עונת הקייטנות בשיאה: כך נגרום להם ללכת בבוקר מבלי לחשוש

המסגרות הפרטיות נגמרו וגם אלו שהמשיכו בקייטנות העירוניות תחת המסגרת הקיימות מגיעות לסופן, ועכשיו כשילדים ממשיכים לקייטנות במסגרות חיצוניות הם עלולים להביע חשש ממקום חדש, אבל אם נקפיד על כמה כללים נאפשר להם מעבר קל ואפילו ציפייה לקייטנה החדשה

ילדים בקייטנה

למצוא קייטנה זו משימה לא פשוטה, אבל לשכנע את הילד ללכת אליה זה אתגר בפני עצמו. יש ילדים שאוהבים ומחכים לקייטנות ויש כאלה שחוששים ממסגרות חדשות, זה תלוי בגיל ובילד אבל קייטנה חשובה לשמירה על סדר יום ולאפשר לילדים לקבל פעילויות שמתאימות להם. בין אם זה מבחירה או מאילוצים אנחנו תוהים איך נגרום לילד שלנו ללכת לקייטנה בלי להרגיש רגשות אשם כשהוא מראה התנגדות. ככה נעשה את זה.

תנגישו אותה

ילדים מתקשים עם חוסר ודאות ושינויים, ובין אם זה מחוסר ברירה או החלטה שלילד שלנו תהיה מסגרת בחופש, אנחנו תוהים אם הצעד הזה שווה את כל המאמצים והקשיים שמגיעים איתו. אבל אם ננגיש להם את חווית הקייטנה, נספר להם שזה הולך להיות זמן רק של כיף ונפרט להם מהן כל הפעילויות שמחכות להם נוכל לייצר אצלם ציפייה במקום חששות לדברים המיוחדים שמחכים להם, כאלה שלא יזדמן להם לעשות במהלך השגרה.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדים בקייטנה
איך נגרום לילד ללכת לקייטנה | צילום: Shutterstock

תכינו אותם כל יום מחדש

במהלך הקייטנה תספרו להם כל ערב מה מצפה להם יום למחרת, מה יהיה סדר היום שלהם ואיזו פעילות מחכה להם. זה ייתן להם כלים להתכונן ולא להרגיש בחוסר ודאות במקום שממילא זר להם.

ביחד עם חברים

תנסו למצוא קייטנה שרשומים אליה ילדים מהמסגרת הקבועה שלהם, זה ייתן להם ביטחון שיש שם ילדים שהם מכירים ושהם לא לבד.

תכילו את החששות

החשש שלכם שהם לא ירצו להיכנס לקייטנה מתגבר כשהם מציפים חששות ואז כתגובה אתם מבטלים את החששות שלהם, אבל זה רק גורם להם להרגיש לא מובנים. תכילו את החששות, תבינו אותם, כי גם לנו המבוגרים שינויים מלווים בחששות, אבל אם ניתן להם כלים להתמודד, נביע הבנה ונתמוך- ניתן להם כרית להישען עליה כשקשה.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך