טקס שינה זה לא מספיק: אלה הדברים שצריך לעשות במהלך היום כדי שישפיעו על הלילה

סדר היום של התינוק שלנו משפיע באופן ישיר על הלילה, אז לפני שאנחנו מתמודדים עם השינה שלו בלילה, יש כמה דברים שנצטרך ליישם במהלך היום כדי לזכות בלילות שקטים

תינוק ישן
אם נסדר את היום נשפיע באופן ישיר על הלילה | צילום: Shutterstock

אנחנו מרדימים בשעה הנכונה, עושים טקס שינה ומתעכבים על הדברים הקטנים סביב השינה והתינוק אפילו נרדם באופן עצמאי, ובכל זאת מגיעות יקיצות מרובות בלילה. אז למה למרות הכול זה קורה?

היום שהילדים שלנו חווים בכל הגילים משפיע באופן ישיר על הלילה, בין אם זה הסתגלות לגן חדש, קשיים שעברו באותו יום או שינה לא מספקת במהלך היום שהגוף שלהם עדיין צריך כדי לתפקד, ולפעמים אנחנו זונחים את סדר היום בידיעה שבלילה אנחנו עושים הכול נכון. לפני שאנחנו מתעסקים בשנת הלילה, עלינו לסדר את היום.

תנומות

תינוק עד גיל 3 חודשים צריך לישון כמה שיותר. זהו שלב בו קצב הגדילה הוא קריטי והם משיגים אותו באמצעות שינה, לכן אין מה לדאוג שיבוא על חשבון שנת הלילה, במיוחד כי הורמוני השינה שאחראים על יום ולילה טרם הגיעו לבשלות.

מגיל שלושה חודשים ועד גיל תשעה חודשים תינוק זקוק ל-3 תנומות ביום. מגיל תשעה חודשים ועד שנה התנומות ירדו ל-2 ביום, והחל מגיל שנה תנומה אחת של שעתיים-שלוש ביום. ישנם תינוקות שיהיו זקוקים גם לשנת בוקר קצת אחרי גיל שנה, תלוי בצרכים הגופניים של כל תינוק.

תינוק עייף
אם נסדר להם את היום זה ישפיע על הלילה | צילום: Shutterstock

ארוחות

עלינו להקפיד שהתינוק שלנו אוכל מספיק במהלך היום על מנת שלא יצטרכו להשלים את הכמויות באמצע הלילה. במידה ותינוק לא סיים בקבוק נוכל לנסות להציע לו בין הארוחות השלמות, יתכן שכאשר הצעתם הוא לא הגיע לארוחה מספיק רעב.

פעילות גופנית

פעילות גופנית תקפה לתינוקות החל משלב זחילה ועד ילדים בוגרים. כאשר תינוק וילד לא מוציאים מספיק אנרגיה במהלך היום שנת הלילה תושפע באופן ישיר, ההרדמות עלולות להפוך למאבק והשינה תהיה קצרה יותר.

הסתגלויות

כאשר התינוק או הילד שלנו עובר הסתגלות לבית, גן חדש או אפילו גמילה, הוא עלול לחוות ברגרסיה בשינה, זאת מכיוון שרמות הסטרס בגוף עולות, הוא חווה חוויות חדשות ועל מנת לקבל שינה איכותית עלינו לעזור לו לצלוח את התקופה, כי שינה טובה מגיעה עם רגיעה גופנית ונפשית.

אם נדאג לסדר יום, ותנומות מספקות בהתאם לגיל, נדאג לתת את תשומת הלב שהם צריכים במהלך היום, לדבר על הדברים שהם עברו במסגרת ולאווירה רגועה במהלך היום, נוכל לדאוג ללילות שקטים.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך