כך נלך למרחב המוגן במהירות וביעילות - מבלי להלחיץ את הילדים

אנחנו צריכים להתפנות למרחב המוגן אבל רוצים לעשות את זה בלי לייצר חששות או התנגדות בזמן אמת מצד הילדים שלנו. אם נקפיד על כמה כללים נוכל לגייס את שיתוף הפעולה שלהם ולהוריד את רף הלחץ

ילדים רצים למרחב מוגן בעת שמיעת אזעקה בשדרות
ילדים רצים למרחב מוגן בעת שמיעת אזעקה בשדרות | צילום: אנה קפלן, flash 90

מבצע "עלות השחר" בעיצומו ורעש הסירנות מפר את השקט המתוח בתדירות גבוהה. מרגע הישמע האזעקה יש לנו רגעים ספורים להגיע למרחב המוגן. לצד הרצון להביא את כל המשפחה בזמן ולהציל חיים אנחנו רוצים לשמור על הרגשות של הילדים שלנו ולמנוע כמה שניתן פגיעה בנפש שלהם. כך נוכל לשלב בין שני הדברים.

תהפכו את המרחב המוגן למקום אטרקטיבי

בין אם זה ממ״ד בבית או מקלט בבניין, במהלך היום תשימו שם משחק חדש שרכשתם עבורם ומשחקים אהובים על הילדים, כאלה "שמורים רק לחדר הזה" ויגרמו להם לרצות להגיע לשם בזמן אזעקה.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

 

מסיבת פיג׳מות

אם אתם ישנים בממ"ד במקום להגיע אליו בכל אזעקה, תהפכו אותו לחדר מסיבת הפיג׳מות שלהם. תספרו להם שכל הזמן הם ישנים במיטות שלהם ועכשיו שצריך לישון ביחד בגלל המצב, אתם רוצים לעשות יחד מסיבת פיג׳מות. תנגישו להם את החדר שייתן להם תחושה שהם זכו לזמן איכות ולחגוג את הביחד במקום לשדר להם שמצפים להם לילות מלחיצים ומפחידים שידירו שינה מעיניהם.

התנהלות בזמן אזעקה

ילדים לומדים לווסת את הרגשות שלהם בהתאם לתמיכה של ההורים שלהם. כשאתם נכנסים לפאניקה, צועקים במקום לכוון אותם בסמכותיות מה צריך לעשות או אפילו קופאים במקום לעזור להם להתפנות, אתם עלולים לפנות אותם יותר לאט ולייצר להם חששות וכתוצאה מכך סירוב להתפנות למרחב המוגן, מה שהופך את המשימה ליותר מאתגרת בזמן הקצוב שיש לנו.

שמירה על קור הרוח שלנו היא חשובה עבורם, לכן תכינו את עצמכם לקראת האזעקה ולאחר מכן תכינו גם אותם כדי שלא יהיו מופתעים בזמן אמת. כשהאזעקה מגיעה שמרו על קור רוח, תפנו אותם כמה שיותר מהר ועם כמה שפחות לחץ מצדכם. בצורה הזו תזכו ליותר שיתוף פעולה ופחות העלאה של רף הלחץ שלהם.