חינוך או השפלה: אב גילח את ראשה של בתו לאחר שצחקה על נערה חולת סרטן

לאחר שבתו לעגה לנערה חולת סרטן ומשכה לה את הפאה מראשה, האב החליט להעניש אותה ולגלח את ראשה. לאחר מכן פנה לרשת וביקש לדעת אם הוא קיבל את ההחלטה ההורית הנכונה, אך לא הוא ציפה למבול התגובות שקיבל

נערה עם ראש מגולח

כוחו של האינטרנט: מקרה שקרה לפני כשנה צף מחדש ומסעיר את הרשת. אב בארה"ב גילה כי בתו בת ה-16 הסתבכה בבית הספר בריב עם נערה אחרת. במהלך הויכוח, בתו צחקה על אותה נערה חולת סרטן ואף משכה את הפאה שחבשה כתוצאה מטיפולי הכימותרפיה שהיא עוברת. לטענת האב, בתו לא הביעה חרטה ולכן החליט ללמד אותה לקח שהיא לא תשכח.

"לא גידלתי את הבת שלי להתייחס לאנשים כמו שהיא עשתה, ונגעלתי מהגישה שלה", כתב אבא בפוסט באתר Reddit, כשביקש לשמוע את דעתם על הדרך בה טיפל באירוע. "כדי להחמיר את המצב, הבת שלי לא הביעה חרטה על מה שעשתה ואף הצהירה כי לילדה המדוברת 'הגיע'".

כתבות נוספות בהורים ברשת:

האב החליט להציב בפני בתו שתי אפשרויות: להחרים את כל מוצרי האלקטרוניקה שלה, כולל הטלפון הנייד שלה, ולעולם לא לקבל אותם חזרה, או שהיא תלך למספרה ותגלח את ראשה. אם לשפוט לפי כותרת הפוסט שהוא העלה, היא בחרה באופציה השנייה.

התגובות לא איחרו להגיע, ורובם לא תאמו לציפיות של האב שחשב שהביא הברקה חינוכית: "הבת שלך היא בריונית, כי אתה בריון", נכתב באחת התגובות. "ילדים לא הופכים לבריונים של חולי סרטן יש מאין. תחשוב גם על תפקידך בעבר כאבא", הוסיפו לכתוד. "היא פישלה, ואתה לא יכול לחשוב על דרך אחרת להורות מאשר להשפיל אותה פיזית?", שאל אחד ההורים. אחד ההורים הגיב עם פתרון חינוכי הרבה יותר מאשר גילוח הראש: "למה שלא תגרום לה להתנדב במחלקה לסרטן, במיוחד במחלקת ילדים? זה עשוי לעזור לה להזדהות".

המקרה הציף מחדש את נושא הבריונות בקרב בני הנוער, אך הפעם מכיוון אחר - מה הורים צריכים לעשות כשילדיהם הם הבריונים? למומחים ב-Reddit יש כמה רעיונות, ואף אחד מהם לא כולל גילוח ראש.

1. הכרה
הקדישו זמן לשמוע את ילדכם. שאלו אותם מה קרה ולמה, ותנו להם לספר את הסיפור שלהם. ודאו שהם יודעים שהם יכולים להרגיש בטוח אתכם ולהודות בטעות.

2. שאלו שאלות
שאלו את ילדכם אם הם חושבים שמה שהם עשו הוא מכבד. האם הם חושבים שהם פגעו באדם השני? האם הם היו רוצים שדבר כזה יקרה להם? שאלות כאלו יכולות לעזור להם לחשוב על נקודת המבט של הצד השני ולעורר הזדהות.

3. הפיקו לקחים
אנשים עושים טעויות. חשוב שילדכם יזהו את הנזקים של בריונות, אבל שילמדו מזה ויתקדמו. עזרו להם לפתח פתרונות כיצד הם יכולים להתמודד טוב יותר עם מצבים מסוימים בעתיד.