובר במוחם המעוות של האנשים שביצעו פשעים מזוויעים מאין כמותם, ואפילו מאפשרות לקהל המאזינים שלהם לדון יחד איתם בקהילת פייסבוק ייעודית. מיועד לחובבי ג'אנר סרטי מתח ואימה אבל לא רק.

 

4. פותחות הכל עם נעמי לבוב וקורין קיציס

אחד הפודקאסטים המשעשעים והכיפיים להאזנה. לא עוד שתי נשים שחופרות ומצחקקות על דברים שמעניינים רק אותן, אלא נעמי וקורין מצליחות בחינניות יתרה לקחת נושאים רציניים כמו חלומות, התחלות ודייטים ולנהל עליהם שיחה כנה ואישית. קל כל כך להזדהות עם התוכן של הפודקאסט, עד שבא לי להשתלב בטבעיות בשיחה שלהן. וכמו שהן אומרות: פודקאסט של נשים לנשים אבל מי שגבר שיאזין!

 

5. Under the influence

מדובר בפודקאסט שמוקלט מעבר לים למי שאוהב פודקאסטים באנגלית. ג׳ו פיאצה היא עיתונאית, סופרת ואמא לשני זאטוטים שמספרת בפודקאסט שלה על תופעות האימהות המשפיעניות - אלה שהחיים שלהם מתנהלים מחופשה לחופשה, הבית שלהם תמיד נקי ומסודר והילדים, אוי הילדים, מתוקתקים, נקיים, לבושים בסטייל ואף אחד לא רעב או בדיוק צריך קקי. על התעשייה שמגלגלת ביליונים, ועל האינסטגרם שגורם לאמהות אחרות לחשוב שהן פחות מוצלחות ושהדשא של השכן ורוד יותר.