עיטוף תינוקות עשוי להבטיח שינה טובה וארוכה - אבל יש כמה כללים שחייבים להקפיד עליהם

הורים רבים עוטפים את התינוק שלהם וכך הם מעניניקם לו תחושה מוגנת וחמה שתזכיר לו את הרחם. עם זאת, כדי למנוע מוות בעריסה צריך לשים לב לכמה דברים | המדריך המלא

עיטוף תינוק (Swaddle)

בניסיון להבטיח שינה ארוכה וטובה יותר, הורים רבים עוטפים את התינוק שלהם וכך הם מענייקם לו תחושה מוגנת וחמה שתזכיר לו את הרחם. תחושה כזו תורמת להרגעה, לשינה ממושכת ואף נותנת תחושה של גבולות בתוך העולם הגדול שהם הגיעו אליו.

מומלץ לעטוף את התינוק בכל גופו למעט הראש כך שתגביל את תנועתו ולשם כך יש לעשות זאת באמצעות בד נשום. המראה בהתחלה מוזר, אבל עבור התינוק התחושה היא הכי קרובה למה שהוא מכיר.

שלבים לעיטוף תינוק
שלבים לעיטוף תינוק | צילום: Shutterstock

למרות היתרונות המובהקים, יש קשר בין עיטוף תינוקות למוות בעריסה ולכן לא מומלץ לתת לתינוק עטוף לישון ללא השגחה בצורה כזו, וכן לא לעטוף אותם בשלבים שהם מתחילים להתהפך או לזוז מספיק בצורה שהם מסוגלים להוריד מעליהם את הבד. נוסף על כך העיטוף צריך לקרות רק כשהם על הגב וכשהתינוק לבוש.

שלושה דברים נוספים שחשוב להקפיד עליהם הם: לא לשים שמיכות נוספות וכריות מסביב לתינוק העטוף, נעטוף תינוק שנמצא בקו הבריאות ולא עם חום או זיהומים כלשהם ונוודא שהעיטוף הדוק מספיק כך שלא יהיה רפוי ויוכל להשתחרר וכן לא הדוק מדי על מנת למנוע דיספלזיה של מפרק הירך.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך