קח פרי ולך לישון? כך אכילת פירות אצל ילדים משפיעה על השינה שלהם

לשלב פירות בתפריט של הילדים שלנו זה חשוב, אבל הצורה שנעשה זאת יכולה להשפיע להם על השינה. הכירו 3 כללים שחשוב שנקפיד עליהם כדי שהסוכרים בפירות לא ישבשו להם את השינה

שני ילדים אוכלים תותים
שני ילדים אוכלים תותים | צילום: shutterstock

אנחנו רוצים לתת לילדים שלנו אוכל מגוון ובריא, ופירות הם חלק חשוב מתפריט כזה. פירות נחשבים מזון בריא כזה שיכול להיות קינוח או נשנוש שעדיפים בהרבה ממוצרים עתירי סוכר, ובכל זאת יש בפירות סוכרים שמעלים את רמות הסוכר בדם שעלולות לשבש את השינה. אז איך נצליח ליהנות מהם ומהיתרונות הבריאותיים שלהם ועדיין לשמור על שגרת שינה בריאה לקטנטנים שלנו? הכירו 3 כללים שחשוב להקפיד עליהם.

אל תפזרו

יש שתי סיבות שגורמות לכך שהשינה מופרת כשאוכלים כמות גדולה של סוכר. הראשונה היא שאוכלים אותה לפני השינה ובוסט האנרגיה שהיא נותנת מקשה על הירדמות והשנייה היא שאוכלים במהלך כל היום סוכרים ואז בלילה כשלא אוכלים יש נפילת סוכר שמשבשת לילד שלנו את השינה.

לתת את כמות הפירות המומלצת ביום זה חשוב, אבל השתדלו לחלק את הכמות על פני פעמיים ביום ולא במהלך כל היום כדי שהסוכר לא יישאר כל היום ברמה גבוהה ואז בלילה יצנח וישבש את השינה.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

תינוק אוכל תפוזים
תפוזים דווקא מסייעים לשינה | צילום: Shutterstock

לפני השינה

השתדלו לתת את הפירות עד הערב, וכשעה לפני השינה להימנע מהם, זאת בכדי לשמור על רמת סוכר מאוזנת עוד לפני השינה ולא להגיע להירדמות כשהילד שלנו מלא באנרגיה מהסוכרים.

יוצאים מן הכלל

רוב הפירות יעשו פעולה הפוכה בכדי לסייע לתהליך שינה איכותי, אבל יש כמה פירות יוצאים מן הכלל כמו בננה, דובדבנים, תפוזים ואבוקדו שאותם ניתן לתת בארוחת הערב ואף רצוי כי יש בהם רכיבים שמעודדים את הפרשת הורמון השינה.