מרגישים שהחיתול לא סופג מספיק? 3 דברים שלא ידעתם על החתלה

כמה פעמים מצאנו את התינוק שלנו עם בגדים רטובים ותחושה שחיתול זה לא אמצעי שסופג כמו שהיינו מקווים, אבל מסתבר שיש טריקים קטנים בהחתלה שיכולים לשפר את יכולת הספיגה ומניעת בריחה לבגדים

תינוק מחליף חיתול
הטריקים שיעזרו לחיתול לספוג | צילום: Shutterstock

אין הורה שלא חווה בריחות מהגב או מהצדדים ובגדים רטובים עם תחושה שהחיתול שרכשנו לא סופג מספיק. אבל לשים חיתול זה לא פשוט לסגור, להדק ולהמשיך הלאה. אלה הדברים שצריך להקפיד עליהם כדי למנוע בריחות, לא משנה באיזה חיתול מדובר.

למתוח את הגומי בצדדים

כשאנחנו שמים את החיתול, אם נכניס את האצבע בצדדים בחלק האחורי נגלה שם גומי. צריך למתוח אותו החוצה מהחלק האחורי לחלק הקדמי. הגומי הזה מונע את הבריחות מהצדדים.

כתבות נוספות:

תינוק בהחלפת חיתול
נוציא את הגומי מתוך החיתול | צילום: Shutterstock

לא להדק יותר מדי

אנחנו חושבים שאם נהדק חזק חזק לא יהיה לצרכים לאן לברוח, אבל זה לא נכון. לא רק שזה לא נעים לתינוק, זה גם משאיר פחות מקום שם בפנים. הכלל המנחה לוודא שהחיתול לא הדוק אבל גם לא רפוי מדי הוא לשים אצבע בחלק העליון של החיתול ולראות שהאצבע נכנסת בדיוק.

סימן להחליף מידה

הסימן הבולט ביותר לכך שצריך להחליף מידה בחיתול היא שבאופן פתאומי כל החלפה מלווה בבגדים רטובים גם אם לא עברו מספיק שעות.

אם אנחנו מקפידים לחתל מספיק, וניסינו כמה סוגי חיתולים עד שמצאנו את 'האחד', אז במקרה שמגיע השלב שהצרכים בורחים מהחיתול, הסימן הוא שהחיתול קטן מדי ועלינו לעבור מידה. את הנתון הזה ניקח כשמדובר בחיתול לא מלא מדי, כי יש לו כושר ספיגה עד גבול מסוים, וכשהוא מאוד מלא, באופן טבעי הוא יפסיק לספוג ויעבור החוצה, ולכן מומלץ להחליף חיתול לפחות 4 פעמים במהלך היום.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך