התינוק מתקשה להירדם בלילה? זה מה שאתם צריכים לעשות

כל הורה מקווה שהתינוק שלו יירדם במהרה ויישן למשך לילה שלם. ג'יין מיכאלוב, יועצת שינה לגיל הרך, הציגה בתוכנית "פותחים יום" שלושה דברים שאם תקפידו עליהם אתם תודו לנו

זמן צפייה: 05:47

רוב ההורים לא זוכים ללילות שלמים אם הם לא עושים צעדים כדי לטפל בבעיית השינה של הילד שלהם, ונדיר שיש ילדים שנולדים עם טמפרמנט כל כך נוח ששום דבר לא מצליח לקלקל להם את הרגלי השינה.

אז לפני הכול חשוב שהילד שלנו ידע להירדם באופן עצמאי, אבל אם לא נקפיד על כל מה שמסביב זה לא יעבוד, ויש כמה דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את השינה של התינוק או הילד שלנו.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

תינוק ישן
תינוק ישן | צילום: shutterstock

תתנו להם תשומת לב במהלך היום - גם תינוק וגם ילד שלא ממלאים את מכל תשומת הלב שהם צריכים מההורים במהלך היום יזדקקו לה במהלך הלילה. אין מה לפחד לשים תינוק יותר מדי על הידיים כשהוא ער, זה צורך עמוק שלו, וילד שחוזר ממסגרת צריך את הזמן שלנו, שנשאל איך עבר היום, נדבר קצת על עצמנו וגם אם אנחנו בטוחים שהוא כבר יודע, נזכיר לו כמה אנחנו אוהבים אותו, ונייצר איתו אינטראקציה, כי זה לא מספיק פשוט לשבת לידו ולהיות בטלפון או לארגן את הבית.

אפשר לראות גם בניסוי שנקרא still face experiment שמראים אמא משחקת ומייצרת אינטראקציה וקשר עין עם תינוק בן פחות משנה וכשהיא משנה את הבעת הפנים שלה להבעה סטטית, ממש כמו הבעת הפנים שלנו כשאנחנו עם הטלפון או מארגנים את הבית, התינוק ממש נכנס לסטרס. אז תשומת לב זה צורך ואם ניתן אותו לתינוק במהלך היום- הוא יכנס בתחושה הרבה יותר בטוחה למיטה.

להימנע מגירויים - שעה לפני השינה אנחנו חייבים לשמור על סביבה עם כמה שפחות גירויים, בלי מסכים כי האור הכחול מעכב את ההפרשה של הורמון השינה ולתינוקות קשה לעבד את הרצידות על המסך, אז לפני השינה ננטרל את האווירה, בלי יותר מדי משחקים וכמה שיותר לשעמם, זה יכניס אותם לשינה מהירה ורגועה.

תשמרו את המקלחת לסוף - המעבר בין הטמפרטורות של להוריד בגדים, להיכנס לאמבטיה חמימה ושוב לצאת ולהתלבש מפרישה הורמונים במוח שמעודדים שינה. לכן אם נקפיד עליה לפני השינה היא תעודד הרדמה מהירה ושינה איכותית, וגם כך נוכל להימנע מהירדמות בזמן האכלה שגורמת להם לתלות ולקימות בלילה.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך