תנו לגדול בשקט: כך השינה שלהם לא תיפגע בזמן קפיצות התפתחות

אי אפשר שלא להתרגש מקפיצות התפתחות. התינוק שלנו מתחיל ללמוד דברים חדשים, אבל אז זה בא על חשבון השינה וכל מה שאנחנו מחכים שזה רק יעבור. אז איך נתמודד עם השינה שלהם בזמן קפיצת התפתחות בלי לגרור ולהפוך אותה לבעיית שינה? הכירו ארבעה טיפים שיכולים לשנות הכול

תינוק עומד במיטה
למה תנומות יום כל כך חשובות | צילום: Shutterstock

עשינו הכול לפי הסדר, השכבנו אותם במיטה, אמרנו לילה טוב ויצאנו מהחדר, אבל לא עברה דקה ושמענו את הקריאות שלהם, ספק בכי ספק מונולוג. חזרנו לראות מה השתבש וגילינו את הקטנצ'יק שלנו עומד ונתמך במיטה, מאושר ומספר לנו על אבן הדרך החדשה שלו.

ואז אנחנו מתלבטים, לשמוח איתו או להסביר לו שזה ממש לא הזמן לחגוג ונעשה את זה בבוקר. אז קפיצות התפתחות וגדילה משפיעות באופן ישיר על השינה של התינוק שלנו, אם זו הסקרנות שמעוררת אותו כשהוא מגלה שיש עולם שלם סביבו או היכולות החדשות שהוא כל כך נרגש מהן ורוצה לתרגל דווקא ברגע שצריך לכבות אורות.

אם קפיצת ההתפתחות תהפוך לבעיית שינה זה תלוי רק בנו. עלינו להפריד בין הרגעים בהם אנחנו מחזקים ונהנים מאבני הדרך שהם צוברים ומתי מכבים אורות ומחליטים שהגיע הזמן לישון. גם אם הם ממש רוצים לחקור את היכולות החדשות שלהם בדיוק כשנכנסו למיטה, ולחזור לנידנודים, בקבוקים או עזרים אחרים כדי להירדם זה ממש לא מה שיפתור את העניין. בכדי לעשות זאת עלינו ליישם מספר חוקים.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

כשהתינוק נעמד נשכיב אותו בחזרה

זה יכול לקחת מספר פעמים בהם אנחנו יוצאים, נכנסים חזרה ומשכיבים אותו, אך ככל שזה ייקח עלינו להגדיר שהגיע הזמן לישון ואת היכולות החדשות ניתן לתרגל בבוקר.

אמא ותינוק
נשמור את ההתרגשות שלנו לשעות היום | צילום: Shutterstock

לא נתעכב בחדר

ברגע שנחזור להשכיב אותו, עלינו להיות תמציתיים, ולצאת מהחדר לאחר מכן כדי שהוא לא יחשוב שזה משחק. גם אם הוא נעמד עוד לפני שהספקנו לצאת, נחכה לפעם הבאה שנכנס כדי להחזיר אותו שוב ואפילו ייתכן שלא נספיק לחזור והוא פשוט ישכב חזרה בעצמו.

בואו ניתן לו את המושכות

אם התינוק לא בוכה, אין שום סיבה להיכנס לחדר, בין אם זו קפיצת התפתחות בה הוא מתחיל לברבר ומתעכב בהירדמות ובין אם הוא בוחר להיעמד ואין לו קהל שיתלהב/ ככל הנראה שהוא יתעייף באופן עצמאי ויילך לישון מבלי שניכנס כל רגע לחדר ונעיר לו, אלמנט שלפעמים יכול רק להפריע ולעכב את ההירדמות.

נשמור את ההתלהבות לשעות היום

למרות שאנחנו נורא מתרגשים כי זו אבן דרך משמעותית בחיי התינוק, אנחנו נזכה לראות ביחד את הקפיצה הזו ולהתרגש גם בבוקר למחרת. מכיוון שהתינוק ניזון ממה שאנחנו משדרים לו, עלינו לשמור את ההתלהבות שלנו לשעות היום, להיות אסרטיביים ובטוחים במסר שאנחנו מעבירים שעכשיו הזמן לישון.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך