החור בכיס ממשיך לגדול? כך תלמדו את הילדים איך לחסוך לכם כסף

חודש אוגוסט "כבד" על הכיס של ההורים וזה בדיוק הזמן ללמד את הילדים שלכם על צרכנות נבונה: מהשוואת מחירים, דרך בדיקת מלאי ועד זמן איכות עם ערך מוסף

הורים ובתם משלמים בקופה
הורים ובתם משלמים בקופה | צילום: shutterstock

חודש אוגוסט הגיע, הקייטנות מסתיימות ואנחנו מוצאים את עצמנו עם הילדים בבית. בין שלל האטרקציות, הנסיעות לחו"ל והניסיון לצלוח את החום הכבד, זה הזמן ללמד את הילדים שלכם על צרכנות נבונה ועל הדרך לחסוך לעצמכם קצת כסף.

השוואת מחירים

קחו את הילדים לקניות בסופר. זה הזמן ללמד אותם איך לעשות השוואת מחירים, בין מוצרים שונים ובין מותגים ועל הדרך להראות להם שלא כל מה שיקר יותר, הוא בהכרח טוב יותר ושיש הרבה מאוד מוצרים באיכות גבוהה ולפעמים גם בטעם יותר טוב, שאנשים לא מודעים לקיומם. זוכרים את מחאת הפסטה? לא חייבים קמפיין טלוויזיוני כדי לחכות להוזלת המחירים, אפשר לעשות זאת לבד.

בדיקת מלאי

"אין לי מה ללבוש, אין לי במה לשחק, אין לי מה לאכול!". מוכר? הציעו להם קודם כל לבדוק את המלאי הקיים ורק אז לקנות חדש. ברוב המקרים מוצאים (או יותר נכון לומר "נזכרים ב") הרבה חפצים שלא היו בשימוש קודם ומוותרים על הקנייה של הפריט החדש.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדה מכניסה כסף לקופת חיסכון
ילדה מכניסה כסף לקופת חיסכון | צילום: shutterstock

זמן איכות פיננסי

הילדים רוצים שנשחק ונבלה איתם, אז למה לא ללמד אותם על כסף והתנהלות כלכלית תוך כדי משחק? מונופול, הבנק ואני, האנליסטים, כוח הכסף הן רק חלק מהאפשרויות העומדות בפניכם. תוך כדי משחק הילדים למדים מהי הלוואה, מהו בנק, איך לקנות ולמכור ועוד. הילדים שלכם קטנים מדי מכדי לשחק במשחקי קופסה? תוכלו לשחק איתם במסעדה דמיונית ולצייר יחד תפריט מתומחר, כך תוכלו ללמד אותם על מחיר גבוה, מחיר נמוך, מבצעים ועוד.

התנדבות

החליפו את היציאה לקולנוע או לבאולינג בפעילות התנדבותית. פעילות שכזו אינה כרוכה בתשלום והיא מהווה הזדמנות נפלאה לבלות זמן איכות משותף וללמד את הילדים על נתינה לאחר.

אין ספק כי חודשי הקיץ הם חודשים "כבדים" על הכיס וכדי להקל עליו מומלץ לשתף את הילדים ולתכנן יחד את הפעילויות. ככל שתשכילו לשתף את הילדים בתהליך, כך הם יבינו שכסף היא לא מילה גסה ומי יודע? אולי אפילו הם עצמם יציעו לכם איזה טיפ אחד או שניים לחיסכון בקיץ.

הכותבים הם שני יועצים באיגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה (ע"ר)