חוגגים יום הולדת לילד? כך תעשו מסיבה שווה מבלי לקרוע את הכיס

אנחנו רוצים לחגוג לילד שלנו מסיבת יום הולדת שתעמוד בציפיות שלו, אבל מה שחשוב לנו זה לא תמיד מה שחשוב לו, והציפייה שלו צריכה להתאים לתקציב שאנחנו יכולים לעמוד בו. אז איך נעשה יום הולדת שווה ונחסוך בהוצאות? ריכזנו לכם 4 טיפים שיכולים לעזור

ילד חוגג יום הולדת
לחגוג לילד יום הולדת לא חייב להיות עסק יקר | צילום: Shutterstock

הילד שלנו חוגג יום הולדת ואנחנו רוצים שהיא תעמוד בציפיות שלו, שהוא יהנה וירגיש שהוא קיבל את הטוב ביותר, אבל חגיגה מורכבות מהמון הוצאות ויכולה להפוך לעסק יקר. אז איפה אפשר לחסוך ואיך בכל זאת תצא יום הולדת שווה במחיר שפוי?

תגדירו תקציב

לפני הכול, נגדיר כמה נרצה להוציא על יום ההולדת, כי אירוע כזה מורכב מהמון הוצאות וקניות בחנויות שונות. אם זה חנות ממתקים ולאחר מכן חנות לקישוטים, מפעיל ומיקום ועלינו להגדיר מראש כמה נרצה להוציא על כל דבר. ככה כשנגיע לרגע הקנייה נדע לא לחרוג מאותו סכום, לייעל את הקנייה ולהסתכל כמה עולה כל דבר ועל מה אפשר לוותר ומה שווה לקנות.

תכננו מראש

אם נכין רשימה מסודרת של הדברים שצריך לקנות ולא נעשה את הקניות בצורה ספונטנית, נגיע לכל חנות כשאנחנו יודעים מה אנחנו צריכים ולא פשוט נעמיס את כל מה שתפס לנו את העין. כך לא נמצא את עצמנו עם שקית מלאה בדברים שלא היה לנו בהם צורך.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדים חוגגים
תנו לילד להחליט מה חשוב שיהיה לו ביום הולדת | צילום: Shutterstock

תנו לילד להחליט מה חשוב

כדי שחגיגת יום ההולדת תתאים לרצונות של הילד שלנו, נתייעץ איתו מה הכי חשוב שיהיה לו כי בסוף המטרה היא שהוא יצא מרוצה ולא תמיד מה שחשוב לנו זה מה שחשוב לו. אם זה מפעיל אז נדע לנתב את רוב התקציב למפעיל טוב ולהשקיע פחות בדברים האחרים, ואם זה מיקום אז נוכל לוותר על המפעיל ולהשקיע במיקום.

ובמקרה שנחליט שהתקציב שלנו לא מספיק לאף אחד מהם תמיד נוכל למצוא מיקום ללא עלות כמו גינת משחקים שקטה, נשאל את הילד איזו פעילויות הוא היה רוצה לעשות עם החברים והמשפחה ולהכין כמה דוכני יצירה שאנחנו ובני המשפחה או חברים נפעיל.

רוצים את העוגה

אנחנו רוצים שלילד שלנו תהיה עוגה שווה, עם הדמויות שהוא אוהב, ויודעים איך ילדים מייחסים חשיבות לעוגה, אבל היום לקנות עוגה מעוצבת עולה מאות שקלים, ויש דרכים להכין עוגה ולחסוך את ההוצאה הזו ולקבל אחת שתיראה לא פחות מקנויה.

כל מה שצריך לעשות זה להכין עוגת שוקולד פשוטה וטעימה, ואחרי שמצפים אותה בשוקולד או כל קרם אחר שתבחרו, נשים עליה דף סוכר עם תמונה וכיתוב שבחרתם וסוכריות מסביב, זה משדרג את העוגה והופך אותה למיוחדת, ועלות דף כזה עולה כ-20 שקלים. כל מה שעלינו לעשות הוא להכין באפליקציה לעריכת תמונות את התמונה שהילד רוצה ואפשר להוסיף על התמונה כיתוב, ללכת לכל חנות של ימי הולדת ואירועים ולבקש שידפיסו לכם את דף הסוכר שבחרתם.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך